Help!! poepen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by snoet, Mar 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snoet

snoet Bekend lid

Feb 3, 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Onze kleine man heeft al vanaf vrijdag niet gepoept en begint er nu wel last van te krijgen, hij is erg winderig maar er komt niets.

Hij poept wel vaker niet elke dag, meestal dan wel op dag 2 maar dit duurt nu wel lang.

Is er op korte termijn wat aan te doen??

Groet snoet

2. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Je zou druppels van Cinebaby kunnen proberen.. Heb ik hier ook in huis en werkt prima.. elke dag 3x 3 druppels.. bij acute gevallen (zoals bij jou) elk uur 3 druppels.. Als ik hem druppels geef zit binnen twee uur zijn luier vol..

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

als je olijfolie in huis hebt dan kun je daar een paar druppels van door de flesvoeding doen, advies van mijn wijkverpleegkundige en werkt hier altijd goed.

4. snoet

snoet Bekend lid

Feb 3, 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Dilano krijgt bv maar ik kan het straks wel met een pipetje proberen!

5. snoet

snoet Bekend lid

Feb 3, 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Als vanavond de olie niet werkt ga ik dat morgen halen, want ik vind het zo zielig als hij van de buik pijn niet in slaap kan komen.

6. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hopelijk vanavond nog een volle luier, is echt zielig inderdaad, daar hebben ze echt last van.

7. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Werkt die Cinebaby echt? Ik heb een zoontje van 16 maanden die vaak geobstipeerd is. Gillen en krijsen als hij moet poepen. Zo zielig! Soms gaat het weer even goed, daarna gaat het weer lange tijd niet goed. Pfff.

8. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    ja, we hebben eerst infacol ofzo gehad en daar werd het juist erger.. bij de apotheek gevraagd, meteen 3 druppels gegeven en hoppa luier vol.. elke keer als hij druppels krijg (niet al te vaak gelukkig) is het zo voorbij.. kost 6.95 en bij apotheek of drogist te krijgen..

9. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Infacol is toch voor buikkrampjes? Dat spul schijnt wel voor opstopping juist te zorgen.

Wij deden sowiezo bij elke voeding 10 cc water extra. Die van ons poepte weleens een week niet. Toen hij 4 maanden was en fruit kreeg poepte hij pas elke dag. Al hoeft dat ook niet perse volgens mij.

10. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    ja klopt,alleen door de krampjes poepte hij juist niet, maar met infacol werd dat nog erger.. hier poept hij elke 2 dagen..

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Je geeft toch borstvoeding? Dan is het heel normaal dat je kindje niet elke dag/elke 2 dagen ontlasting heeft ;)! Kan echt wel een paar dagen duren ;)!

Maar je bent volgens mij toch ook pas begonnen met de bijvoeding? Misschien met de voeding die je hem geeft even kijken of je niets geeft dat extra stopt en verder lekker veel laten drinken dat de ontlasting zacht word/blijft.

Cinababy mag je natuurlijk best kopen en geven, ik zou het zelf alleen niet doen, hier zit namelijk alchohol in. Niet iets dat wij aan onze kinderen willen geven.

Ik zou hem gewoon lekker in badje doen. lekker wat warmte op het buikje en erna lekker het buikje masseren. En mocht ie echt buikpijn krijgen proberen de pijn met mn handen eruit te halen.

Succes in ieder geval! En mocht ik met de borstvoeding en de bijvoeding mis zitten, dan sorry ;)! Maar dat van de bijvoeding geld eigenlijk ook gewoon bij kunstvoeding.

Liefs, Hanneke!

12. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    helemaal mee eens hoor, maar als je wanhopig bent.... zelf de krampjes wegmasseren helpt hier totaal niet.. warm badje ook niet.. laten huilen is geen optie.. haha je moet niet denken dat hij dit iedere dag krijgt hoor;) als het echt té erg word krijgt hij 3 druppels en dan kan hij weer een paar weken zelf poepen gelukkig..

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Je hoeft je aan mij niet te verantwoorden hoor meid! Als het jullie keuze is om het te geven, is dat jullie keuze en wat mij betreft prima.

Met mijn informatie wilde ik alleen even iets toevoegen aan de adviesen van anderen die het wel geven, en dus mijn rede om het absoluut niet in huis te halen ;)! En das mijn keuze ;) of nouja, onze keuze :p!

14. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Onze dochter poept ook erg onregelmatig....zit nu al een paar keer 3 dagen tussen!
    Volgens de arts poept een baby op flesvoeding tussen de 3x per dag en 1x per 3 dagen. Een baby op bv kan zelfs 10 dagen niet poepen! Ze verbruiken dan alle voedingstoffen en scheiden niks uit...
    Overigens hebben we hier op advies van de arts Lactulose gebruikt! Kan door de fles of los gegeven worden....
    Anngezien het hier een chronisch probleem lijkt te zijn (darmkrampen), zijn we nu bezig met een osteopaat en even gestopt met de Lactulose om te kijken of dit helpt.
    Succes!

15. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    sorry meid, verkeerd begrepen:)

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Niks sorry hoor meid! Denk idd dat we elkaar een beetje verkeerd begrepen :D! Ik bedoelde het in ieder geval niet over jou te zeggen, maar echt gewoon alleen over ons waarom wij er niet voor kiezen ;)! Verder prima dat jullie het wel geven en erg fijn dat het voor de kleine bij jullie helpt ;)!

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ben je soms onlangs met bijvoeding begonnen?

Dan kan je het beste een paar dagen stoppen en weer rustig aan beginnen.

Verstopping heeft te maken met te weinig vocht, vezels en vet.

Dus als je borstvoeding geeft, even wat vaker aanleggen, dan heb je de voordelen van meer vet en vocht in een!

Hier heeft zoon weleens 7 dagen geen ontlasting gehad, je weet wat ze zeggen he van borstvoeding: kan 7x per dag of 1x per 7 dagen!

18. snoet

snoet Bekend lid

Feb 3, 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Dat klopt ik geef bv en sinds een maand of 2 duurt het ook langer voordat hij poept, en dat vind ik ook niet erg. Maar Dilano moet er geen last van krijgen dat vind ik wel erg.

Ja hij krijgt sinds afgelopen dond. meloen maar daar krijgt hij volgens mij zo weinig van binnen, dat kan het niet zijn. En Dilano krijgt genoeg te drinken :D (6a8x p/d)

Ik heb hem vanochtend zonnebloem olie gegeven en als er alcohol in zit dan gebruik ik het liever niet. Maar wel altijd fijn als er advies wordt gegeven!!

Liefs franca

19. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn zoon poepte ook slecht toen hij kleiner was. ik ben ermee naar de huisarts gegaan maar die doen pas wat na 8 dagen volgens hem hoeft een baby niet perse elke dag te poepen. ik vond het wel vreemd maar inderdaad kwam het na een week. bij ons ging het beter toen we water gingen koken voor de flesjes ipv van bronwater te geven en meer water in de fles dan erop het pak voeding staat. om standaart medicatie te geven lijkt me ook niet de oplossing. je kan daar toch niet het hele leven mee doorgaan de darmen moeten ook leren het werk zelf te doen. alleen als het echt niet wil dan is het een tijdelijke oplossing om naar medicatie te grijpen.

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Lactulose of olie maakt de ontlasting tijdelijk zachter en daardoor glijdt die makkelijker naar buiten. Het is echter niet bedoeld om lang achter elkaar te gebruiken, want je neemt de oorzaak van de verstopping niet weg. Je krijgt er luie darmen van. Voor een goede darmwerking gewoon meer vocht, vet (en vezels) geven.

Share This Page