Hallo, Ik ben vandaag 28 weken en 2 dagen zwanger. Nu heb ik bij mijn vorige bezoek aan mijn verloskundige uitleg gekregen over het aantal bewegingen dat ze verwachten van de baby op dit punt. Ik weet niet of dat standaard is, maar hun richtlijn is 10 keer minimaal per 24 uur. Nu valt mij sinds gisteren op dat hij zich nog wel 10 per 24 uur beweegt, maar veeeeeeeeel zachter als normaal. Normaal gesproken krijg ik in die 24 uur minstens 5 keer een echt duidelijke schop/trap. En nu voel ik alleen maar heel zachtjes iets "wiebelen" zal ik maar zeggen. Ik moet soms echt gericht met mijn handen op mijn buik gaan voelen. Ik hou het netjes in de gaten en als ik het vanavond/morgenvroeg niet vertrouw zal ik ook echt mijn eigen verloskundigen bellen, maar ik had ook graag uw mening hierover. Hopelijk kunt u mij alvast een beetje gerust stellen. Hartelijk dank alvast. Esther
Hoi Esther, bij deze termijn kan het nog heel makkelijk zijn dat je kindje lekker anders is gaan liggen, bv met de voeten richting je rug, zodat je het kindje ineens heel anders voelt dan anders. Op zich hebben kindjes wel vaker één of 2 dagen rustigere dagen, maar er moeten wel minimaal 10 rustige bewegingen waar te nemen zijn door je. Dus het is op zich helemaal niet vreemd, maar bij twijfel bel je wel gewoon je vk hoor. Groetjes Brigitte