help,problemen schoonma en sinterklaas

Discussie in 'De lounge' gestart door sillaah, 5 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    euhm mijn ouders vinden het natuurlijk niet gezond dat je zo kunt doen,
    zo zullen hun nooit tegen me vriend kunnen doen, ze willen juist dat we bij elkaar blijven en gelukkig zijn.
    maarja wat kunnen hun ervan zeggen .. ze hebben er niks mee te maken,
    en hebben ook geen contact verder met zijn moeder.
    bovendien zegt mijn moeder dat haar ook enorm veel verplicht is vroeger door mijn oma, en ze vind wel dat ik er af en toe gewoon heen moet gaan. (heb ik dus zaterdag gedaan)
    om mijn goede wil te tonen..
    maar steeds als ik er ben geweest voel ik me zwaar kut door haar..,
    omdat er steeds wel weer iets is.
    en over dat sinterklaas zegt mijn moeder : niet gaan ! je loopt op het laatst, toen ik zwanger was hield ik dat ook niet allemaal meer vol hoor.

2. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Wijze woorden van je moeder !

3. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    en dat idee heb ik nou ook !
    volgens mij is ze gewoon jaloers, ook omdat me vriend de enige was die nog thuis woonde. (samen met haar)
    en ik werd ongewenst zwanger, en ik wilde het meteen al houden, en me vriend niet, en dus had ik het al gedaan, want hij was zielig omdat ik het wilde houden en zijn jeugd afpakte.

4. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik ga vanavond niet !
    ik ben alleen iemand die zich dan zo druk gaat lopen maken..
    vanavond zit ik helemaal in de zenuwen als me vriend erheen gaat..
    :( ik hou niet van ruzie en gezeik, dus dat maakt het wel moeilijk..

5. sim

sim Niet meer actief

als je dat nu al weet lijkt het mij ook duidelijk wat je moet doen. en je moeder heeft gelijk dat aan bepaalde dingen verplichtingen vast zitten, maar mijn inziens lever jij wel heel veel in, dus inderdaad maak haar duidelijk dat ze je niet de baas is en niet je leven bepaalt. en jaloers dat komt inderdaad wel vaker voor, maar kom op zeg, wat verwachten die moeders dan van hun zonen dat ze hun leven lang aan moedersrok hangen?

goed van je meid, kom lekker voor jezelf op!

6. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Als ik jou was zou ik niet gaan net als wat de meiden al zeggen de gezondheid van jou en de baby is veel belangrijker. En je ben van de week toch al bij haar geweest. Niemand hoef jou leven te bepalen, als je niet wil moet je gewoon niet gaan. Je vriend begrijp je toch?! Dat is belangrijk en niet je schoonmoeder. Succes vanavond als je toch ga.

Groetjes Jolie

7. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    zou ze echt in de stront laten zakken!

gewoon niet gaan!
    jijzelf en kindje zijn veeeeel belangrijker,
    dan die muts van een schoonmoeder hoor!

ga je vanavond ook niet lopen opfokken,
    maar ga lekker op tijd naar bed
    en geniet van je rust!

8. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Wat een wijze woorden allemaal, dus, meid, luister naar je moeder, want moeders (lees: geen schoonmoeders) hebben altijd gelijk (in dit soort gevallen en alleen als het jou uit komt natuurlijk, haha..)

Ik voel helemaal plaatsvervangende woede voor die schoonmoeder van jou, dacht dat de mijne erg was! Succes enne...lekker vanavond op bed tv kijken, leuk filmpje in de dvdspeler of gewoon na een warmbad/douche in bed lekker slapen! Niet van aan trekken, het is jouw lijf en jouw leven!

enne, je vriend mag het vanavond ook flink voor je opnemen tegen die familie van hem.....wat denken ze nou helemaal, oordelen over een ander is altijd makkelijk, dat zie je aan de hoeveelheid berichten op dit forum;)

9. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    he heb het idee dat je schoonmoeder vindt dat je je aanstelt. jammer dat het zo moet lopen ook voor je vriend is dat jammer.

Misschien uit goede wil toch even gaan dan zien ze vanzelf hoe beroert je je voelt..en ga je daar lekker op de bank liggen.

Ben je wel al bij de huisarts geweest want je hebt nogal wat klachten zeg.

Sterkte

10. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik denk dat je trouwens door niet te komen ook laat zien dat haar gedrag niets uithaalt. Dat je je niet door haar laat manipuleren. Dus des te meer reden om niet te gaan. Straks heb je een kindje en als ze zich dan zo blijft opstellen, en jij doet er niets aan, krijg je daar ook constant ruzie over. Ik zou haar duidelijk laten merken wat haar plaats is in jouw leven (dus dat jij dingen ZELF beslist en niet zij)

11. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Al is het een hele moeilijke situatie...denk dan aan je ongeboren kindje en doe wat best is voor hem/haar en blijf thuis en kom een keer goed op voor jezelf...laat merken dat jij sterk in je schoenen staat en haar gedrag niet langer accepteer, want geloof me straks als jullie kleintje is geboren gaat zij surrogaatmama spelen en alles bepalen voor jullie kind...wees dat voor ;)

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Precies!

13. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ja daar ben ik ook bang voor, ze verwacht nu al dat we bijv. elke zondag komen eten, en ook nog elke week naar zn vader toe gaan.
    terwijl me vriend 6 dgn per week werkt, en we dus de zondag als "gezinnetje" willen door brengen straks. die verplichtingen hoor je helemaal niet te stellen, dat is aan ons, en niet aan zijn moeder.
    ook na de bevalling zal ze elke dag op de stoep staan en mij de les lezen.
    ze is gewoon heel erg drammerig en heeft schijt aan wat ik ervan vind.
    vind t erg jammer dat t op deze manier moet..
    ik heb nu ook de hele nacht niet geslapen, me vriend belde net al om te vragen hoe t ging, en of ik al wist of ik vanavond meega,
    hij zegt al : kijk maar wat je doet maakt niet uit.
    (ik weet nu al dat ik niet ga) maar toch voel ik me kut,
    ik voel me schuldig, ik wil geen ruzie, zijn moeder praat me zo'n enorm schuldgevoel aan..
    maar ik ga zoiezo niet, ik laat jullie nog wel weten vanavond of morgen hoe het afgelopen is, ik denk namelijk dat ik de nodige woorden nog te horen krijg, en me vriend verteld me vanavond wel wat er allemaal gezegt is achter me rug om..

14. Marit36

Marit36 Actief lid

21 aug 2006
    262
    0
    0

ik heb ook niet zon goede band met mn schoonmoeder en zijn familie, zei eist ook dat we elk weekend komen, sinterklaas daar vieren, het is nu beter , want we hebben nu duidelijk aangegeven dat we nu een gezinnetje zijn en dat we niet elke keer lang willen komen mijn man staat 100% achter me als er een kwestie is ofzo, vooral als je zwanger bent is het prettig dat je steun van je vriend krijgt die je ook wel krijgt denk ik, meidje , laat je niet gek maken, je hoeft gelukkig niet met haaronder 1 dak te leven, jij hebt vooor je vriend gekozen, en niet voor haar, alhoewel,, je krijgt ze (ze zeggen ze)er wel gratis bij :D gewoon jullie eigen leventje leven, jullie zijn volwassen mensen toch, ik wist dat mijn schoonmoeder er heel veel moeite mee had dat mijn man mij nu op de eerste plaats zet, en dat kon ze moeilijk accepteren,

liefs, marit

15. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik heb me net trouwens iets bedacht,
    als er teveel rare dingen over me gezegt worden vanavond die ik achteraf te horen krijg van me vriend, dan ga ik me schoonmoeder meteen mailen !
    als ik dr bel ga ik me veeel te druk lopen maken, en dat is ze niet waard,
    plus in een mailtje met de waarheid kan ze me niet meteen tegenspreken.
    en dan zal ik haar is haarfijn uitleggen wat "begrip" inhoud.
    en dat elke zwangerschap anders is, en dat ze het zo maar moet accepteren want ik word er behoorlijk kwaad en moe van.

16. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik weet niet of het wel zo verstandig is om schriftelijk (per email) met haar te gaan communiceren. Uiteindelijk kan ze jouw mail aan iedereen laten lezen die ze maar wil.

17. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ja daar zat ik ook ineens aan te denken..
    ik denk dat ik t er maar lekker bij laat,
    waarom zou ik moeite gaan doen voor haar,
    terwijl ze geen begrip voor me heeft.

18. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Mails worden ook altijd verkeerd geinterpreteerd.....als jij iets anders bedoeld, kan zij er zo maar een ander verhaal van maken. Heb al veel te vaak bijna ruzie gehad via mails, bellen of langsgaan is toch het meest duidelijk!

19. Niet meer actief

Jouw schoonma mag best dingen verwachten, alleen dat is dan jammer voor haar.

Meid, sta op je strepen. Laat je vriend gaan EN LAAT HEM HET MAAR UITLEGGEN! Er zal ongetwijfeld geluld worden, maar dat gebeurt toch wel. Ik kan me namelijk behoorlijk voorstellen dat het een enorme lulla is...

En je schoonma praat je geen schuldgevoel aan, zij zegt waarschijnlijk gewoon wat ze vindt en denkt! JIJ LAAT je een schuldgevoel aanpraten... En dat zul je moeten afleren, zeker met een kleintje on the way!

20. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik weet het, dat heeft zo zn redenen dat ik me dat zo aantrek,
    ik ben al Te vaak gekwetst met t feit dat ik minder kan dan anderen,
    vanwege de pfeiffer, en mensen hebben daar gewoon geen begrip voor.
    ik trek t me aan omdat het zijn moeder is waarschijnlijk.. en omdat het onderwerp me nogal gevoelig ligt..
    ik weet niet wat ze van me verwacht nu ik 34 wkn zwanger ben, maar in elk geval kan ze het niet van me krijgen.
    ik kreeg net weer een mailtje van dr waarin stond: spannend he nog maar 5 weekjes, ik ben nou wel nieuwsgierig.
    tot vanavond ! groetjes
    nog even van : tot vanavond ! weetjewel :( :x
    steeds maar zeggen dat het nu wel opschiet en dat aftellen hard gaat enz.. maar geen begrip kunnen tonen voor t feit dat t nu zwaar is voor me.. ik snap dat niet hoor :(
    in elk geval ik ga niet vanavond, en ik hoor t allemaal wel.. ik ga niet me lichaam en me kleintje op het spel zetten voor haar.
    mijn lichaam kan het allemaal niet meer aan, heb een drukke tijd gehad, ook 2,5 week geleden nog even verhuisd enz..
    dus ze kan echt de sch*t krijgen

Deel Deze Pagina