Hallo allemaal ik weet niet hoelang ik zwanger zou kunnen zijn (of ben) waarschijnelijk tussen de 3 en 4 weken deze week deed ik 3 positieve kv testen die van 2 voor 5 euro gisteren deed ik ook een cb test met indicator die gaf dus aan zwanger 1- 2 vanaf de bevruchting dat zou dus 3 tot 4 weken moeten zijn en dat komt dus overeen met mijn eigen berekening cb heeft volgens mij veel hormomen nodig wil die postief aanslaan, gisteren moest ik ook bloed prikken bij de gyn, vandaag kreeg ik een echo maar dat was niets op te zien, maarja dat is ook niet gek met 3 tot 4 weken, daarna keek ze in de pc en zegt ze ineens ow je bloeduitslag is wel binnen?? hoe kan dat nou terwijl ze gisteren zeiden dat het 1 week duurt en ik pas gisteren om half 5 bloed heb geprikt maar goed ze zei je hcg waarde is 7 dat is heel laag, je bent dus heel kort zwanger of het is misgegaan of je bent helemaal niet zwanger... ik vraag me af of ze geen oude resultaten aan het bekijken was ipv van nieuwe. want cb en kv geven positief en cb heeft volgens mij 50 ml nodig wil hij postief aangeven zouden dit gewoon oude uitslagen zijn geweest?? of goed?? en 7 is laag maar klopt wel volgens de hcg meting 4 weken= 5 - 426 ml wat denken jullie hiervan liefs xx
Een HCG-waarde van 7 is wel heel laag. In ons ziekenhuis beschouwen ze een waarde van minimaal 50 als een doorgaande zwangerschap. En een waarde van 0-5 betekent dat je niet zwanger bent. Daar zit je maar ietsjes boven. Maar als je heel kort zwanger bent, dan zou het misschien wel kunnen. Het belangrijkste is dat je waarde goed stijgt, het moet om de dag verdubbelen. Als je zekerheid wilt hebben, moet je dus nog een aantal keer een bloedonderzoek laten doen om te kijken of je HCG voldoende stijgt. Het kan wel dat de uitslag er zo snel is. Wij moesten altijd 's ochtends voor 11 u bloed laten afnemen en dan kon ik om 14.30 u voor de uitslag bellen. Het is een vrij simpel onderzoek, dat hoeft geen week te duren. Maar ik kan je natuurlijk niet zeggen of je gyn de goede uitslagen heeft bekeken. Dan zou je moeten bellen om dat te vragen. Succes!
In het ziekenhuis is een bloeduitslag meestal binnen een paar uur bekend, dus dat is niet heel raar. Artsen houden naar de patient toe vaak een slag om de arm voor het geval er administratief vertraging op loopt... Een waarde van 7 is echt heel laag, zeg maar net iets boven normaal (niet zwanger). Als ik mijn eerlijke gevoel mag uitspreken denk ik dat OF je bent nog maar heel pril zwanger (maar dat zou wel raar zijn , omdat CB al wel positief heeft gegeven, die zijn toch niet zo gevoelig) OF je bent wel heel pril zwanger geweest, maar het heeft niet zo mogen zijn (maar ik lees nu dat je gyn dat ook heeft gezegd). De Hcg in bloed is een afval-product van dat in je lichaam, dus het kan best zijn dat je Hcg in bloed alweer bijna tot normaal gedaald is, maar dat je urine nog wel iets aangaf. Sterkte!
Ik had 2 dagen voor NOD (3 weken en 5 dagen zwanger dus) een HCG-waarde van 23,3 en toen waarschuwde mijn huisarts al dat dat een extreem lage beginwaarde was. 7 klinkt in mijn ogen alsof hij wel even hoger geweest is (vandaar je positieve testen) maar nu alweer op weg is naar onder de 5. Een VMK dus... Ik hoop dat ik het mis heb, maar ik zou maar niet teveel rekenen op een wonder! Succes en sterkte!
bedankt dames, alleen de bloedtest en cb test is op de zelfde dag afgenomen en dat is vreemd. want cb geeft pas positief vanaf 25 ml en die zelfde dat was dus het hormoon 7, heel vreemd ppff en frustrerend
Als je urine even heel geconcentreerd is geweest op dat moment, kan dat misschien verklaren waarom je wel positief testte. Verder is je gyn wel wat voorbarig: pas als je met een paar dagen weer bloedprikt, kan er met stelligheid wat gezegd worden. Een laag HCG is namelijk helemaal niet zo raar, komt veel vaker voor en voor het voldragen van een zwangerschap is het belangrijker dat je HCG stijgt, dan de preciese waarden van je HCG. Ik zou dus zeggen: maandag nog eens prikken en zien wat je HCG dan heeft gedaan...
Sorry meid maar ik heb ook geen goede hoop voor je......mijn waarde was 25 en dat was een hele prille zwangerschap. Zaterdag toen getest en maandag geprikt. Maar hoop dat het anders is natuurlijk.
Ik was 5 weken zwanger en mijn hcg was 18. Dit was te laag, en ik heb een miskraam gehad. Je hcg is vaak 5 dagen voor NOD iets van 12-18...en na NOD moet dit boven de 50 zijn, liefst 100 voordat men spreekt van een doorgaande zwangerschap. Ik denk dat je je moet voorbereiden op het ergste, of je hebt je verrekend je zit nog maar net na je eisprong.
Zoals ik zei hoeft het dus niet vreemd te zijn dat je Hcg in urine tijdelijk nog hoger is dan in bloed. Het is een afvalproduct. Dus alles wat je lichaam laat gaan (VMK) is nog wel even in urine te vinden... Als dit idd een VMK is, dan zal je urine test over een paar dagen ook negatief moeten aangeven... Ik hoop anders voor je, maar dit klinkt niet goed... Zaak is dat ie nu snel gaat stijgen. Wanneer moet je weer prikken? PS. De eenheid voor Hcg is mIU/ml of IU/l (dat is hetzelfde) en geen 'ml'