Help! Probleem met slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Opening, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Opening

Opening Niet meer actief

Ik weet niet of ik het bij juiste topic zit. Als dit niet zo is. Sorry! Sinds een aantal nachten slaapt mijn zoontje niet meer door. Nu weet ik dat dit zomaar kan maar ik denk dat ik weet hoe het komt. Weet alleen niet wat er tegen te doen. HIj wurmt zich helemaal onder zijn dekens uit en ligt dan verticaal in zijn bed :( Als ik dan bij hem ga kijken slaapt ie nog maar hij merkt dat hij niet goed ligt. Hierdoor moet ik hem goed leggen. Dit gebeurt zo''n 4 keer op een nacht. Ben best wel gebroken. Heb verschillende dingen geprobeerd: Andersom in zijn bed gelegd, slaapzak aan, trappelzak aan en ingepakt in een omslagdoek. Niks helpt. Heeft iemand tips?

2. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Lange slaapzak aan doen en de onderkant onder het matrasje stoppen??

3. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Wij gebruiken voor Noelle de Safe T Sleep slaapwikkel en dan heb je dit probleem nooit. Doordat de wikkel om haar middel zit, blijft ze altijd op dezelfde plaats liggen. Ze kan niet onder de dekens verdwijnen en zich er ook niet bovenuit wurmen. Wij leggen haar gewoon in haar slaapzak in de wikkel en maken die dan losjes vast om haar middel (ze kan daardoor wel op haar zij, rug of buik draaien) en daarna leggen we de deken over haar heen en stoppen die aan de zijkanten in. Ze ligt dus altijd veilig onder de deken en het probleem van gaan staan in bed hebben wij dus ook nog nooit meegemaakt nu ze groter is. Ik vind het een ideaal ding. Het is een beetje lastig om uit te leggen hoe het er uit ziet, maar als je even zoekt op de naam, vind je wel plaatjes op internet. Hij is o.a. bij Prenatal te koop.

4. Opening

Opening Niet meer actief

@ nikkijane dat heb ik inderdaad nog niet geprobeerd. Dat ga ik vanavond maar eens doen.

@ frieda ok dan ga ik eens even googlen en even kijken of dat wat is. Dank je wel!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Slaapzak NIET onder de matras stoppen, is 1 van de oorzaken van wiegedood.... Je kind kan hardstikke bekneld komen te zitten zo!

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Oeila die had ik niet gelezen maar inderdaad niet doen hoor!
    Rozemarijke heeft gelijk, daarom mogen die elastieken ook niet om ze mee vast te zetten.

7. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Als hij gewoon in zijn trappelzak ligt kan hij het toch ook niet koud krijge oid? Waarom laat je hem dan niet gewoon liggen? Ik las dat hij nog slaapt als je hem goed wilt leggen, ik snap de verleiding van het rechtleggen wel... Ik zou gewoon proberen hem lekker zo te laten slapen, waarschijnlijk maakt het voor hemzelf helemaal niets uit.

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

emma deed exact hetzelfde. Ook omhoog kruipen en dan lag ze verticaal in bed. als ze gewoon blijven slapen gewoon laten liggen hoor! In een slaapzak kunnen ze het niet snel te koud hebben. anders even het nekje voelen of het niet te koud is. Emma huilde dus en hield niet op voor we haar weer normaal legden. Wij hadden er niet echt een oplossing voor. we hebben haar wel hoog opgemaakt of een matrozenbedje (google matrozenbedje) kan je proberen misschien kruipt ie niet meer omhoog. Voor Emma mocht het helaas niet baten. Na een tijdje sliep ze gelukkig weer door. Succes, weet hoe zwaar het kan zijn als je er meerdere keren uit moet.

9. Opening

Opening Niet meer actief

Iedereen bedankt voor de reacties.
    Ik heb het aan de kinderarts gevraagd over de slaapzak en die zei dat het wel mocht. Wat raar dan. Maar hij slaapt inderdaad nog maar hij huilt wel vandaar dat ik hem elke keer goed leg.

Deel Deze Pagina