Wat laat jij je een schuld gevoel aanpraten zeg! Ik vind het echt heel sneu voor je. Doe je hoofd omhoog en zeg tegen jezelf dat jij de baas bent en dat niemand iets over je te zeggen heeft. Wat andere mensen van je denken is niet belangrijk. Zolang jij een lieve moeder hebt, een lieve vriend en een handje vol lieve vrienden, doet niemand je wat. En straks ook nog een lieve baby. kom op! Rug recht!
Misschien moet je dan wat minder je pfeiffer als oorzaak opgeven. Dat weten de mensen denk ik dan zo langzamerhand wel en gewoon nee zeggen als je niet wil!
Meid denk aan jezelf! Dat is het enige wat ik je kan meegeven! Ik heb zelf ook niet echt een goede band met mijn schoonouders en snap dus helemaal wat je zegt... DENK AAN JEZELF EN DE KLEINE! ( Ik weet ook wat het is om pfeiffer te hebben... heb zelfs meer dan een half jaar op m'n bed doorgebracht... zonder er nog iets van te weten omdat ik alleen maar aan 1 stuk door sliep. ) xxx Joyce & Arjan
Jeetje, zo te lezen heeft dat mens het inlevingsvermogen van een pinda Ik vind dat je juist over je heen laat lopen als je wel gaat en daarnaast zou je tegenover niemand verantwoording af hoeven leggen, jammer dat je dat gevoel wel hebt want ik merk in je reacties dat je je vaak verdedigt. Poot stijf houden en flink van je afbijten, is de enige manier om duidelijk te krijgen wat je echt wilt.. Succes meid en denk vooral aan het welzijn van je kindje en jezelf!
dankjewel ! ik ben thuis gebleven, me vriend is erheen.. valt me nog mee dat ze me nog niet gebeld hebben. ik zal vanavond nog wel horen wat er gezegt is, dat laat ik jullie nog weten, ben blij dat ik thuis ben gebleven wnat ik ben behoorlijk moe en heb krampen..
Good for you! Zou me er ook vooral niet druk om maken of ze over je l*llen of niet, makkelijk gezegd natuurlijk maar zou een stuk beter zijn voor jezelf en je kindje.. Geniet van je avond!
Jullie kindje is veeeeeel belangrijker dan honderd boze schoonmoeders bij elkaar! Als jullie rust nodig hebben, dan moet je die lekker pakken hoor meid. En voel je er absoluut niet schuldig over. Ik hoop dat je al lang en breed in je bedje ligt en lekker uitgerust wakker wordt morgen.
Super meid, dat je bent thuis gebleven. Nu niet te veel gaan tobben over wat ze zeggen. Ik zal niet eens aan mijn vriend vragen hoe het was geweest, kan hij er ook niks over vertellen. Als het echt te erg wordt met je schoonmoeder, kan je eigen moeder dan niet voor je in de bres springen?
Nou ben weer helemaal verbaasd hoe mensen tegen elkaar kunnn doen..... In iedergeval ...Good 4 you dat je lekker thuis ben gebleven, ik zo ook hellllll no niet gaan. Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn schoonmoeder.... In het begin zag ze mij helemaal niet zitten ,want tja ik had al twee kinderen uit eeneerdere relatie, en mijn man is ook nog eens enigst kind.... Geen vrouw op de wereld dus goed genoeg voor haar zoon. Ik heb dan wel het geluk gehad dat hij na een paar maanden inzag wat zijn ma aan het doen was en koos voor ons..... hij heeft een klein jaar geen contact met der gehad en pas toen ze excussen had gemaakt weer wel. Inmiddels heb ik haar al een paar x op der plaats gezet en inmiddels gaat alles helemaal goed, ook bij haar was het gewoon een geval van jaloezie. Sinds dat ze hoorde dat we zouden trouwen was ze als een blad aan een boom, zo omgeslagen, nu logeren "mijn" kinderen om het weekend bij haar en ze noemt ze ook HAAR kleinkinderen, ook zijn we inmiddels een half jaar getrouwd en ben ik zwanger...... Op de bruiloft zei ze ook: " ik had een zoon nu heb ik er een dochter bij". Eind goed al goed, gelukkig, al moet ik zeggen dat als ze niet was bij gedraaid ik er geen traan om zou laten of minuut minder om had geslapen. Ik hoop iig dat het voor jou snel een dragelijkere situatie word, one way or the other...... want hoe dan ook zijn jij en je beeb een gemis voor haar als ze zo blijft doen Vind ook dat je lekker aan jezelf moet denken en al die klachten zijn er niet voor niks, doe vooral niks waar jezelf niet achter staat. Hoop dat je snel van dat rotgevoel af ben....... Chin up!
