Help! Poes? Mogelijk drachtig?

Discussie in 'De lounge' gestart door roever, 20 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    .

2. roever

roever Niet meer actief

De eerste nacht weten we niet eerlijk gezegd.. maar de dagen erna. Vloog ze elke voor ons huis langs met die kat achter dr aan. Waar ze normaliter naar binnen komt als je roept, was ze nu echt mega schuw.
    En als we een flits van dr zagen, was ze echt zo schuw als de pest met een ander achter zich aan. Hebben ze niet 1 keer bijv rustig naast elkaar zien zitten ofzo..
    Dus vandaar dat we de indruk hebben dat ze gewoon weggejaagd is bij dr huis vandaan.. die andere kat is ook zo’n zwerver volgens mij... ziet er Total onverzorgd uit en echt zo’n terror ding:confused:

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Dan heb ik zelf het vermoeden dat de kans niet heel groot is, maarja, ik ben geen dokter :)

Ik zou morgen ff je da bellen en vragen om een abortusprik.

4. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    977
    1.256
    93
    Vrouw
    Ik heb onderstaande ook neergezet en mi een goed advies mbt de situatie van je kat.

vandaag om 18:15
    En anders even de dierenarts bellen om te overleggen en je situatie voor te leggen mbt net operatie hond achter de rug en krapte financieel met kindje op komst. Mss kan deze dan met je meedenken wat nu het meest wijze is om te doen in deze situatie. Wij kunnen nl niet in de kat kijken en weten of zij jongen zal krijgen

5. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Nou ja die weerhaakjes zijn niet zozeer om poes op d'r plek te houden maar die zijn ervoor om een sterke stimulans of prikkel te geven (duh dat ze de boel bij elkaar gilt) om meerdere eisprongen uit te lokken en er zo voor te zorgen dat een dekking succesvol is. Bij een poes treed de eisprong pas op NA een dekking. Konijnen overigens ook.

Sorry voor dit biologielesje, of als je het al wist. :oops:

Huismuisie, Lill, KleineLai en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Ah bij ons werd t uitgelegd als zijnde op dr plek houden totdat de boel gereed was. Weer wat geleerd. Maar ik kan me prima voorstellen dat de katachtige van TS (anders leest t wel heel dubieus) zichzelf daarna ook ff geen raad wist en heel schuw daardoor kan zijn.

@TS ik weet niet of er een "morningafter" pil bestaat voor katten al lijkt t me niet onmogelijk. Dat zou voor nu de meest ideale oplossing zijn. Zou daarvoor gewoon de dierenarts eens bellen. Misschien is er inmiddels ook een "prikpil" voor poezen die bijv. een jaar werkt? Dan is de kans m te vergeten allicht wat kleiner tegen de tijd dat de kleine er is.

In onze praktijk is een betalingsregeling overigens iets wat ze al snel voorstellen hoor, zeker als je net al een grote operatie daar hebt gehad. Dan kan het in 2 of 4 delen bijv. gedaan worden. En eens rondsurfen doet ook veel, prijzen verschillen behoorlijk zagen wij destijds met onze katers.

Hier in de buurt is geen poes veilig op t moment en dat is duidelijk te horen. Onze kater zit er ook achteraan (t oude gebakkie vindt t te koud buiten met zn reuma pootjes) alleen die kan niet meer voor kroost zorgen, ze konden de leiders niet vinden dus die is alles kwijt (en toch nog er bovenop duiken...???) . Een eventueel ongesteriliseerde poes is dan wat dat punt betreft dan weer wel veilig maar van de andere katers hier heb ik geen weet, maar het is geregeld raak sinds een week of 2-3 ofzo.

7. Zonnetje19

Zonnetje19 VIP lid

26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Het antwoord is ja kan zeker:( 3 weken is erg lang en de kans dat ze krols is/was is aanwezig. was ze veel en hard aan het miauwen de dagen ervoor, erg aanhankelijk?

8. Zonnetje19

Zonnetje19 VIP lid

26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Een krolse kat wil gedekt worden, liefst zo veel mogelijk:oops:. Dan is het werkelijk een straat slet:|:confused: sorry voor mijn taalgebruik:eek::roflmao:

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Als ze krols was kan je er eigenlijk wel van uit gaan dat er een kater mee aan de slag is gegaan..

10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.418
    30.765
    113
    Vrouw
    Wel meer dan 1.
    Maar aan het verhaal van @roever te lezen was ze niet krols.

Ik heb 1 keer een krolse poes meegemaakt. Die was echt niet weg gerend voor welke kater dan ook :roflmao:

Geen idee trouwens wat er gebeurt als een kater op een niet-krolse poes springt. Kan ze dan ook gaan ovuleren?

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    of t was net de eerste geweest en wilde even bedenktijd? Weet niet hoe een poes er op reageert maar onze kater zat er maar heel zielig en beduusd bij toen hij de dag voor zn afspraak bij de dierenarts nog een eigen whuhuuuu momentje had. Echt zo van wat is diiiiiit? Maaaaaaauw? Help? Compleet uit t veld geslagen.

Mn man mocht dweilen...tja jongen, mannenzaken.

12. roever

roever Niet meer actief

nou krols was ze niet ...
    En ook verre van aanhankelijk

13. Zonnetje19

Zonnetje19 VIP lid

26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Hahaha echt he

14. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Het is wel de periode voor krolsheid.

Onze poes is iets soortgelijks overkomen. Onze (ras)katten zitten bij ons in een ren en komen niet buiten. Vorige week op een ochtend kwam ik beneden en bleek een buurtkat via het dak een gat te hebben gemaakt en naar binnen te zijn geklommen. Buiten de ren zaten nog twee katten. Ik hoorde al steeds geblaas en gemiauw. Uiteindelijk bij het wegjagen van de buurtkat is onze poes ook opgejaagd en ontsnapt en tijdje van huis geweest:(
    Ik weet vrijwel zeker dat ze gedekt is.

15. Zonnetje19

Zonnetje19 VIP lid

26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Was ze na dit avontuur drachtig van een ongewilde buurtkat:eek:

16. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Ik vermoed het wel helaas. Ik baal er enorm van. Die buurtkat is er pas sinds kort en veroorzaakt overal overlast (sproeien, slopen, ruzie maken). Wij twijfelden nog of we over een paar jaar een nestje wilden met haar van een andere raskat, vandaar niet gesteriliseerd en binnen in een ren. Maarja, daar had dat andere beest maling aan:rolleyes:

Het is een ren met speciaal net tegen kapotbijten en bitumendakplaten en hij heeft zichzelf dus in die bitumendakplaten gebeten/gekrabt en zich er zo in laten vallen.

17. Zonnetje19

Zonnetje19 VIP lid

26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Aahh chips:( het is dus pas gebeurd dus nog niet zeker? Balen zeg. Ja sommige katten zijn echte slopers en dan houd niks hun tegen.
    Hopelijk valt het toch mee en is ze niet drachtig:confused:

18. roever

roever Niet meer actief

oh hemel.. daar zit je helemaal niet op te wachten nee als je raskatten hebt.
    (Op mengelmoeskittens)
    Het gaat hier “maar” om buitenkatjes/muizenvangers...

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Heb je nog contact gehad met de da voor evt toch sterilisatie mogelijkheden of een abortuspil??

20. roever

roever Niet meer actief

Nee.. want als er 1 ding mis gaat gaat alles blijkbaar... en afgelopen/komende dagen staan in teken van afscheid nemen van

Deel Deze Pagina