asiel, houden of mp...

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 13 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Heb hier al eens een topic geopend over dat onze kat niet meer terug naar huis kwam.

na haar gevonden te hebben, hebben we haar een aantal dagen binnen geprobeerd te houden.
    Dat ze ontsnapte kwam ze daarna iedere dag toch weer netjes thuis.
    Vervolgens is ze weer 2 dagen weggeweest en dat we haar zochten kwam ze te voorschijn.

Nu is ze ondertussen weer bijna een week weg en ze miauwt wel als we haar roepen, we zien haar ook, maar we kunnen haar niet pakken.

Nu zitten we dus in dubio wat we gaan doen.
    We zitten er toch aan te denken een ander huis voor haar te zoeken, maar ergens willen we het niet, maar het zou egoïstisch zijn om haar op deze manier te laten " zwerven"

Nu zitten we dus te denken hoe gaan we het aanpakken.
    We kunnen haar op mp zetten, maar dat durf ik niet aan.
    Dan blijft er dus als optie asiel over, maar is dat niet heel zielig en wat als ze geen nieuwe baas krijgt wat gebeurd er dan met haar.

We weten het niet.. welke optie zouden jullie kiezen?
    In onze familie en kennissenkring zit er niemand die haar zou willen of die in aanmerking komt.
    Ze moet in een huis zonder kleine kinderen, hond en andere kat geplaatst worden.

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Heb je vorige topic niet gevolgd, maar wat is het eigenlijke probleem? Dat ze wegloopt?

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik snap het probleem ook niet….

4. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Is ze bang dan? Omdat ze niet binnen wil komen?

5. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Is het altijd een binnenkat geweest die na ontsnapt te zijn nu niet meer naar binnen wil? Of wil ze nu niet meer bij jullie naar binnen?

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb je vorige topic wel gelezen dus weet wel waar het over gaat ;)

In een asiel zitten volwassen katten gemiddeld enkele maanden, ze doen nooit katten laten inslapen maar het is natuurlijk wel vervelend als ze maanden in een asiel zit.

Via MP herplaatsen zou ik persoonlijk zelf niet zo snel doen, je weet niet waar de kat terecht komt en voor hetzelfde geldt zit de kat daar binnen 1 dag ook buiten.

Misschien moet je zelf gewoon accepteren dat je kat gewoon graag een zwervertje is, sommige katten voelen zich daar echt het gelukkigste bij.
    Als ze thuis komt eten en ze blijft er gezond uitzien dan zou ik me echt niet te druk maken, ik neem aan dat ze wel gesteriliseerd is zodat ze geen nestjes kan krijgen? Dat is wel erg belangrijk.

7. Amare

Amare Niet meer actief

Misschien eens langs de dierenarts?

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier sluit ik me bij aan..

9. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Eens met drieka. En ga eens bij de dierenarts langs, katten verstoppen zich vaak ook als ze pijn hebben.

10. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Wat heb je al gedaan om de kat een veilige plek te geven? Heb je planken aan de muur zodat je kat veilig kan zitten?
    Ik denk dat je ook moet bedenken of de situatie beter gaat worden. Wil je de kat herplaatsen neem dan alvast contact op met het asiel. Vaak kan een kat al wel op de website zonder in het asiel te zitten.

11. oxbow

oxbow Niet meer actief

Het probleem is onze dochter van 2 die haar niet met rust laat waardoor zij niet naar huis wil komen.

Zou ze nou echt nog naar huis komen om te eten 's avonds dan is het geen probleem, maar ze komt helemaal niet meer naar huis toe.
    Als wij haar niet ophalen komt ze helemaal niet thuis.

Ze is nu bijna 5 en heeft 4,5 jaar gewoon bij ons gewoond, kwam buien, maar zat ook heel veel binnen, maar nu onze 2 jarige haar niet met rust laat is ze buiten gaan leven.

Nu zullen jullie zeggen dat we onze dochter van 2 dan aan moeten pakken en dat doen we ook, maar zij heeft gedragsproblemen waardoor we haar moeilijk bereiken.
    Onze andere katten die krabben als ze echt vervelend wordt, maar deze niet, die slaat m,et haar pootje zonder nagels en blaast, maar verder niet.
    Dit doet ze overigens alleen naar de kleintjes toe, de grotere kinderen mogen haar wel gewoon aaien.

12. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ze mogen op onze kamer daar zit een haak op de deur zodat onze kinderen er niet bij kunnen, ze heeft verschillende plekken waar ze hoog kan zitten uit de grijpgrage handjes van onze dochter, maar die plekken zoekt ze niet op, omdat ze ook wel van gezelschap houdt.

daarom twijfelen we of we een plekje gaan zoeken waar ze de aandacht en liefde krijgt die ze bij ons door de drukte te kort krijgt en waardoor ze niet lekker in de vel zit in combinatie met onze dochter.

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Als ze helemaal niet meer naar huis komt, ook niet voor te eten, merk je dan dat ze aan het vermageren is of heb je het idee dat ze ergens anders wel te eten krijgt?
    Sommige katten zijn erg slim en zoeken zelf een nieuw huisje uit namelijk, er zijn genoeg lieve mensen die de katten buiten doen voeren en dan krijg je soms dat een kat zelf een nieuw baasje uitzoekt.

Maar het is dus wel duidelijk dat de kat niet meer naar huis wil komen omdat je dochtertje het 'probleem' is in de ogen van de kat.
    Maar ja, zo kan je haar ook niet herplaatsen via MP want je weet de helft van de tijd niet waar de kat is en naar een asiel brengen is wel een optie maar je moet ook het geluk hebben dat een asiel haar wil opnemen want de asielen zitten helaas overvol met volwassen katten.

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik denk dat ik eerst zou proberen of het op deze manier niet gewoon gaat, en anders zou ik zelf een fijn en betrouwbaar huis voor haar zoeken. Geen mp of asiel. Eerst maar eens in je omgeving rondvragen. Heb je toch nog een beetje zicht op wat er met haar gebeurt.

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit denk ik. Lastig hoor!

16. Khaleesi

Khaleesi Niet meer actief

17. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ze vermagerd niet, heb haar gewogen en ze vangt zo en zo muizen, want daar kwam ze verleden week mee naar huis.
    We weten wel waar ze verblijft, maar ze komt niet bij die mensen binnen ze leeft daar onder de afdak van een schuur.

Ik vind het geen probleem dat ze buiten leeft.
    We hebben nog een kat die 8 jaar van haar leven bij ons in de schuur geleefd heeft en alleen 's avonds binnen kwam om te eten, dit deed zij zins de eerste geboren was.
    Nu leeft ze steeds meer binnen omdat ze ouder wordt, maar we hebben er nooit over nagedacht om een andere baas te zoeken, omdat zij op deze manier gelukkig was, we hebben toch zicht op haar en als er iets is gaan we met haar naar de dierenarts (we weten ook dat als zij een dag niet thuis komt er medisch iets is), dus het maakt me echt niet uit dat onze katten liever in de schuur willen leven, maar ze moeten niet helemaal van huis wegblijven dan is er geen toezicht op hun gezondheid en dan weet je helemaal niet wat er met ze gebeurd.

18. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Lastige situatie hoor. Maar ik zou marktplaats niet doen, dan is er helemaal geen controle op. Bij een asiel wordt iedere kat geregistreerd op naam en je hoort het door te geven als de eigenaar verandert (dit is nog buiten de chip om). Daarbij kun je bij het asiel vragen of je mag weten waar de kat terecht komt. Ze kunnen er ook op controleren dat jouw kat niet bij een gezin met jonge, in de ogen van de kat te drukke, kinderen terecht komt. Je betaalt er wel voor om via een asiel je kat te laten plaatsen, maar de bemiddeling is erg goed en een stuk betrouwbaarder dan via marktplaats (dat is tenminste mijn ervaring)

19. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ze krijgt van die mensen ook wel wat eten ze hebben zelf ook katten namelijk.

20. oxbow

oxbow Niet meer actief

twinkle81: dat ik moet betalen maakt me niet uit hoor, als ze maar goed terecht komt, als we besluiten om voor haar een ander huis te zoeken.

Deel Deze Pagina