Wow... 't is net of ik mijn eigen verhaal lees! Ik heb ook een schoonmoeder die achter mijn man z'n rug "onaardig" is, en met manlief erbij is ze zo zoet! Ik denk dat het idd weinig nu heeft om er tegen in te gaan. Ik heb van mijn vader een hele wijze les geleerd : Gewoon zeggen "Je hebt helemaal gelijk". Ook al is het niet zo! En 't werkt! Zeker voor mezelf. Ik ben er vanaf. En ik zie haar echt bedenkelijk kijken! Ik ga ook niet overal mee naartoe. Heb er gewoon geen zin in of ben idd gewoon te moe. Een keer in de week komt schoonmoeders oppassen en dat vind ik eigenlijk wel genoeg! Ik heb geen behoefte die familie de hele week te zien! Ik heb genoeg aan mijn eigen gezin. Ik zou zeggen: Niet gaan. En als er commentaar komt gewoon zeggen "Ja hoor, u/je heeft/hebt helemaal gelijk hoor" en voor de rest niet meer reageren. Dan ben je er vanaf! Het is natuurlijk al 5 dec geweest.. Ik ben wel benieuwd wat je hebt gedaan. Laat het even weten!
Meid ik hoop dat je ondanks alles nog een beetje een fijne avond hebt gehad. Ik heb niet zo'n schoonmoeder maar een paar dingen kan ik me goed inleven. Zo had ik ook pfeiffer toen ik zwanger raakte. Al de gehele zwangerschap ben ik nu doodmoe, tot een week of 17 heb ik geprobeerd halve dagen te werken maar het ging niet meer. Ik was niet aan het leven maar aan het overleven. En je merkt altijd dat er mensen zijn die het niet snappen. Ik kwam uitgeput bij de huisarts, ik kon niet meer en was echt depressief aan het raken. Ik was op dat moment al 7
heej allemaal, bedankt voor die lieve reacties, en best jammer dat er meer zijn met een "lastige" schoonmoeder.. je krijgt ze er helaas bij he. k ben lekker thuis gebleven lekker in bed gelegen en tv gekeken.. ook nog even lekker gedoucht, wilde eigenlijk vroeg gaan slapen, maar heb weer niet geslapen vanacht helaas. :x me vriend zei dat er verder niet over me geroddeld was of wat dan ook, alleen schoonmoeder had er niks over gezegt, dus dan weet ik precies hoe ze denkt hihi, mischien is er wel meer gezegt, maar me vriend wilde er verder niks over kwijt, mischien maar beter ook, dan kan ik me ook niet druk maken. bedankt allemaal !
Meid ik hoop dat je ondanks alles nog een beetje een fijne avond hebt gehad. Ik heb niet zo'n schoonmoeder maar een paar dingen kan ik me goed inleven. Zo had ik ook pfeiffer toen ik zwanger raakte. Al de gehele zwangerschap ben ik nu doodmoe, tot een week of 17 heb ik geprobeerd halve dagen te werken maar het ging niet meer. Ik was niet aan het leven maar aan het overleven. En je merkt altijd dat er mensen zijn die het niet snappen. Ik kwam uitgeput bij de huisarts, ik kon niet meer en was echt depressief aan het raken. Ik was op dat moment al 7 maanden moe en ziek door de pfeiffer en de zwangerschap en ik had ivm mijn opleiding geprobeerd door te werken. Zegt dat mens dat ik maar even een middagdutje moest doen, dan kon ik er vast wel weer tegenaan Ik denk dat jij je het jezelf ook zo aantrekt omdat je je misschien ook schuldig voelt. Dat had/heb ik in ieder geval wel. Andere vrouwen werken door tot ze 36 weken zwanger zijn en geven geen kik. Mijn schoonmoeder vind een zwanerschap en bevalling, zelfs die van een tweeling, een eitje. Dus ik voelde me vaak een zeikerd als ik klaagde over mijn bekkenpijn, moeheid enz. Maar meid, iedere vrouw is weer anders. Kijk maar rond op dit forum Ik kan me goed voorstellen dat je het niet meer kunt opbrengen. Ik kan het nu al niet meer en lig ook uiterlijk 9.30 uur in mijn bed hoor! Ik hoop wel dat je vriend het een beetje voor je heeft opgenomen. Misschien is dat ook moeilijk voor hem, het is tenslotte wel zijn moeder maar als je moeder merkt dat ze op deze manier haar zoon juist van zich afstoot houd ze er misschien mee op. Mijn schoonmoeder moest ook niets van mijn schoonzus hebben, niks wat ze deed was goed. Het was echt heel pijnlijk, en ze heeft menig huilbui eraan besteed. Tot ze besloot afstand te nemen en haar vriend heel duidelijk maakte dat als ze haar niet accepteerde dat hij dan ook uit haar leven zou verdwijnen. Nou toen was het duidelijk hoor. Geen slecht woord werd er meer over haar gerept Ik hoop dat het allemaal een beetje is meegevallen!
HE, we zaten tegelijkertijd te typen blijkbaar Fijn dat het dus wel is meegevallen, en laat dat mens maar lekker denken hoor
hihi bedankt voor je berichtje, idd ik voel me denk ik een beetje schuldig, want ik heb overal last van, en ik klaag al niet graag.. en als je dan is een keer klaagt dan word je niet serieus genomen.. best frustrerend. ik heb pfeiffer 2 jr geleden gehad, maar heb r nog steeds erg veel last van vooral nu ik zwanger ben, heb het toen niet uitgeziekt zeg maar omdat ik te laat wist dat ik het had.. en dat betekent dus dat ik er nog wel een aantal jaartjes last van hou.. helaas..