Poeh. Hij slaapt.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lindangel, Feb 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Zo... Ik ben helemaal op. Mijn zoontje heeft net 50 minuten gehuild voordat hij ging slapen. Zo zielig.

Hij is nu over aan het gaan van twee slaapjes naar een slaapje en dat gaat nogal moeizaam. Hij is 's ochtends echt nog niet moe, maar dan vlak voor zijn boterham begint hij te gapen. Maar ja, als ik hem dan naar bed breng, is hij na een half uur wakker van de honger. Dus dan snel broodje eten, en dan is hij ineens 'over zijn slaap heen'. Of, dan wil hij gewoon niet meer. Maar intussen wel doodmoe. Huilen om opgetild te worden, dan huilen als ik hem optil, dan huilen als ik hem neerzet: niks is goed. Dus maar naar bed. Liedje zingen en dan vallen zijn ogen dicht. Maar als ik hem neer probeer te leggen: krijsen! Verschrikkelijk gewoon.

Nou, zo heeft hij dus net vijftig minuten gekrijst. (Ik ben uiteraard meerdere keren langsgeweest en heb hem een aai over zijn bol gegeven.) Wat doet dat pijn aan het moederhart zeg. Aan de ene kant wil ik hem dan oppakken, maar aan de andere kant weet ik dat hij erdoorheen moet om uiteindelijk in slaap te vallen.

En nu slaapt hij. En de adrenaline zit bij mij tegen het plafond...

Sorry hoor. Moest even mijn ei kwijt. Is dit herkenbaar en zou het echt komen door de overgang naar een slaapje?

2. grietje

grietje Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,918
    0
    0
    Mijn mannetje is nog een stuk jonger, maar gaat deze week ineens van 3 naar 2 slaapjes. Inderdaad ook heel moeizaam. Eigenlijk is hij veels te moe als ik hem weg leg, maar met een lege buik naar bed schiet ook niet op.

Dus ja heel herkenbaar, hopelijk hebben we snel weer ritme...

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Luca was met 12 maanden toe aan een slaapje. En ik heb een week lopen emmeren met hem. Als hij sochtends een slaapje had gedaan, hoefde ik hem niet meer naar bed te doen, dan was hij te wakker en zat ik tot de avond met een wakker maar moe kindje. Ik hield hem op tot 12 uur dan eten en dan? klaarwakker! Door het eten kreeg hij weer energie, dus: een uurtje spelen en dan naar bed. Meestal lag hij er om 13.30 in en dan ging hij wel meteen slapen. Dat uurtje na de lunch was vermoeiend, maar hij was niet zo hangerig als jouw kindje, dus dit was te doen. Ik heb ook wel lekker een wandelingetje gemaakt tot lunchtijd en dan rust hij uit zonder in slaap te vallen. Misshcien een idee om dat een paar dagen te doen tot het nieuwe ritme erin zit?
    Succes, want zo'n huilend kindje is verschrikkelijk!

4. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

Dec 29, 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    #4 marjolijn195, Feb 23, 2010
    Last edited: Feb 23, 2010
    Hier was het ook een hele overgang, en echt een lange ochtend.
    Maar ik ging/ga altijd aan het eind van de ochtend even wandelen, boodschappen doen, bij opa en oma langs o.i.d. Dan hebben we afleiding genoeg en is het zo 12 uur of zelfs later. Dan nog even wat eten (in het begin was ze dan wel echt heel moe) en naar bed.
    De eerste 2 weken ging het moeizaam, maar nu gaat het meestal prima.
    En ik ben blij dat ik van het gezeur af ben dat ze 's middags niet meer naar bed wil, of als ze wel slaapt dat ik haar dan om 17.00 uur wakker moet maken omdat ze anders om 19.30 uur weer niet kan slapen.
    En....ze valt ook vrij snel in slaap, zonder dat ik er eerst 3x heen moet om haar weer neer te leggen of haar speen te geven.

5. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Gelukkig dat ik niet de enige ben!

Dat van dat wandelen is wel een goede tip. Al is mijn zoontje de kinderwagen wel een beetje beu. Hij wil wel zitten, maar alleen als we rijden, en na een tijdje wil hij eruit. En dan rent ie overal naartoe enzo.

Hij was trouwens vandaag wel extreem hangerig hoor. Vanochtend ging het ook allemaal niet echt relaxed. Dus ik was ook de hele tijd aan het entertainen. Eerst uitgebreid in bad. Daarna samen stofzuigen. Maar wat je zegt: even eruit is dan wel lekker.

