Hoi, Zijn er hier dames die bij een aanvliegroute van een vliegveld wonen? Wij hebben een huis op het oog, maar dit ligt recht onder de aanvliegroute van Eindhoven Airport. Deze week was in het nieuws dat zij flink mogen uitbreiden. Dit brengt een flinke twijfel met zich mee. Heeft er iemand ervaringen met het wonen op zo'n locatie?
Tja wij wonen naast schiphol... ook niet om vrolijk van te worden af en toe. Nou is het op schiphol (nu nog) drukker dan op eindhoven denk ik. Vaak ligt boven ons huis ook de aanvluchty route voor de landingsbaan...op de begane grond hoor ik weinig maar als ik op de 1ste verdieping en zolder ben hoor ik om de 2 min een vliegtuig aankomen (en ons huis is best goed geisoleerd) dus helaas als je inde buurt van een vliegveld woont ontkom je er niet aan...niet geheel onbelangerijk om mee te nemen als je overweegt daar een huis te kopen ...(probeer ook te bedenken hoe eindhoven airport over 10 jaar en 20 jaar zal zijn, namelijk steeds groter wordend )
Zelfde als momQ to be. Wij wonen ook onder de (soms letterlijke rook) van Schiphol Eigenlijk hebben wij er niet zo heel veel last van, maar dat is misschien omdat we het gewend zijn. Ik kom van origine al uit de buurt dus ik ben mijn hele leven al vliegtuigen gewend. Je merkt wel dat er in de zomermaanden meer vliegtuigen vliegen en dat het meer lawaai geeft omdat je de ramen en deuren open hebt staan.
Wij wonen onder de aanvliegroute naar Maastricht-Aachen airport. Wij hebben er geen last van. Denk dat MAA vergelijkbaar is met Eindhoven.
Ik woon in Delft. Maar elke avond zie je hier de vliegtuigen richting landingsbaan Schiphol. Daar naast ligt Rotterdam airport op nog geen 8 kilometer hier van af.
Persoonlijk, zou ik niet zo snel op zo locatie een huis kopen.. Als het steeds drukker wordt, lijkt me over een aantal jaren je huis verkopen een lastige opgave..
Wij wonen ook onder een van de veel gebruikte aanvliegroutes maar geen last van. Je hoort het op een gegeven moment niet meer maar des te lager ze vliegen des te meer last natuurlijk. Mijn vriend was dit in het begin ook helemaal niet gewend (woonde heel ergens anders) maar nu hoort hij het ook nauwelijks meer.
Ik woon pal tegen de Polderbaan (startbaan) aan. Dus als ik op m'n balkon zit hoor ik elke startende motor van de vliegtuigen, maar het is niet echt storend of zo.
Ik kom uit badhoevedorp (born and raised), ouders wonen er nog steeds. Het hangt er denk ik van af waar je woont, maar wat ik wel weet is dat het lawaai van mijn jeugd niet vergelijkbaar is met de situatie nu. Continue het geluid van vliegtuigen en de snelweg. Af en toe kerosine damp. En vieze tuinmeubelen. Ik zou er zelf niet meer voor kiezen om zo dicht bij Schiphol te gaan wonen.
Ik woon zelf in de aanvliegroute van de polderbaan, wij hebben met name bij mooi weer wat overlast van vliegtuigen die een bocht maken. Dan geven ze gas bij en dat geeft zo'n gierend geluid. Het hangt erg van de windrichting af of we overlast hebben. ik werk naast de polderbaan en hoor de mensen daar vooral klagen over het grondgeluid. Het grappige is dat je daar dus bijna nooit een vliegtuig over ziet vliegen. Misschien kun je aan een aantal buren vragen hoe zij de overlast ervaren?
@zoe is inderdaad wel lang geleden. Denk dat ze 16 jaar geleden is verhuisd. Ze woonde trouwens in de s gravesandestraat . Gingen toen nog op fiets naar de vliegtuigen kijken.
Ja joh, deden wij ook altijd ! Leuk En ik heb er toch wat aan overgehouden, want ben stewardess. Het is denk ik ook heel persoonlijk. Ik woon nu aan de rand van een bos, dus het contrast is gewoon erg groot nu
Ik kom oorspronkelijk uit Hoofddorp. Dat naast Schiphol ligt. Ik had er weinig last van. Natuurlijk hoor je ze wel, maar ik was er zo aan gewend dat het mij totaal niet opviel (en nog steeds niet opvalt) als een vliegtuig over vloog. Wel altijd vieze tuinmeubels door de kerosine.
Waar staat dat huis dan in eindhoven? Ik woon zelf in Woensel en er vliegt hier weleens wat voorbij, mijn zoon vindt het prachtig en zelf heb ik er geen last van.
Hier in Zwanenburg opgegroeid, tussen de Polderbaan en zwanenburgbaan in. Huizen zijn goed geïsoleerd dus binnen niet echt last ervan, maar ja in de zomer buiten vliegt er behoorlijk wat langs. Ik was het gewend ( m'n ouders nog steeds) dus ik hoor het gewoon niet meer, pas als bezoek zei joh vliegt toch wel veel,over. Dus als je kan wennen aan geluiden geen probleem, anders niet doen! Ps stank etc kan niet gezien kerosine reukloos is en viezigheid ook niet want ze dumpen het boven zee. Ik heb als klein kind nog aan onderzoek meegedaan en bleek toen dat de kinderen onder Schiphol niet ongezonder waren dan op het platte land.
Ik woon vlak bij ehv airport en nergens last van. Een heerlijke wijk om te wonen als we het over dezelfde wijk hebben. Je mag me pben
Wij wonen in hoofddorp en vlakbij schiphol dus, de vliegtuigen raak je echt aan gewend en vind het geluid van de vliegende reuze meevallen, wel hoor je savonds als je in bed ligt echt het grond geluid. je hoort het geluid van de motor opzwellen en hem dan weghoren gaan. maar is niet dat je daar wakker van word maar je hoort het zodra je nog wakker bent. Ouders wonen in burgerveen en die hebben juist weer last van de vliegende vliegtuigen bij schiphol, moeten tijdens gesprek soms ff wachten tot ie weer voorbij is. scheelt dus heel veel terwijl het maar 13 km uit elkaar ligt. idd de tuinmeubels en wasliijn merk je het wel aan, moet altijd eerst doek over waslijk halen want is echt zwart.
Bedankt voor jullie reacties! Waar we nu wonen, wonen we ook vlakbij Eindhoven Airport, maar nu geeft het geen overlast. De wijk die we nu op het oog hebben (nieuwbouw in Oerle/Veldhoven) ligt niet zomaar bij de aanvliegroute, maar de vliegtuigen zijn dan echt pas net opgestegen. Hemelsbreed zal er denk ik 1 km tussen de wijk en het vliegveld zitten. Als ik dan lees over de stank en de kerosine, schrikt me dit wel af...