slaapritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pattyxx, 6 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pattyxx

pattyxx Actief lid

12 dec 2014
    130
    0
    0
    hallo

ik heb een vraag
    ik heb een dochtertje van bijna 7maanden
    nu is het sinds een tijdje zo dat ze al rond half 6 in de avond aan de nacht begint ik krijg haar dan ook niet wakker gehouden zo moe is ze met als gevolg dat ze al rond half 5 5uur smorgens klaar wakker is en niet meer gaat slapen.
    het begint me nu echt op te breken ik werk ook nog wisselende diensten in de thuiszorg dat maakt het nog zwaarder.
    omdat ik borstvoeding geeft en dochter een grote flesweigerraar is gaat me partner het niet eens meer proberen om op te staan zodat ik kan slapen omdat ze toch alleen bij mij wilt zijn.
    hoe krijg ik haar nu weer in een later ritme zonder dat ze er veel last van heeft?

2. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    En als je haar om half 6 een warme hap geeft?
    Soms helpt eten om weer even energie te krijgen.
    Hier eten en bad leeft hij ook weer op. Dan lukt het om om 7uur naar bed te gaan.

3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ons dochtertje begint rond dat uur ook al moe te worden, maar wij proberen haar dan toch nog even op te houden. We zetten haar bij ons aan tafel als wij eten, ze krijgt dan een boterham of wat groentjes/pasta. Erna nog eventjes knuffelen in de zetel.
    Tussen 18u & 18.30 gaan we dan naar boven, omkleden of badje, flesje en dan bed in.
    (Als ze een hele dag naar de crèche is geweest, leggen we haar wel nog eerder in bed)

Rond 7/8 maanden werd ze ook standaard klaarwakker rond 5.30/6u, maar dat was na een dikke maand voorbij. Nu slaapt ze tot 7/8u. Dus dat is misschien een fase?

4. pattyxx

pattyxx Actief lid

12 dec 2014
    130
    0
    0
    ik ga vanavond ook een proberen wat later het groente hapje te geven en in badje te doen.
    ik hoop zo dat het een fase is

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik leg mijn dochter om 17:00 nog even op bed en maak der na max 3 kwartier wakker. Dan heeft ze weer even energie.
    We gaan dan eten en daarna gaat ze in bad.
    Om half 8 krijgt ze der laatste fles en gaat ze tot smorgens naar bed.

Ze is weleens om 6 uur wakker maar dan gaat ze gewoon met mij mee naar bed dan slaapt ze tot 8 uur door terwijl ze in der eigen bed niet meer slaapt.

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Helpt een voeding op jouw verzoek vlak voordat jij gaat slapen? Het duurt namelijk best even voordat een kindje in een vreemd ritme zit. Dus je moet heel wat avonden doorzetten met wakker houden voordat het je wat oplevert. Daarnaast heeft wakker houden eerder het effect dat je een onrustige nacht tegemoet gaat dan dat je kindje langer gaat slapen. Misschien kan je de avonden dat je niet hoeft te werken zelf vroeg naar bed gaan?

7. Veera

Veera Niet meer actief

Niet. Ik zou ook niet gaan rekken want dat heeft geen zin.
    Dochter ging hier altijd tussen 16:00 en 17:00 naar bed en slapen tot 6:00. Inmiddels heeft ze een wat normaler ritme.
    Maar als je dr oververmoeid om 20:00 in bed doet heb je grote kans dat ze gewoon alsnog om 5:00 komt, later naar bed is namelijk niet later wakker worden.
    Ik zou zelf vroeg naar bed gaan. Wij ligge er uiterlijk 21:30 in

8. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ja rekken kan idd ook nadelig zijn das waar.. Mijn dochter word moe rond half 6 maar tis niet dat ze écht haar bed in moet, ze kan het nog wel even volhouden.
    Ik lees nu pas dat je zegt dat je haar amper kan wakker houden om 17.30

9. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Kun je misschien wat met haar andere slaapjes schuiven? Als ze haar slaapjes overdag iets later doet blijft ze misschien in de avond wat langer wakker.

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier maakte ik hem ook na een uurtje slapen weer wakker.
    Hij wilde vaak na z'n avondeten al slapen, rond 17.30.
    Dan liet ik hem een uurtje slapen en daarna maakte ik hem wakker. Dan hadden wij rustig gegeten en speelde papa nog even met hem.
    Dan lekker in bad of onder de douche.
    Rond 20.00-20.30 dan z'n laatste fles en dan ging hij weer naar bed.

Alles steeds verder oprekken hebben wij daarna gedaan, toen hij 's morgens op 'normale' tijd wakker werd. Tijd rekken is heel lastig als ze al zo vroeg wakker zijn.
    Met 7-8 maanden was het ritme hier slapen van 20.00-8.00 (ongeveer dan he) en overdag 2 slaapjes van 2 uurtjes.
    Dit ben ik toen ook een poosje consequent zo aan gaan houden, hij bleek het daar goed op te doen en had binnen enkele dagen een mooi ritme.

Deel Deze Pagina