Ik was al bang dat ik meteen allemaal moeders over me heen zou krijgen die niet begrepen dat ik hem heb laten huilen. (Alsof ik daar plezier aan beleef ofzo.) Maar dat valt gelukkig mee!

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Ja. Hm. Het lijkt erop dat er meer zijn die 's ochtends er even op uit gaan. Ik geloof dat ik dus mijn eigen ritme ook nog even aan moet passen, haha.

7. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Jeetje dat is wel erg heftig zeg. Hoe laat geef je hem zijn fruit? Misschien dat iets later geven met een liga erdoor zodat hij er wat langer tegen kan en dan het brood na het slapen? Zo doen we dat hier ook. Charlotte slaapt bijna altijd ook nog maar 1x en dat is meestal van 11-13.30. Ik geef tegen half 11 2 stuks fruit en een liga, wat ze daarvan op krijgt in ieder geval. Dus 1 vers fruit, dan de liga, dan weer fruit en van die laatste blijft meestal de helft over. Dan heeft ze in ieder geval genoeg gegeten om de slaap door te komen.
    Succes, dit lijkt me echt niet fijn!

8. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    50 min. laten krijsen......ik vind het nog al wat! Zou ik dus persoonlijk nooit doen en heb het ook niet gedaan. Waarschijnlijk zit hij in een sprong en is dus in de war/van slag en heeft dan juist iemand bij zich nodig. Hier ging het slapen rond die tijd ook helemaal niet goed. Soms helemaal niet met als gevolg aan het eind van de dag een vervelend moe kind. Maar ja het is zo'n periode, het hoort erbij. De een kiest voor een uur laten krijsen, de ander houdt het kind bij zich......en huilen dan samen ofzo.... Maar 50 min zou ik dus gewoon niet kunnen, ook niet al zou ik telkens heen en weer lopen. Ik zou er zelf dus ook helemaal kapot van zijn na dat uur. Wij gingen dan wiegen of zingen of gewoon wat later slapen als ze wél wilden.....

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Ja, zo'n reactie had ik dus wel verwacht. Dat schreef ik ook al hierboven. Gelukkig is elk kind, en elke moeder, anders. Mijn zoontje was namelijk zo doodop dat hij ook niet bij mij wilde blijven. Hij wilde helemaal niets.

Maar goed, ik ga me ook niet verdedigen. Het is mijn kind en ik ken hem het beste.

Verder allemaal bedankt voor de goede tips! Wat betreft dat later fruit eten en nog later lunchen: dat is ook wel een idee. Mijn zoontje was vanochtend ook wat later wakker en wilde toen bijna geen ontbijt. En daardoor was het hele ritme sowieso al in de war.

Naja, ik denk dat het gewoon een beetje uitvogelen wordt de komende weken. Het komt ook een beetje tegelijk allemaal, want meneer wil ook alles zelluf doen en is daardoor sowieso al een beetje opstandig...

10. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is geen aanval naar jou toe hoor, alleen ik kon het gewoon niet.

Klinkt gewoon heel erg alsof je kindje in een sprong zit.... Je kunt dan van alles proberen, maar niks helpt (meestal dan). Gaat vanzelf weer over en ze kunnen dan weer meer als voor die tijd. Meegaan met je kind en kijken wat het beste werkt. Hier ging naar 1 slaapje op een dag ook geleidelijk, om de dag, de ene dag 2 slaapjes en de andere dag 1 slaap. Na een maand was het 1 slaapje per dag....even een nieuw ritme vinden samen....

11. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Mijn dochter is 14 maanden en inmiddels ook toe aan 1 slaapje per dag. Wachten tot na de lunch is hier ook geen optie, dan is ze over haar slaap heen. Om 10 uur geef ik haar 2 stuks fruit en iets van een liga en ze gaat om half 11 naar bed. Ze wordt dan rond half 1/1 uur wakker en gaat dan lunchen. Werkt voor ons prima! Gek genoeg is ze smiddags dan niet moe en kan ze zonder problemen om 7 uur naar bed.
    Ik zou het op deze manier proberen, 50 minuten huilen is wel erg heftig. Ik zou het echt niet kunnen. Maar het is allemaal aftasten he, voordat je de, voor jou, juiste methode hebt gevonden. Succes!

Share This Page