Even een apart topic, ik ben naar de huisarts geweest en dochter heeft aan beide kanten oorontsteking (aan 1 kant wat heftiger) Nu heb ik antibiotica gekregen maar twijfel of ik ermee zal beginnen. De huisarts wilde ook niet echt een advies geven, die keuze ligt bij mij. Ze is erg ziek en lamlendig, paracetamol helpt niet. Wel slaapt ze sinds vanochtend heeeel veel, ze valt constant in slaap en voor lange tijd. Ze heeft sinds gisteravond tussen de 39-40 graden. Toch nog even wachten of met de kuur beginnen?
Hoe lang is ze al ziek? Hier is het protocol bij de huisarts als het na 3 dagen niet over is, starten met antibiotica.
Ik zou er mee beginnen. Mn dochter heeft gehele maand februari regelmatig koorts gehad, was ook lamlendig en veel hoesten. Heeft 3 dagen in ziekenhuis gelegen ivm kinkhoest. Kreeg toe ook antibiotica en dat hielp heel goed! Ze ging daarna weer goed eten en drinken, was vrolijk en ontwikkelde zich weer normaal. Maar na een week kreeg ze weer een virus te pakken wat na 2 weken nog niet over was, kreeg toen weer antibiotica en ze is nu weer helemaal de oude! Ikzelf zou het wel geven, het kan een extra steuntje voor haar zijn om weer op te knappen
Normaal protocol bij oorontsteking is eerst 3 dagen afwachten of het vanzelf overgaat, pas daarna AB. Als ze zoveel slaapt, zou ik het denk ik zelf even afwachten nog. Als ze niet zou kunnen slapen van de pijn en alles bij elkaar zou huilen, zou ik wel snel starten.
Klopt dat het een extra steuntje in de rug is om op te knappen, maar AB belasten de darmflora ook behoorlijk en hebben daarmee een negatief effect op de algehele weerstand. Niet geven als het niet perse nodig is dus.
Ze is ziek sinds gisteren, toen moest ik haar van het kdv halen met koorts wat snel opliep. Ik heb nu eerst weer een paracetamol gegeven, en een fles want ze drinkt gelukkig wel heel goed. Mijn moeder zei ook al dat antibiotica inderdaad wel heel goed helpt en ze snel opknappen, dat wil ik natuurlijk graag, maar als t zonder ook overgaat nog beter
Anders otheel oordruppels halen, dan werkt heel goed bij oorontstekingen. Kun je krijgen bij de gezondheidswinkel
Tegen de oorpijn kun je nog otalgan halen: dat is een pijnstiller die je in de oren druppelt. Wel even opwarmen in je handen, voor je in het oor druppelt en mag alleen als er geen loopoor is. Zodra er een loopoor is, kun je AB-druppels krijgen voor de ontsteking, die je in het oor druppelt, dan kan het direct lokaal inwerken en belast het het lichaam minder.
Vreemd dat je meteen antibiotica mee hebt gekregen dan. Ik zou nog 2 dagen afwachten, belangrijkste is dat ze goed drinkt en dat doet ze en ze slaapt veel dus ze heeft er op zich weinig last van en haar lichaam kan het zo misschien zelf oplossen.
Ik zal morgen eens kijken voor oordruppels! @Snoopy ik kreeg meteen een recept mee omdat het vrijdag is, als ze in t weekend zieker word heb ik t alvast in huis ipv dat ik via de doktersdienst aan de medicatie moet komen, das wel handig
Ik zou doen wat je met de huisarts hebt afgesproken. Als je het nog één of twee dagen aan zou mogen kijken als het geen weekend was geweest kan je die dagen wachten, maar als je zonder een dergelijk voorbehoud de antibiotica hebt gekregen dan zou ik vertrouwen op het beoordelingsvermogen van je huisarts en gewoon beginnen. Antibiotica is er om je kindje te helpen, ondanks dat het natuurlijk niet alleen maar positieve kanten heeft. Bij mijn zoontje heeft de huisarts nooit antibiotica voorgeschreven, dus ben ik er vanuit gegaan dat het niet nodig was. Had ik het wel gekregen, dan had ik het ook gegeven. Ik vind het opvolgen van het advies van een arts onderdeel van de zorgplicht van de ouder. Bij jou ligt het dan wat lastiger, omdat de arts de keuze bij jou heeft gelegd...
Geven... Dl hier een dubbele ooronsteking ( 4de x in haar leventje) en keelontsteking en paracetamol lijkt er weinig te doen. Kinderarts heeft zelfs 6 weken lang ab voorgeschreven eerste week 2 maal daags vanaf week 2 1 maal daags. Soms heeft een lichaam echt ondersteuning nodig. Beterschap!
Geven weet je hoeveel pijn een ooronsteking kan doen. Waarom naar de dokter gaan als je er verder niks mee doet dan. Des te sneller je begint des te sneller ze zich weer beter voelt.
Ik zou het ook gewoon geven hoor. Oorontsteking is vreselijk pijnlijk, ik spreek uit eigen ervaring! Met ab is het snel over. Beterschap
Goedzo! Hopelijk knapt ze snel op. Is altijd zo sneu als z'n kleintje ziek is. Beterschap met je meisje
Ik weet uit ervaring hoeveel pijn een oorontsteking doet, maar ook vanwege de resistentie van antibiotica zou ik er toch voorzichtig mee zijn. Het kan best dat het lichaam het zelf oplost. Maar snap dat het sneu is om je kindje zo ziek te zien. Als ik hier op vrijdag naar de huisarts zou gaan zou ik moeten afwachten en dan op maandag bellen voor antibiotica.
absoluut geven. Ik heb in mijn leven meerdere keren een verwaarloosde oorontsteking gehad en ben door te weinig ingrijpen van de huisarts doof geworden. Niet omdat mijn moeder niet naar de dokter ging, maar omdat hij ab niet nodig vond!! :x Torn mijn moeder na veel toestanden eindelijk bij de KNO arts terecht kwam, kreeg zij een ongelofelijke uitbrander, terwijl dit dus helemaal haar schuld niet was. Ook als volwassene oorontsteking gehad, nou je wilt niet weten hoe pijnlijk dat dat is! Geven dus, de huisarts geeft het vast niet voor niks mee.
Ik zou het ook geven. Vooral als ik merk dat mijn kind vreselijk ziek ervan is en parcetamol weinig lijkt te doen. Of gebruik je zelf ook niks als je heftige oorontsteking of keelontsteking hebt? Zit je het dan ook uit met alleen paracetamol? Een verwaarloosde oorontsteking kan inderdaad ook vervelende gevolgen hebben. Je kunt inderdaad resistent worden voor bepaalde antibiotica. Maar ik neem aan dat je kindje het niet maandelijks krijgt? Of heeft ze de laatsts tijd al vaker antibiotica gehad?