Help dus!!! Ik zit nog in mijn proeftijd maar nu is er vandaag bij mijn jongste dochter van 10 maanden een longonsteking geconstateerd! Moet ik morgen nu gaan werken of niet? Mijn gevoel zegt heel hard thuis te blijven, logisch! Maar mijn verstand zegt dat ik beter maar kan werken! Zeker gezien er vorige maand een meisje is ontslagen in dr proeftijd wat voor de tweedemaal ziek was (ik ben 3 weken geleden ziek geweest, buikgriep). Moet daar tegenover wel stellen dat ik iedere dinsdag werk (terwijl dat mijn vrije dag is), ik werk overigens gewoon vanuit huis dan hoor maar toch... Ik heb afgelopen weken niet alleen op dinsdag gewerkt maar af en toe ook in de avonden en 1x op zondag. Ze zullen toch zeker welk begrijpen dat longonsteking niet een griepje is en ik echt bij mijn dochter wil maar ook moet blijven. Moet omdat de kuur pas na 2 dagen zal werken en de kans groot is dat we komende 2 dagen alsnog met haar in het ziekenhuis belanden vanwege de longontsteking die kan verergeren. Sorry voor het lange verhaal maar wat zouden jullie doen?
Ik zou daar niet over hoeven nadenken. Ik ging niet werken in jouw geval. Je zou nog kunnen voorstellen om vanuit huis te werken en anders koos ik voor mn kindje.
Thuis blijven.. Zoals je zelf zegt, het kan zo ineens verergeren.. Dat is één van de verraderlijke dingen van een longontsteking.. Geloof me, je wilt haar goed in de gaten houden..
Ik zou thuisblijven.. Als het bedrijf je er daarom uitgooit. Dan is het bedrijf jou helemaal niet waard!! De gezondheid van jou kindje moet toch ten alle tijden voorop gaan!!
Hier vorige week het zelfde verhaal. Zoonlief heeft zelfs een nacht in het zkh moeten blijven. Ik ben niet gaan werken. Maar ik heb een vast contract, dus dat scheelt wel.
Zelf ziek zijn is wat anders dan een ziek kindje. Ik zou niet liegen en de situatie uitleggen, en aangeven dat je vanuit huis werkt. Zou mijn kindje niet alleen laten.
niet gaan werken! vind de gezondheid van je kindje belangrijker dan werk! En als ze dat niet begrijpen dan zijn ze jou echt niet waard.. en dan zullen ze zeker elke keer als er wat met je kindje is moeilijk doen... ik zou lekker thuis blijven.. daar voelt je kindje zich ook het beste bij!
kan je misschien de dag splitsen met je partner ofzo, dat jij de ochtend thuis blijft en hij de middag en het inderdaad uitlegt op je werk... ze zullen toch wel snappen dat ondanks dat je wilt werken je de gedachte toch niet bij kan hebben ??
Kan je partner niet thuisblijven dan? Het is niet zo omdat jij de moeder bent dat jij thuis moet blijven natuurlijk. Voor jou staat er qua baan wat meer op het spel vanwege de proeftijd
Als ik in ts dr schoenen stond dan mocht wat mij betreft de hele wereld vrij mogen/kunnen krijgen, maar ik liet mn kind niet achter bij een ander. In het geval van een longontsteking wil ik dr zelf bij zijn en niet de zorg aan een ander overlaten... ik zou toch mn verstand niet bij andere dingen kunnen hebben dus totaal niet functioneel zijn voor een werkgever.
Ik heb me ook eens 'ziek' moeten melden omdat mijn meisje niet lekker was. Kreeg meteen de preek dat ook mijn vriend verantwoordelijk is voor haar en dat hij dan maar vrij moest nemen. Hij kreeg geen vrij omdat een andere collega hem al voor was geweest dus hadden ze mijn vriend nodig. Ik daarentegen had die dag maar 1 vergadering van 1 uurtje...wat ook makkelijk per mail kon. ben uiteindelijk niet gaan werken, maar wat een gezeik heb ik hierover gehad! Kan me voorstellen dat je heel graag bij je kindje thuis wilt blijven. Dat is je moederhart! Maar werkgevers denken helaas niet zo. Vooral in je proeftijd maak je dan geen goede indruk. doen wat je gevoel je ingeeft. Hoe hard heb je de baan nodig???
Thuis blijven! Er is iemand die je nu veel harder nodig heeft dan je werkgever. Je kan het toch uitleggen, dat ze longonsteking heeft en de kans groot is dat jullie in het ziekenhuis belanden met haar als het erger wordt en daarom thuis wilt zijn bij haar? Als ze daar geen begrip voor hebben weet je gelijk wat voor werkgever het is.
Daar kun je toch gewoon vrij voor nemen? Ik bedoel, zelfs in je proeftijd bouw je vrije dagen op hoor, dus het lijkt mij niet zo'n probleem. Jezelf ziek melden zou ik zeker niet doen, maar ik kan ook niet uit je post opmaken dat je dit van plan was. Daar krijg je idd gezeik mee, en het hoort ook niet, want je bent niet ziek. Hier zijn regelingen voor, zoals kortdurend zorgverlof dat 70% betaald wordt.
Precies, je kunt toch gewoon zorgverlof aanvragen? En als dat om een of andere reden niet gehonoreerd wordt idd een vrije dag. Daar heb je gewoon recht op. Overigens, als je in deze positie zit, wat zijn de mogelijkheden voor je partner? Hier wisselen we het af, de ene keer blijf ik thuis, de andere keer papa. Papa kan net zo goed voor de kindjes zorgen als ik!
Dames bedankt! Ik heb eerst mijn leidinggevende gecontacteerd maar deze was onbereikbaar. Gelukkig kon ik toen dus de directeur bellen (ook een vader). Deze zei meteen: blijf maar thuis zo lang het nodig maar probeer wel op de tijden dat je dochter slaapt te werken (vanuit huis). Ik had hem geopperd om kortdurend zorgverlod (dus onbetaald) op te nemen maar dat vond hij gelukkig niet nodig! Ben hier echt zeker content mee! De kindjes gaan overigens altijd naar mijn schoonmoeder als ik werk, ik vertrouw haar wel maar.... zij is zo van de oude stempel: ach... komt wel goed, is niets ernstigs.. Snap je wat ik bedoel? Gelukkig is het opgelost. Het is eigenlijk maar voor 1 dag. De kuur slaat pas aan na 48 uur. Morgen kan ik thuis werken en donderdag is mijn man thuis.