verwijsbriefje gyn wat nu HELPPP?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by KanjerB, May 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Hoi allemaal,

ik ben gisteren langs de ha geweest om te vragen voor duphaston of clomis ze heeft mij gezegd dat zij dat niet kan voorschrijven en ik heb eindelijk omdat het nu net een jaar is dat ik ben gestopt met het gebruiken van de pil een verwijsbriefje gekregen naar de gyn maar ik wilde eigenlijk een beetje opgelucht raken door te lezen wat jullie eigenlijk allemaal hebben meegemaakt bij de gyn ik bedoel wat doet ze precies wat voor onderzoek is het pijnlijk ofsow en wie zijn er zwanger geraakt na het langsgaan bij de gyn en in ongeveer wat voor lange tijd dit is mijn eerste dus ik wil eigenlijk jullie ervaringen lezen als dat mag:)
    alvast allemaal erg bedankt

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Je eerste gesprek zal leiden tot verschillende onderzoeken.
    Bij ons werd er een zaadtest gedaan (man potje vullen thuis en brengen , maakt niet uit wie dat brengt) bij mij een bloedtest en een baarmoeder foto (doorspuiten van de eileiders gelijk)
    Ik had gewoon een eisprong dus daar hoefde verder niks gedaan te worden.

daarna zijn we voor 6 maanden weer naar huis gestuurd en nu zijn we in maart begonnen aan de IUI. (insemintatie met zaad van mijn man op tijd van eisprong)

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Toen ik voor het eerst bij de gyn kwam kregen we eerst een intake gesprek.. toen kreeg ik een inwendige echo ( met een eendebek, moet zeggen dat die behoorlijk pijnlijk was) en daar zag ze al gelijk dat ik geen eiblaasjes had en dus ook geen eitjes aanmaak.. hierna ben ik gelijk op de provera ( om een bloeding op te wekken) en clomid ( om een eitje te laten groeien) gezet. helaas sloeg dit niet aan ( heb in totaal 5 kuren gehad van verschillende sterktes) en spuit nu sinds november hormonen.

liefs kaatje

4. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Wij hebben eerst een intake-gesprek gehad met meteen een inwendige echo. Mijn man heeft nogmaals zijn zaad in moeten leveren en ik heb bloed laten prikken. Daarna hebben we vorige maand een samenlevingstest (kijken ze of de zaadjes kunnen overleven in het baarmoederslijmvlies) gehad en nu krijgen we over ca. 2 weken een foto van de eileiders en baarmoeder.
    Aan de hand van alle uitslagen gaan ze kijken wat ze voor ons kunne betekeken.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

sterkte ermee, Daffie

5. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    hallo, ik ben vorig jaar juli gestopt met de pil maar werd niet meer ongesteld en was ook niet zwanger, na een half jaar zat ik bij de gyn daar kregen we een hele vragenronde van de gyn ze moest alles weten van ons en familie toen kreeg ik een echo en daarop zag ze allemaal eiblaasjes (duidt vaak op pco) toen moest ik bloed laten prikken op hormonen en chlamydia en man moest zijn zaad inleveren. Dit was gelukkig ok en aan de gyn heeft mij aan de provera en clomid gezet, heb 50mg en 100mg achter de rug zonder resultaat van een eisprong en heb nu net 150mg kuur achter de rug, vd week krijg ik weer een echo om te kijken of er nu wel een eitje groeit. hoop dat je hier wat aan hebt, succes met alles :)

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    dankje denise, jij ook veel succes.
    Ik hoop dat we niet langer hoeven te wachten.

7. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik ben 1,5 week geleden voor het eerst bij de gyn geweest, omdat ik geen eisprong heb. Ze heeft een echo gemaakt en alles laten zien en wat uitleg gegeven. Info mee gegeven en provera voor geschreven. Bij mij viel het allemaal erg mee. Ik moet deze cyclus bloed laten prikken en dan terug komen. O ze heeft ook met een eendenbek gekeken naar mn baarmoedermond. Deed bij haar helemaal niet zo pijn als bij mn huisarts haha ze heeft toch veel meer ervaring.

Mocht je het vervelend vinden om er heen te gaan dan neem je je vriend toch mee? Heb ik ook gedaan. Ben je gelijk een stuk ontspannender.

8. Pearly

Pearly Fanatiek lid

Sep 11, 2006
    1,318
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Heey meiden,

Fijn om jullie ervaringen te lezen!
    Ik heb namelijk op 22 mei eerste afspraak bij de fertiliteitsarts!
    Weet idd dat er een echo gemaakt wordt van mijn baarmoeder en eierstokken en daarna volgt het gesprek met de arts! Heb verder geen idee wat me te wachten staat!
    Pfff spannend allemaal.... ben behoorlijk zenuwachtig!

Succes allemaal meiden!

Liefs Pearly

9. miss1976

miss1976 Niet meer actief

Ik zit hier aandachtig mee te lezen.
    Gaan deze week een afspraak maken bij de HA, en weet ook niet wat ons verder te wachten staat.
    Denken jullie dat mijn HA ons gelijk door zal sturen?

10. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik denk het wel hoor, oktober 2005 zie ik staan.

11. miss1976

Ja klopt.
    Vind het nu wel tijd worden om het lot een handje te gaan helpen ;)

12. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nou kan bijna niet anders hoor dan doorgestuurd worden anders vind ik je huisarts een zak hahaha ;)

13. miss1976

Zal t m doorgeven ;) hahaha
    Maar volgens mij gaan we nu een beetje off-topic

14. Britt16

Britt16 Actief lid

May 18, 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Ik lees ook net ff mee, heb ook een verwijsbrief van de HA.
    Staat me dan nog genoeg te wachten.
    Zie wel op tegen de inwendig onderzoek.
    Maar hoe doen ze het doorspuiten van je eileiders dan?

Liefs Britt

15. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
  16. Jollie

Jollie Fanatiek lid

Jun 5, 2006
    1,434
    0
    0
    Hallo dames...

Ook ik ben vandaag bij de HA geweest en heb een verwijsbrief naar de gynaecoloog gekregen voor een inwendige echo.
    Ik heb al sinds maart last van aanwezige steken in mijn linkerlies die maar niet weg willen gaan, nu kon mijn HA zo snel niks vinden dus heeft ze me doorverwezen.
    de vraag is of ik een perstitent follikel of cystes heb... ik vind het wel eng, duurt voor mij nog even vanwege drukte (21 juni pas)

Iemand ervaring met perstitent follikel of cystes, ik maak me wel een beetje zorgen of ik wel een eisprong heb.. heb immers een cyclus van 6 weken!

Groetjes Jollie

17. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik heb zelf december 200% een follikel cyste gehad van 5 cm (oftewel een niet gesprongen eitje) en voor we dit wisten ben ik bij de ehbo beland omdat ik gewoon niet meer kon lopen van de pijn en het alleen maar erger werd....

daar dachten ze aan een acute blindedarm ontsteking omdat er wel een ontsteking te zien was via bloedonderzoek, maar de echo een normale blindedarm liet zien, de dag erna dezelfde onderzoeken wel een ontsteking via het bloed te zien maar echo goed....

doorverwezen naar de gyn, verschillende onderzoeken weer, en daar hoorde ik in Januari dat ik dus een follikelcyste had, wat de pijn veroorzaakte..

ik kreeg toen duphaston voorgeschreven om de boel rustig te maken weet niet meer precies hoe het allemaal ging en om mijn menstruatie te regelen (5 jan gestopt met de pil)

meestal gaat dat vanzelf weer weg, is het na 3 mnd nog niet weg en je hebt er nog last van kijken ze wat ze verder kunnen doen, dus in principe hoef je je nog geen zorgen te maken meid...

enne die pijn trekt gelukkig later wel weer weg...

succes liefs smoekie

18. MamaLinda

MamaLinda Lid

Oct 18, 2006
    63
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi Meiden!
    Ik kom ook net bij de dokter vandaan en heb een verwijsbrief voor de fertiliteitsarts /gynaecoloog. Eerst moet mijn vriend zijn zwemmers inleveren bij het lab (dinsdag 29 mei) en dinsdag 12 juni hebben we samen een afspraak.
    Ik had tijdens mijn laatste eisprong (als het mijn eisprong was?) zo'n opgezette buik en had zo'n pijn! Dit heb ik wel vaker en wil dit gewoon nagekeken hebben, we zijn tenslotte ook al bijna een jaar bezig.
    Vind het wel erg spannend allemaal, fijn om jullie belevenissen en ervaringen te lezen hier, dat geeft toch steun! :D

Succes allemaal, liefs Linda.

19. Guusje26

Guusje26 Lid

May 18, 2007
    22
    0
    0
    Ik ben ook net terug van de huisarts en gelukkig doorverwezen naar de gyn. Ik ben vorig jaar juli gestopt en ben sindsdien maar 3x ongesteld geweest. En bij mij in de familie zijn best wel wat problemen met zwanger worden, cystes in de eierstokken enz. dus vandaar dat ik gelukkig na 10 maanden al doorgestuurd ben.
    De Ha heeft eerst van buiten aan mijn buik gevoeld. en het was allemaal zacht, dus dat was al goed.
    Net direct het zh gebeld en ik kan op 6 juni al terecht! Spannend! Ik ga in eerste instantie maar alleen denk ik. Mijn man kan heeeel moeilijk vrijkrijgen en het gaat tenslotte nu ff om mijn lijf dus zijn portie komt misschien nog. Ik denk dat ik dan m'n moeder of beste vriendin of zusje meeneem. Ben zo benieuwd! Aan de ene kant hoop ik dat er niks uitkomt en aan de andere kant dat ze iets vinden wat gemakkelijk op te lossen is zodat we ook snel een klein poppetje in onze armen hebben!
    Ben blij dat er in elk geval nu actie ondernomen is. Ik had een huisarts in opleiding net, een jonge vent, dus ik dacht: O jee, misschien snapt ie het helemaal niet, maar gelukkig wel! Was heel geinteressseerd en nam echt de tijd. Wel heel fijn hoor!

Share This Page