Ja ze is zeker al klaar. Er liggen er 4 bij. Zo vonden we haar vanmorgen op 7 uur in de doos met dekens op het terras. En toen direct binnen gezet omdat het nog heel koud was. M'n man is net bij de receptie geweest en er zou iemand komen kijken. Die kan ze naar de opvang oid brengen. Maar ik moet wel precies weten wat er zo gaat gebeuren, want ik zou het heel erg vinden als ze een spuitje krijgen zoals hierboven geopperd werd..
Aah zo. Nou mocht het erop aan komen dat je genoodzaakt bent ze mee te nemen. En mocht je niet te ver weg wonen kan ik overleggen of wij er 2 kunnen opvangen. Het zou alleen wel sneu zijn als de 4e niet bij 1 van hun kan blijven.
Wat lief! Wij wonen in Gelderland. We wachten nog steeds op iemand van het park die even zou komen kijken en ons meer kan vertellen over hoe en wat. Het is wel enorm lief, we zitten hier de hele dag al te genieten van wat we zien in de "kraamkamer"
Wat schattig zeg! En wat goed dat jullie je er zo over ontfermen, petje af!!! Komt zeker goed met de katjes
Nee zeker, dat mag niet en gaan we ook echt niet doen. We hebben het bij de receptie gemeld en er zou iemand langskomen om even te overleggen hoe of wat. Dierenarts in de buurt oid even kijken of ze gechipt is. En als ze van niemand is, wil ik weten wat er gebeurd als ik ze daar laat. Worden ze opgevangen of krijgen ze een spuitje..dat schijnt dus te gebeuren in België las ik hier boven. Als dat zo is, dan neem ik ze liever mee, en kijk ik of ik ze bij een kattenopvang kan plaatsen in Nederland bij ons in de buurt. Ik kan het in iedergeval niet over mijn hart verkrijgen om ze maandag als wij weg gaan ( we hebben nog één week vakantie ergens anders) ze in de struiken te zetten en weg te gaan. Iemand anders zal misschien denken dat is de natuur. Maar dit is volgens mij geen zwerfkat, ze is enorm tam. En die kleintjes gaan denk ik sowieso dood als je ze aan hun lot over laat. Moeder heeft geen voedsel ofzo buiten dus zal opzoek moeten. Dat vind ik echt zielig..
Ik denk niet dat de kat een baasje heeft of ze is weggelopen of iemand heeft zijn kat meegenomen op vakantie, maar ik zie veelal zwerfkatten op vakantie parken. Zou even rond vragen voor een dierenarts in de buurt om te kijken voor een chip, zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen om ze achter te laten.
Wij komen uit Zuid-Holland. Maar ik blijf het sowieso even volgen. Ik zou het wel heel zielig vinden als ze allemaal opgesplitst worden. Dat hebben we op pagina 1 besproken. En zat er al bij in.
Er is niemand van het park geweest Niet echt netjes dus. We gaan morgen even naar een dierenarts in de buurt en als de poes niet gechipt is en niet te achterhalen is van wie ze is, dan nemen we haar en de kittens maar mee als we weg gaan. We kunnen ze niet hier achterlaten.. Juist ook omdat ze heel aanhankelijk is en steeds bij ons komt kroelen. Als we weer thuis zijn dan gaan we kijken of we de kittens ergens kunnen plaatsen. Zelf willen we wel 1 kitten houden, en eventueel ook de mama. Máar eerst 12 weken bij mama blijven natuurlijk
Wat super dat jullie nu zo goed voor poes + kittens zorgen! Ik ben benieuwd of ze toch van iemand blijkt te zijn. En zo niet dan zijn ze in ieder geval goed af bij jullie
Mijn ervaring met erg afhankelijke katten is dat het zwerfkatten zijn. Wij hebben in Frankrijk eens een nestje onder de stacaravan gehad en vorig jaar op Texel een kat die veel bij ons was en dolgraag naar binnen wilde. Wij laten de katten altijd daar, ze redden zich wel. Bij die katten in Frankrijk wel getwijfeld trouwens . Maar ze zijn zo gewend om in alle vrijheid te leven, ben bang dat ze het bij ons minder fijn zouden hebben. Daarbij zijn jongste en ik allergisch aangelegd wat betreft luchtwegen dus of dat goed zal gaan is ook de vraag.
Wat super dat jullie zo voor ze zorgen! En helemaal goed dat je ze tot 12 weken bij mams wilt laten!! Ben benieuwd of madam een chip heeft.
Het gaat heel goed, moederpoes zorgt heel goed voor haar kleintjes. Op het park nogmaals een medewerker gevraagd wat we het beste kunnen doen. In de verre omgeving is hier geen woonwijk of iets qua huizen. Hij zei dat de enkele kat die hier rond loopt meestal zijn achtergelaten door de bezoekers van het park. Hoe zielig is dat eigenlijk.. Hij heeft zelf ook al eens een nestje met moeder mee naar huis genomen en later weer onderdak voor gezocht. We nemen haar en de jongen mee. Als we weer thuis zijn gaan we haar bij onze dierenarts laten onderzoeken, heeft ze een chip dan gaat de mamapoes natuurlijk terug naar baasje als die dat wil, we willen haar zelfs brengen. Maar die man van het park heeft even gekeken en gaf al aan dat hij deze poes al maanden rond ziet lopen hier. Omdat ze geen overlast hebben laten ze het gewoon zo omdat ze natuurlijk ook de nodige muizen vangen etc. Ik ben bang dat als ik hier na een dierenarts ga dat ze de poes en kittens houden, ook als ze van niemand is. Wettelijk mag je ze natuurlijk niet meenemen. Maar ik wil ze ook niet achterlaten..we zijn al helemaal aan ze verknocht Mijn broer wil sowieso graag 2 jongen en zelf zouden wij ook een jong houden. Voor de mamapoes ( als ze van niemand is) zou ik heel graag willen dat ze ergens terecht kan waar ze de ruimte heeft en waar ze heerlijk naar buiten kan om te spelen. Als hier iemand is die haar graag een goed huis zou bieden tzt dan kom ik haar met alle liefde brengen. Zelf hebben we wel ruimte om het huis maar ook een behoorlijke drukke weg waar regelmatig een kat wordt doodgereden. Dat wil ik haar niet aandoen. En ik denk niet dat ik haar nu nog kan aanleren om alleen in de tuin te blijven. Een kitten kun je nog veel leren dus dat gaat wel goed komen. Maar deze mamapoes is natuurlijk wel echt buiten gewend, al taalt ze er nu totaal niet naar. Ze gaat enkel weg bij haar nestje om te eten of drinken of om ons even kopjes te geven en dan snel terug