Help, productiedip? Regeldagen, ongesteld?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door suus1983, 28 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.481
    36.426
    113
    Mijn dochtertje drinkt echt heel onrustig vandaag, begint te zuigen, wordt vervolgens driftig en gaat met haar hoodje schudden en met haar beentjes trappelen. Komt er niet genoeg?
    Ze blijft ook maar op haar handjes sabbelen na de voeding.

Ik leg haar heel vaak aan, zo'n beetje elk uur, maar ze wil ook niet echt lekker drinken.

Regeldagen, productiedip (allebei ziek geweest) of aankomende ongesteldheid? (wel wat vage krampjes)

(en terwijl ik dit snel typ heeft mijn zoontje mijn mascara te pakken gekregen en op zijn wangetjes gesmeerd, grrr;))

Wat kan ik nog meer doen behalve veel aanleggen en hoe weet ik of ze echt nog niet genoeg heeft. Soms geeft ze namelijk wel een mondje terug na de voeding.

2. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Als ze niet meer huilt dan anders lijkt het me niet dat ze honger heeft, misschien last van spruw, daar worden ze ook heel onrustig van en kan drinken wat pijnlijk zijn.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier hebben we een periode gehad dat hij boos werd aan de borst. Ging vanzelf weer over. Maar doordat je ziek bent geweest kan je best een dipje hebben. Anders even één keer voor en na een voeding wegen? Kan het misschien ook een sprongetje zijn?

Als ze voeding terug geeft lijkt het me toch dat ze genoeg heeft gehad.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Aan haar leeftijd te zien zijn dit regeldagen. Aanleggen, aanleggen, aanleggen en dan ben je er het snelst doorheen!
    Je kleintje komt echt niet tekort, zal misschien wat hongerig zijn, maar juist door vaak aan te leggen, komt dat helemaal goed :)

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.481
    36.426
    113
    Bedankt voor de reacties. Ik denk niet dat het spruw is, verder hebben we helemaal nergens last van. Zal het toch even in de gaten houden.

Het stomme is, het lijkt juist wel alsof ze geen honger heeft. Ze huilt ook niet, als ik haar de borst aanbied gaat ze gewoon liggen lachen, hapt helemaal niet enthousiast toe, maar als ik haar dan weer gewoon neerleg of bij me houdt zit ze constant met haar vuistje in haar mondje.

En als ze dan eindelijk een paar slokken achter elkaar drinkt lijkt ze in slaap te vallen. Nu hebben we een heel moeilijke start gehad, maar vandaag valt het me voor het eerst echt even heel zwaar.. Zit er even doorheen. Niet alleen hierdoor natuurlijk, maar ben niet echt lekker uitgeziekt doordat we naar het ziekenhuis moesten en mijn zoontje was supervervelend vandaag. Nou ja, hopelijk vannacht een beetje goed slapen en dan morgen alles wat zonniger zien.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.481
    36.426
    113
    Nou ik snap niks meer van die kleine meid hoor. Was ze aan het clusteren misschien, ze heeft namelijk vannacht goed doorgeslapen. Om 22.00 uur laaste voeding en toen werd ik zelf om 4 uur wakker, toen maar direct aangelegd. Ze heeft toen wel weer goed gedronken en ook om 7.30 uur vanmorgen weer goed.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

is het niet de 5 weken sprong? weet niet met hoeveel weken je dochter is geboren..

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.481
    36.426
    113
    @marieke: heb direct even in het boekje gekeken en idd misschien wel een sprongetje, maar dan die van 8-9 weken, ze is namelijk anderhalve week te laat geboren. Dat kan natuurlijk idd ook nog, dank je voor de tip!

Deel Deze Pagina