Help! Positieve ovulatietest én zwangerschapstest na Miskraam

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door PieterKonijn, 22 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Hee meiden,

Nog even een vraagje voor de testkenners onder ons:

Stel ik zou zwanger zijn geraakt van deze keer, en ik test aanstaande maandag opnieuw op HCG (een week na de test uit het begin van dit topic).

Zou de test dan oplopen? Gelijk blijven? Aflopen?

Hoe zit het met de oploop van HCG als je nog HCG in je bloed hebt van een miskraam? Weet iemand dat?

Ik hoor het heel graag. Ik heb nu namelijk een aantal kwaaltjes, waardoor ik me zorgen begin te maken. Het is behoorlijk frustrerend dat ik niet kan testen tot de echo van 15 augustus.

Toeteke vindt dit leuk.
  2. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Ik zou toch een gyn (een andere) of een verloskundige of in het uiterste geval een echo bureau bellen om te laten kijken of je schoon bent. Ben je schoon en is er verder nog niets te zien dan zou het kunnen zijn dat er toch een nieuwe zwangerschap gaande is. Ben je niet schoon en zit er nog duidelijk een restje dan kan de HCG niet naar beneden en weet je waar je aan toe bent.

Voor ons is het gewoon niet te zeggen omdat niet duidelijk is of je baarmoeder schoon is snap je?

En tot 15 augustus vind ik absurd lang voor een na controle. Sterkte!

3. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook absurd lang, maar het ziekenhuis wil die echo niet vervroegen. Ze vinden het maar gedoe ofzoiets. Ik raak hier zo van in de stress. :(

Heb al 2x gebeld maar het wordt iedere keer afgedaan als moeilijk doen. Ik kan geen kant op voor mijn gevoel. Dus nu probeer ik andere manieren te vinden om toch maar iets te weten te komen.

4. Jolien1991

Jolien1991 Fanatiek lid

20 jul 2019
    1.860
    1.963
    113
    Vrouw
    :eek: Moeilijk doen? Als jij dit als patiente wilt, dan moeten ze dit voor jou doen vind ik... je betaalt ze er toch voor? Jeetje ik zou kwaad zijn in jouw plaats...

Ik kan je helaas verder ook niet helpen gezien ik hier totaal geen ervaring mee heb (en ben eigenlijk nog helemáál een groentje wat zwangerschappen en alles wat daarbij komt kijken betreft)... ik zou zeggen, veel succes en hou ons op de hoogte!

PieterKonijn vindt dit leuk.
  5. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Je kunt ook naar een gewoon echobureau gaan he, waar ze pretechos maken. Dat zijn gewoon echoscopisten die ook medische echos doen en dat ook kunnen zien voor je. Kost je 25-40euro en je bent daarna zeker!

6. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Nou meiden, ik ben zojuist waarschijnlijk ongesteld geworden! Dat kan goed, want geteld vanaf de 1e dosis misoprostol zit ik dan precies op een cyclus van 29 dagen na de miskraam.

Nog nooit zo blij geweest om ongesteld te zijn. :oops:

Het is helderrood bloed. Ik wacht natuurlijk nog even af of het doorzet (gek genoeg helemaal geen kramp ofzo?), maar gezien de timing lijkt dit me wel logisch.

Iedereen onwijs bedankt voor het meedenken! Fijn forum is dit. :)

7. Sniekie

Sniekie Bekend lid

1 aug 2012
    832
    412
    63
    "Fijn" dat je ongesteld bent geworden. Kan je tenminste verder.
    Is niet gek hoor als je geen kramp hebt. Heb 3 miskramen gehad en nooit kramp...

8. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Ja ik ben zo blij dat ik deze nare periode eindelijk kan afsluiten nu! Na 2 maanden ellende ben ik daar echt aan toe.

En wat heftig van je miskramen. :$ Bij mij deed de miskraam wel erg veel pijn, en ik slikte ontzettend veel pijnstillers. Het is voor iedereen anders denk ik. Misschien kwam het bij mij ook door de misoprostol.

9. Sniekie

Sniekie Bekend lid

1 aug 2012
    832
    412
    63
    Ja de kans dat het door de misoprostol komt is erg groot. Je baarmoeder gaat daarvan samentrekken.

Sterkte met de verwerking!

10. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Wat fijn! Hihi had ik ook, nooit zo blij geweest dat ik ongi werd, mijn lijf deed t nog!!

11. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Na je ongesteldheid kan je weer een zw test doen om te kijken of dan streepje weg is! Ik hoop het voor je!

12. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Ik hoop het ook echt.

Morgenochtend is nog te vroeg dan denk je? Ik wilde het eigenlijk morgen doen, omdat er dan precies een week tussen de testen zit. Maar misschien is dat zonde.

13. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    @PieterKonijn Je kan het altijd doen. Weet niet hoeveel testen je in huis hebt? Ik had toen lading goedkope gehaald na de MA om te zien wanneer ie weer wit zou zijn.

14. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Nog 3 :D. Kruidvat 2v5.

Ik denk dat ik het dan gewoon doe, en dan een week later weer op maandag ofzo. Dan blijf ik consistent.

Loveischocola vindt dit leuk.
  15. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    @PieterKonijn Ja! Ik vond toen zelf heel erf fijn om te zien dat ie wit was

16. Jolien1991

Jolien1991 Fanatiek lid

20 jul 2019
    1.860
    1.963
    113
    Vrouw
    En PieterKonijn, heb je al getest?

17. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Ja! De test is lichter! :)

Op de foto is de oude opgedroogd dus valt het verschil minder op. Maar zeker als ik hem met de foto uit de openingspost vergelijk lijkt hij lichter.

Wat vinden jullie?

Bijgevoegde bestanden:

18. Jolien1991

Jolien1991 Fanatiek lid

20 jul 2019
    1.860
    1.963
    113
    Vrouw
    Hij is niet véél lichter, maar toch dúidelijk lichter volgens mij! ;)

19. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.269
    5.870
    113
    Vrouw
    Zeker duidelijk lichter.

20. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Thanks voor jullie reacties!

Ik doe volgende week maandag weer een testje, hopelijk gaat die dan écht richting wit, en bevestigt de echo op 15 augustus dat alles goed zit.

Dan een maandje pauze, en vanaf september fijn samen ons nieuwe huisje inwijden. :D

Deel Deze Pagina