help! productie loopt terug na 1,5 week

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Marijee, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    hoi meiden

op 16 december ben ik bevallen van ons dochtertje en ze dronk gelijk heel goed aan de borst.
    productie kwam de volgende dag al gelijk goed op gang en ze moest toen ook echt al vaak slikken.
    ze kwam toen elke 3 uur voor een voeding en sliep snachts al gelijk eerst 5 uur dan voeden en dan gelijk weer 4 uurtjes.

alleen ik begin te merken dat me borsten niet meer zo vol zijn en ze is niet voldaan na de borstvoeding.
    ze ligt vaak 20 minuten aan de ene borst en daarna nog zo'n 15 minuten aan de andere.
    ze drinkt ze bijna allebei helemaal leeg maar toch wil ze meer.
    ben al een aantal dagen bezig met na het voeden nog na te kolven zodat de borsten een seintje krijgen meer aan te maken maar het werkt gewoon niet. ik moet het met kolven doen omdat Loys helemaal histerisch word aan de borst als er niets meer uit komt en dus ook niet meer drinkt.
    ze komt nu elk 1,5 uur om te eten en is daarna nog heel lang wakker omdat ze steeds meer en meer wil maar me borsten zijn dan gewoon leeg.

HELP!
    want ik wil het echt niet opgeven.

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Heeft je meisje gewoon geen regeldagen? Met 14 dagen.

3. fafje

fafje Niet meer actief

ze zeggen regeldagen met 9 of 10 dag....met 6 wk en 3 mnd

dus zou ff lekker vaak aanleggen...ik zit nog half in een dipje...en heb gewoon de nacht weer vaker gevoed...daar mee gata het het snelst heb ik begrepen..

4. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    dit heeft ze 4 dagen geleden ook al gehad en ik vermoedde dat het toen de regel dagen waren omdat ze wel voldaan was na de voeding maar heel snel weer kwam.

nu is ze gewoon niet voldaan en blijft maar huilen.

5. fafje

fafje Niet meer actief

kunnen het gen krampjes zijn?
    Zoontje hier wilde ook veel drinken, om de pij van de krmapjes te verzachten!...maar door telkens aan te leggen, hield ik dat in stand...wel heel zielig..je kunt er zo w einig tegen doen

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klinkt gewoon als regeldagen.
    Na 2e borst gewoon 3e en eventueel 4e aanbieden. Goed op het aanleggen letten en borstcompressie toepassen.

7. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ze heeft wel sinds 2 dagen heel veel last van darmkrampjes.
    je hoort de hele tijd haar hele buikje borrelen.
    ze krijgt al (alleen wanneer het echt te erg word) infacol en heel soms accepteerd ze een speentje of pink in plaats van de borst en dan kan ik even naar de wc ofzo haha.

als het indd regeldagen zijn hoe lang duurt dat?

ze heeft nu 3 uur tussen de voeding laten zitten en ik heb net een keertje gekolft en ik krijg uit beide borsten samen maar 50 cc terwijl dit 3 dagen terug nog bijna 100 was:$

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Of krampjes, of regeldagen. Bij krampjes helpt het enorm om, naast infacol, halverwege het voeden ook even te laten boeren. Om de lucht goed los te laten komen, kun je dan bijvoorbeeld goed even de luier verschonen: door die bewegingen komt de lucht lekker los en komt het gemakkelijker uitgeboerd.
    Scheelt enorm in krampen, want dat is veel lucht die vanuit de maag mee de darmen ingaat...

En regeldagen zijn bekend rond 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 3 maanden, maar kunnen ook op andere momenten voorkomen. Vermoeidheid en stress bij de moeder spelen daarin ook een rol, daarvan kan je productie wat zakken, en dan komt je kindje dat dus weer regelen :)
    Zoveel mogelijk aan toegeven, dan ben je er ook het snelste weer doorheen!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, en nog even wat betreft die krampjes en lucht: heb je een sterke tsr? Spuit de melk er echt uit als je loskoppelt? In dat geval kunnen de krampjes dus ook veroorzaakt worden door hyperlactatie en dan kan voorkolven tot de melk niet meer zo snel komt stromen, enorm helpen!

Deel Deze Pagina