Titel zegt het al. Ik had echt waterfallen in het begin maar sinds 2 dagen kan ik met moeite 50cc kolven per borst, om de 3 uur. Ik wilde juist nu beginnen met melk invriezen en opslaan, maar ik ben al blij als ik die 100cc bij elkaar heb voor haar. Hebben jullie tips hoe ik dit kan stimuleren? Moet ik meer drinken of zitten mijn bh's te strak, of ben ik teveel afgevallen. Alles is welkom want ik zou het zo erg vinden als ik over moet naar de fles.. Of komt het omdat ik het kolft en haar niet zo vaak aan de borst legt? Vast bedankt. Hebben jullie tips ho
Hoihoi, nog gefeliciteerd met je dochtertje! Ik kan niet zo antwoord geven dus eerst maar een paar vragen om de situatie helder te krijgen . Kolf je alles en drinkt ze niet aan de borst? Als dat zo is, waarom kolf je? Hoe vaak kolf je? Met welke kolf? Kolf je 's nachts?
ik kolf om de 3 uur, ook in de nacht. Ik heb een electrische borstkolf van Ameda. Ik kolf omdat ze niet zo goed kan happen, maar 2x per dag leg ik haar ook aan de borst. Ze drinkt opzich dan wel goed allen zuig ze mijn tepels kapot waardoor ik me niet kan ontspannen en zij ook gefrustreerd van mij raakt en vind ik kolven prettiger maar ik wil haar ook weer langzaam weer aan de borst krijgen.
Hoihoi, Heb je al eens contact gehad met een lactatiekundige of een vrijwilligster van een van de borstvoedingsorganisaties over het aanhappen? Zij kunnen je waarschijnlijk wel helpen met het goed aanleggen en misschien het probleem oplossen. De telefoonnummers vind je op www.borstvoedingsforum.nl Als je de productie metde kolf op wilt krikken kun je het volgende doen: - regelen met de kolf. Elke 1 à 2 uur 10 minuten kolven. Dit is vermoeiend en zwaar maar geeft na een aantal dagen resultaat - clusterkolven. Gedurende een blok van 3 uur kolf je elke 20-30 minuten een paar minuten. Je zet je kolfspullen weg onder een schone doek. Ikzelf installeerde me dan op bed met een pot thee, zoontje en op te vouwen was. Tussendoor speelde ik met zoontje of vouwde ik de was op. Verder kun je nog het volgende doen: - een ziekenhuiskolf huren. Ikzelf heb de Medela Symphony gehuurd en toen het op gang was een PIST gekocht. De lactaline schijnt ook goed te zijn, maar een ziekenhuiskolf is nog beter. Je kunt ze huren bij de thuiszorg. - veel water drinken is ook belangrijk (ik drink zo'n 2,5-3 liter naast de thee en karnemelk die ik drink) Ik zou echt proberen je kindje aan de borst te krijgen. Ten eerste is een baby veel effectiever in het legen van de borst. Ten tweede is het kolven 3x zoveel werk: kolven, voeden, steriliseren. Het is vol te houden, maar best wel zwaar...
ik heb mjn dochter aan het begin ook af en toe uit de fles laten drinken dan gaf ik 1 borst en de andere kolfde ik af omdat ik erg last van kloven had. toen zei de kraamverzorgster dat ik het beter zo kon doen,dat heb ik 2 weken volgehouden en toen had ik gelukkig geen last meer, gaat nu nog steeds super! succes!
En voldoende bijven eten. Bv geven of kolven kost veel energie. Je zegt dat je veel bent afgevallen, ik weet natuurlijk niet hoeveel je weegt, en of je weer op je "oude" gewicht zit, maar ik dreigde eronder te komen, en ben meer gaan eten. Dat hielp. En ook veel drinken!
venkelthee drinken; goed tegen krampjes (by the way) maar ik kreeg daar dus ook een enorme melkproductie van. er is ook borstvoedingsmassageolie van weleda. Dat zou de productie ook ten goede komen. Ik heb daar geen ervaring mee omdat ik steeds het tegenovergestelde probleem had, dus teveel melk. Verder genoeg drinken, gevarieerd eten en rust nemen.
Gaat beter. Ik leg haar nu bijna elke kaar aan, en kolf minder. Heb het idee dat mijn productie is toegenomen sinds ze weer aan de borst drinkt. Ik wil nu ook extra gaan kolven erbij. Ik heb ook het idee dat ik wat zelfverzekerder ben met het aanleggen, ik gebruik nu de bakershouding, en dat gaat heel goed.
Soms, de eerste happen doen best zeer. Daarna is het pijnloos. Alleen moet ik nog de juiste houding voor mezelf vinden. Ik ben geneigd mijn tepel naar haar te brengen ipv andersom. Waardoor ik vaak zelf niet lekker zit. Maar oefenen baart kunst.
inderdaad oefening baart kunst. Van dat happen herken ik, ik deed het soms wel 10 keer opnieuw tot het geen pijn meer deed, ook dit gaat na verloop van tijd beter nu hapt ie in een keer goed terwijl ik geen tepel heb, oftewel een hele platte. ik vond in het begin de bakerhouding ook het lekkerst zitten. op een gegeven moment werd hij te groot daarvoor. daarna voedde ik regelmatig liggend op bed, was ook even een rustmomentje.... en nu kan ik lopend voeden haha