Help! Pregnyl week buiten koelkast!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Mooibuikje, Jul 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

Jan 28, 2009
    413
    0
    0
    Zo stom!! Vorige week vrijdag heb ik een zak fostimon en een pregnyl gekregen en een containertje voor naalden etc. Kortom was grote tas en die apotheker heeft me niet verteld dat pregnyl koel bewaard moest worden.
    Fostimon pakte ik dagelijks uit het tasje en gebruikte er een. Vandaag op controle geweest en vanavond pregnyl.
    10 min ervoor pak ik het uit om het klaar te leggen en zie tot mijn schrik dat het koel bewaard moest worden. Ik snel die tien minuten in koeling.

Heb m toch gebruikt. Wat denken jullie? Is ie nou niet meer goed en bruikbaar?

Heb zelfs ziekenhuis gebeld maar kom er niet doorheen.

2. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als ik google lees ik dat max temp 15 graden is. Het is natuurlijk afgelopen week wel warm geweest dus het ligt er ook aan waar je het hebt gelegd..je kunt anders ook nog de dienstdoende apotheek bellen of huisartsenpost....balen joh! Het kan misschien best meevallen, hoor!

3. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

balen, ik hier iets soortgelijks! vorige week woensdagavond al mijn zooi opgehaald. Kom ik donderdagavond uit mijn werk en pak een cola'tje uit de koelkast...hmmm niet helemaal koud denk ik. Dus de koelkast wat hoger. Waarschijnlijk door al die spuiten waardoord de koelkast zo vol ligt, moet hij tandje hoger. Om 20.00 uur word ik gebeld door man dat koelkast het niet meer doet en hij met alle spuiten naar zijn vader is om daar in de koelkast te leggen.

Ik weet niet hoelang de koelkast stuk is geweest, maar het heeft max 24 uur buiten de koelkast gelegen. Voor de decapetyl niet zo erg, maar voor de pregnyl minder. Ziekenhuis is met zomersluiting, dus ik heb apotheek gebeld. Die gaven aan dat 1 dagje niet zo erg was. Hoe het met een week is weet ik niet. Probeer je niet te druk te maken, je hebt hem nu toch al gezet dus je kan het niet meer terugdraaien, ik verwacht niet dat het veel kwaad kan.

4. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

Jan 28, 2009
    413
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reacties. Ik kan het helaas niet terug draaien idd, maar baal zo enorm. Heb nu juist deze maand mooie eitjes. Zit namelijk vervroegd in de overgang! Dus elke maand telt.
    Maar ja, straks maar ziekenhuis bellen. Kan over een half uur. Morgen staat iui gepland. Fingers crosses maar.

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Hey meis,

Wat vreselijk vervelend voor je deze stress!
    Ik moest afgelopen woensdag de Ovitrelle zetten en hoewel het prima ging voelde ik me toch onzeker. Ik heb de volgende ochtend een zwangerschaptest gedaan puur om te kijken of er HCG werd waargenomen. Dat stelde mij enorm gerust.
    Ik hoop dat het ziekenhuis je kan helpen en dat de IUI morgen probleemloos verloopt.

6. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

Jan 28, 2009
    413
    0
    0
    Dat is idd ook een idee, den zwtest doen. Nog zeven minuten wachten.

7. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

Jan 28, 2009
    413
    0
    0
    Gelukkig het is niet erg, zolang het maar niet in de zon heeft gestaan. Was gelukkig donkere hoek en in de tas.
    Behandeling kan morgen gewoon doorgaan.

Share This Page