Help: positieve test tijdens menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door I1991, 5 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. I1991

I1991 Lid

5 mei 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey hey iedereen,

Ik zit met een situatie:

Ik ben afgelopen maandag (op dag 30) "ongesteld" geworden, maar dit bleek zo weinig te zijn, dat ik een beetje in de war ben geraakt. Een tampon was zeg maar niet nodig geweest. Het was naar mijn mening wel logisch dat het een menstruatie zou moeten zijn, aangezien mijn cyclus 29 dagen gemiddeld is

Ik ben alleen nog nooit zo weinig ongesteld geweest. In paniek (omdat nu wel weer bloedde) heb ik vanochtend een zwangerschapstest gedaan en ovulatietest:
    Zwangerschap = niet zwanger
    Ovulatie = positief

Nu gaan er allemaal vragen door mijn hoofd zoals:
    - hoe kan ik mijn eisprong hebben tijdens mijn menstruatie (op dag 4)
    - is het wel een menstruatie?
    - kan het zijn dat de ovulatietest gewoon positief aangeeft omdat ik
    juist ongesteld ben?
    - heb ik de zwangerschapstest te vroeg gedaan en bestaat er een
    mogelijkheid dat ik toch zwanger ben?

Ik hoop dat iemand mij zsm kan helpen, want ik maak mijzelf heel erg druk momenteel. :(

Alvast bedankt

2. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Is de ovulatie test echt positief, dus beiden streepjes even donker of de teststreep donkerder, of gewoon een best donker tweede streepje?
    Ik heb voor de 'lol' wel eens een ovulatie test gedaan tijdens menstruatie uit nieuwsgierigheid en vond hem toen vrij donker, iets donkerder dan net na de menstruatie, maar was niet positief.

3. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Das echt verwarrend! Maar ik las een keer dat een ovulatietest ook positief kan zijn als je zwanger bent!..
    Ik was tijdens mijn zwangerschap ook heel licht ongesteld. Maar ik testte een week later pas.

4. I1991

I1991 Lid

5 mei 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb die van clear blue, dan krijg je een smile of een rondje.
    Het was duidelijk smile!
    Ik hoef dus niet te kijken aan de hand van streepjes

Pff. ik ben echt zo in de war.
    Als de test klopt heb ik dus nu mijn eisprong, en klopt de zwangerschapstest? Ik ben bang dat ik te vroeg heb getest en misschien al zwanger kan zijn? Of is dat onmogelijk

5. I1991

I1991 Lid

5 mei 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat las ik dus ook , maar ik heb ook een zwangerschapstest gedaan en die zegt niet zwanger?

Dus of die ovulatietest klopt niet en ik heb momenteel gewoon mijn menstruatie ( maar hoe kan het dan dat die positief aangeeft)
    OF
    De ovulatietest klopt wel en ik heb mijn eisprong dus deze maand op dag 34? maar waarom bloed ik nu dan?

6. I1991

I1991 Lid

5 mei 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch denk ik dat die ovulatietest wel klopt, want nu ik terug kijk naar mijn temperaturen zijn die gisteren en eerdergisteren 0.3 tot 0.6 hoger geweest. Ook voelde ik steken in mijn buik/eierstokken

Maar ik snap dan dus ECHT niet dat mijn eisprong dus als het ware plaats vindt tussen dag 2 en 4 van mijn cyclus? Kan het zijn dat mijn menstruatie is uitgebleven vanwege de stress?

Cyclus zijn -24-34-30 dagen geweest, en nu 29. Dus wat dat betreft zou mijn menstruatie wel moeten kloppen?

ik snap er gewoon niets meer van.
    IEMAND DIE KAN HELPEN ALSJEBLIEFT?:(

7. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Denk dat niemand je kan helpen en dat je het even moet afwachten test eind vd week gewoon nog een x.

8. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    eens met bovenstaande en het voor de zekerheid nog maar even gezellig maken vandaag! ;)

9. anoniem234

anoniem234 Actief lid

1 apr 2016
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb last van ovulatie bloedingen lijkt dan net ongesteld zijn maar het is veel minder dan normaal.... ik heb pas een ei op dag 32/33 en het bloed wat je verliest is dus spotting denk ik...
    je cyclus loop dus gewoon door ipv dat het overnieuw begint....

10. LovelyyX93

LovelyyX93 Niet meer actief

Je kunt ook licht bloedverlies hebben tijdens je ovulatie :)

11. I1991

I1991 Lid

5 mei 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    momenteel bloed ik heel hevig. Vanochtend geen tampon in gedaan, omdat het afgelopen dagen dus weinig was. Nu is het zo erg dat ik zelfs ben doorgelekt en al een tweede tampon in heb

Dus ik denk dat het geen ovulatiebloeding is?

12. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.653
    2.557
    113
    Ik herken je probleem een klein beetje. Ik had vorige week woensdag echt een knaller van een Ovulatietest en werdt maandag gewoon ongesteld😖 snap er nogsteeds niks van!

13. I1991

I1991 Lid

5 mei 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand enig idee of ik nu door moet gaan met de ovulatietesten en/of een zwangerschapstest nog moet doen?

Heb de hele dag wel al buikpijn, en lijkt op menstruatie pijn, maar ik ben zo in de war - kan mijn rust niet echt vinden

Deel Deze Pagina