Oké sh*t, uiteindelijk heeft die bloeding dus niet doorgezet. Ik verloor alleen die zondagavond op dat ene moment wat bloed. Het was soort van roze-rood, dus wel vers, maar niet donkerrood of klonters zegmaar. Daarna nog een heel ieniemini beetje verloren in de nacht van maandag op dinsdag. Ook rozerood. Verder niks, nada. De vk denkt niet dat dit mijn menstruatie kan zijn. De gyn zegt: 'niet druk maken, het is goed of niet goed' (fijn, thanks, zo ver kwam ik zelf dus ook nog wel...). Ik heb bij de huisarts HCG laten prikken en hoor morgen hopelijk de uitslag. Meiden, wat denken jullie? Innestelingsbloeding? Mogelijk nog weefsel? Toch een menstruatie? Waar lijkt dit op? De whoops-seks was op zaterdag 20 juli. De bloeding op zondag 28 juli.
CORRECTIE: En jahóór, nog geen uur na het typen van het vorige bericht verlies ik ineens ministolseltjes. Nou.. Ik ga gewoon weer uit van een (nogal rare) ongesteldheid. Fijne avond dames! Ik zal nog even een update plaatsen als ik meer weet over HCG/echo. Misschien heeft iemand er (later) nog wat aan.
Sjonge jonge, wat wordt je heen en weer geslingerd zo zeg. Hopelijk zet het nu dan door en heb je 15-8 een echo waarop alles schoon is zodat jullie weer vooruit kunnen kijken.
Ja dit is wel echt de rollercoaster van het jaar zo. Maar ik ga gewoon weer uit van een ongesteldheid nu, aangezien het nu wél meerdere dagen lijkt te duren. Dus ergens denk ik dat ik het langzaam los mag gaan laten. Hopelijk morgen meer duidelijkheid over de HCG en dan de 15e inderdaad een goede echo.
Ik had dit de vorige MA ook, 6 weken af en aan bloedverlies met soms stolseltjes en toen kwam mijn cyclus pas op gang en was hcg vrijwel weg. Vind je test nog best dinker om al richting eisprong te gaan..maar hoop dat je er snel vanaf bent. Kun je niet in een ander ziekenhuis echo laten maken? Ik krijg altijd binnen een week een controle echo na mijn mk...Ik zou sowieso liever overstappen als ze zo reageren
Thanks voor je ervaring, wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben met zo'n rare eerste cyclus! Ik ga hierna sowieso switchen van ziekenhuis. Ik vind dit ook heel onprettig, wil hier nooit meer terug. Maar goed, 15 augustus is over 2 weken. Hopelijk dan toch goed nieuws. En als het even meezit hoef ik überhaupt geen ziekenhuis meer de volgende keer.
Jeetje @PieterKonijn wat een wendingen weer! Heb je nog gedacht aan een echobureau buiten ziekenhuis om? Kun je miss sneller terecht en voor 25-40 euro. Ja een ander ziekenhuis zou ik ook voor gaan!
Mijn HCG is 349. De uitleg krijg ik straks. Zegt iemand dit iets? Heb ik idd over nagedacht! Alleen... stel ik zou opnieuw zwanger zijn, dan kun je dat nog niet zien op zo'n vroege echo. Over 2 weken wel... En stel er zou een rest zitten... dan zegt het ziekenhuis oké je afspraak is de 15e. Dus ik twijfel een beetje over de toegevoegde waarde...
Dat is nog best hoog, is waarde voor 4-5wkn zwanger. Het halveert volgens mij ongeveer elke 3-4 dgn, dus dan duurt dat nog wel 2 weken. Maar het verschilt heel erg per persoon en ook wanneer je dan weer een eisprong mag verwachten. Bij mij komt er geen eisprong voor hcg onder de 25 zit.
Update! Mijn huisarts heeft naar de poli gebeld en overlegd met de gynaecoloog. Ineens kan ik gewoon aanstaande maandag om 5 augustus terecht. Nou... Ik hoop dat ik dan eindelijk iets van duidelijkheid krijg! Zo blij met mijn huisarts! En @vlinderCN je hebt gelijk, dat begreep ik ook van de huisarts inderdaad!
Jeetje @PieterKonijn nog even paar dagen volhouden en dan eindelijk duidelijkheid. Fijn zo'n huisarts
Ja ik voel me echt uit de brand gered door mijn huisarts nu! Ik denk dat die inmiddels ook zoiets heeft van.. waar zijn ze mee bezig daar... Het helpt ook dat ik absoluut geen regelmatige huisartsganger ben denk ik. Ik ga wel eens, maar alleen voor dingen die duidelijk behandeld moeten worden en daar krijg ik dan ook iets voor (o.a. eczeem). Terwijl ik bij die poli te boek sta als een gigantische hypochonder volgens mij. Althans, zo wordt er wel op mij gereageerd aan de telefoon.
Ik hoop dat er geen restweefsel zit! Duim voor je dat het gewoon wat langer duurt omdat je menstruatie nog niet heel hard doorzet
Thanks! Ik hoop het echt. Ik heb sinds dit weekend helaas ineens pijn rechts onderin mijn buik, dus nu maak ik me best wel zorgen. Gelukkig kan ik morgen gelijk langs, en hoef ik niet tot 15 augustus met mijn zorgen te zitten...
Thanks voor je berichtje! Mijn HCG bleek van 349 naar 250 gedaald. Niet zwanger dus. Aan de ene kant natuurlijk altijd een beetje jammer, aan de andere kant opgelucht dat ik nu niet een nieuwe zwangerschap start met bloedverlies en ellende. Er zit waarschijnlijk nog weefsel in mijn baarmoeder, en daarom krijg ik morgen al een hysteroscopie. Wat ik heel spannend vind... Ik krijg een lokale verdoving, en moet daarnaast ook pijnstillers slikken. Mijn vriend mag mee de behandelruimte in. Ik kon kiezen tussen morgen of over een week, en ik had zoiets van "f* it - ik heb nu wel lang genoeg in de stress gezeten, ik doe het maar direct!" Ik zag mezelf anders al een week lang Googlend in de stress zitten. Nu hoef ik er maar één nacht over te piekeren. Ik heb helemaal niks met ziekenhuizen en vind het dan ook behoorlijk eng. Wat als ik van alles voel ofzo... wat als het pijn doet, wat als de verdoving in mijn baarmoedermond heel naar is. Wat als er iets mis gaat (en tot nu toe gaat alles constant mis rond mijn MA, dus dit gaat vast óók weer mis...) Ik hoop zó hard dat dit eindelijk goed mag gaan, en dat ik dan EINDELIJK door kan met mijn leven. Daar ben ik echt aan toe.
Ik zou in jouw plaats ook gekozen hebben om het ASAP te doen! Fijn voor je dat er eindelijk 'schot in de zaak' komt zegmaar. Hou ons op de hoogte, hè. Ik duim voor je!
Ach wat naar, maar snap je gevoel wel! Ik heb nooit zo'n scopie gehad. Wel verdoving van de baarmoedermond tijdens de puncties voor IVF en dat voelde ik nooit. Ik hoop dat het morgen heel erg mee valt en alles goed schoongemaakt kan worden, zodat je daarna weer verder kan. Sterkte en succes!