Persona ovulatietesten zonder monitor

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door bonbonnetje, 9 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Aangezien mijn ovulatietesten op zijn en ik nog een pakje Persona testen heb liggen (monitor is stuk) vroeg ik me af of deze hetzelfde zijn als normale ovulatietesten.
    Dus, komt mijn ei eraan als ik 2 gelijke strepen heb?

2. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Om de test goed af te lezen moet je de test met de SCHUINE KANT naar links houden!! Oftewel de dop zit rechts
    - Het eerste(linker) streepje geeft je oestrogeen gehalte aan; deze is hoog aan het begin van de cyclus en nà je ei-sprong
    - Het tweede streepje(rechter streepje) geeft je LH-gehalte aan; deze is hoog als je ei-sprong nadert.
    - Als nu het linker streepje heel blauw is dan heb je nog geen ei-sprong
    - Als nu links gaat vervagen in de loop van de dagen en het rechter streepje wordt steeds duidelijker en dus blauwer komt je ei in zicht
    - Als beide streepjes gelijk zijn dan zal waarschijnlijk binnen 2 dagen je ei-sprong zijn
    - Als het rechter streepje echt blauw is dan komt je ei; meestal geeft de rechter streep twee dagen heel blauw aan; de linker streep is dan vaag of niet te zien
    - Als linker streepje weer verschijnt en blauw wordt heb je je ei gehad; het rechter streepje vervaagt weer
    - Als je je nod bereikt hebt, kun je de test ook gebruiken om te spieken of je zwanger bent. Een of twee dagen vantevoren kun je een teststaafje gebruiken: Rechts echt blauw is zwanger, Links heel blauw en rechts vaag niet zwanger

3. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Heel erg bedankt voor je goede antwoord. Hier heb ik echt iets aan:)

4. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Overigens zijn beide streepjes vaag (vager dan met een normale dipstick) maar de streepjes zijn bijna gelijk van kleur, en de linker is iets blauwer. Komt mijn ei er nou nog aan?

Deel Deze Pagina