pauze niet betaald?

Discussion in 'De lounge' started by Mamzie, Jun 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Heb een vraagje.
    Ik werk niet, zit in de WAO. Maar mijn man wel.
    Nu is het zo dat ie om 8 uur begint en om half 5 klaar is met werken.
    Hij zegt dat ie zijn half uur ( verplichte ) lunchpauze niet betaald krijgt en dat ie daarom langer doorwerkt.
    Maar klopt dat wel?

Het is een hele tijd geleden dat ik heb gewerkt maar toen was het zo dat ik gewoon de half uur pauze kreeg doorbetaald.
    Of is dat allemaal veranderd nu?

Krijgen jullie de verplichte lunchpauze doorbetaald? Of moeten jullie het ook inhalen?

Alvast bedankt!

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Volgens mij is dat normaal!
    Ik werk in de zorg van half 9 tot 5, dus 8,5 uur. Ik krijg 8 uur uitbetaald.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,269
    6,178
    113
    Ik denk dat het afhangt onder welke cao of bij welk bedrijf je werkt, maar meestal is de lunchpauze onbetaald. Een koffie of theepauze van 10 min is wel vaak in de baas zn tijd.

4. helia

helia Actief lid

Dec 4, 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Ik werk ook fulltime van 9 tot 6 .
    1uur verplichte pauze per dag opverdeeld in 2x een kwartier en een half uur lunch.
    Maar de pauze betalen wij ook zelf.
    Volgens mij is dat normaal.

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ow oke. Dan loop ik erg achter of had vroeger een hele aardige baas hihihihi

Wel jammer dat ie het niet doorbetaald krijgt anders dan was manlief eerder thuis geweest elke dag ;)

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik denk dat je een aardige baas had ;)

7. johana79

johana79 Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    4,311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    dat is idd heel normaal, ik werk ook 8.5u pdag en 8u betaald.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hangt van de cao af. ik werk in de kinderopvang en krijg mijn pauzes ook niet betaald.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,092
    7,843
    113
    Ik krijg ze ook niet betaald, en werk in veel verschillende bedrijven en zie eigenlijk nooit een bedrijf waar de pauzes wel betaald worden.

10. Nettie

Nettie Fanatiek lid

Jun 14, 2007
    4,016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Bij een volle dagdienst werk ik van half 8 tot 4 uur. Dat zijn dus 8,5 uur waarvan ik er 8 uitbetaald krijg. Ik geloof dat dit normaal is hoor.
    Man heeft dat geloof ik net zo, die begint om 8 uur en moet tot half 5, en krijgt ook 8 uitbetaald.

11. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

Aug 4, 2009
    905
    0
    0
    Helaas, ook ik krijg de pauze niet doorbetaald :p

Maak mij ook niet uit want wij hebben tussen het werken door, ruimschoots de gelegenheid om brood te maken en achter je bureau te eten of even naar de bakker te lopen, nou maar op.

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ook ik werk 8,5 uur op een dag en krijg er voor 8 betaald. Het is inderdaad zo dat de koffiepauzes van 10 minuten wel worden doorbetaald, maar vanaf 15 minuten is het je eigen tijd.

Lunchpauzes worden eigenlijk alleen maar doorbetaald wanneer je in de volcontinue 5ploegendienst werkt (gem 33,6 uur p/w, 2 nachtdiensten, 2 middagdiensten, 2 ochtenddiensten, 4 dagen vrij))

13. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Mijn man krijgt wel zijn pauzes betaald.
    Hij werkt in de beveiliging, maar wel op een plek waar hij niet weg kan. Dus dan gebeurd het eten ook tussendoor.

14. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Door de weeks krijg ik mijn pauzes ook niet betaald. Op zaterdag en zondag wel, maar dan hebben we ook niet echt tijd om uitgebreid te gaan eten dus doen we het even tussendoor.

15. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

Sep 3, 2009
    2,637
    380
    83
    ..
    Wij krijgen onze pauzes wel uitbetaald, maar dat is echt
    een uitzondering.. Ik werk met jongeren met gedragsproblematiek
    en wij hebben zogezegd nooit pauze.. In theorie mogen wij wel pauze nemen, dus een half uur echt bij de werkplek weg, rondje lopen door het dorp o.i.d. dan zou het wel eigen tijd zijn.. We proberen om half 7 altijd even te gaan zitten met de 4 collega's die
    op dienst zijn.. Eten doen we samen met de clienten..

16. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    wij krijgen onze pauzes ook niet uitbetaald....

17. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik krijg mijn pauze ook niet doorbetaald. Bij mij is het zelfs zo dat ik ook nog 2x koffiepauze heb van 20minuten en die ook niet doorbetaald krijg.

18. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik werk in de forensische psychiatrie en werk van 7.30 tot 16.15, met 45 minuten lunchpauze, die ik dus ook niet doorbetaald krijg, want ik krijg gewoon 8 uur betaald. Alleen de groepsleiding krijgt bij ons de pauze doorbetaald, maar dat is omdat ze met de patiënten eten en het dus gewoon werk is. De koffiepauzes worden bij ons overigens wel doorbetaald.

19. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ff offtopic maar wat houd forensische psychiatrie eigenlijk in??
    klinkt spannend ( zal het vast wel niet zijn ;) )

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn man neemt zelfs geen pauze ;) En nee, die krijgt hij dus ook niet betaald. Volgens mij is dat vrij gebruikelijk, op een paar bijzondere gevallen na (die vaak om een specifieke reden dit wel uitbetaald krijgen).

Share This Page