Wie van jullie heeft TBU 2008 al ontvangen? Ik ben er nu al ruim 8 maanden aan het wachten op mijn geld. Ik hoorde het van mijn accountant in mei ergens dat dit bedrag onderweg zou zijn. Nu heb ik daarna de belastingdienst gebeld en moest ik eerst een definitieve aanslag 2008 hebben gehad. Nu heb ik dit inmiddels gehad en wat denk je nog geen TBU het gaat om een bedrag van 1000 euro wat ik nu zoals vele met mij best goed kan gebruiken. Dus weer belasting gebeld en wat denk je ik moet gewoon nog wachten...... De dame aan de telefoon kan er niks aan doen, maar ik was best pist en gaf ook te kennen als de rollen omgedraait zijn, dus als de belastingdienst geld van jou nodig heeft dan wordt het desnoods met een dwangbevel gehaald :x En ik moet verdorie bijna 3 jaar op mijn geld wachten #$^^&&
Als je op tijd aangifte doet,hoef je niet zo lang te wachten.Als jij een voorlopige teruggaaf krijgt,dan krijg je die iedere maand rond de 14de.Dus klot niet wat je zegt.Daarom zeggen ze altijd...doe op tijd aangifte!Neemt niet weg dat het vervelend is dat je moet wachten,maar ach,je hebt het gewoon te goed,en misschien wel met rente.
Nee de aangifte is op tijd gedaan hoor!! Dit heeft te maken met TBU dat is iets anders als waar jij het over hebt. Wij krijgen onze maandelijkse terug gave's gewoon.
meestal heb ik de buitengewone teruggave voor het einde van het jaar terug.. dus in juni de gewone teruggave en dan einde van het jaar de rest dus misschien dat jij het nu ook in december ontvangt?
belastingdienst bepaald wie een TBU krijgt en wie niet. en een TBU krijg je binnen 3 maanden na de dagtekening van de definitieve aanslag. eerst krijg je een tbu en dan pas het geld... Mensen die in aanmerking komen voor een TBU hebben een laag inkomen en hoge ziektekosten. Je kan het zelf niet aanvragen. Als je niks hoordt kan de belastingdienst een mail opmaken naar winterswijk die dit behandeld en zij bellen je dan terug met een eventuele reden waarom je het niet krijgt. de belastingtelefoon kan zelf hier niks van zien en kan ook niet bepalen wie wel en niet 1 krijgt. ze hebben ook geen inzage in de TBU´s. wanneer is je aanslag definitief geworden? langer of korter dan 3 maanden geleden... is het langer dan zou ik even bellen en dat ze dan winterswijk inschakelen zodat zij met jou kunnen bellen hierover.
Dank je wel hier kan ik wat mee Bij mij is het al toegezegd, en ook al de hoogte van het bedrag. aanslag is korter als 3 maanden definitief geworden.
Dit horen wij zo vaak op mijn werk haha ik en mijn collega's horen het inmiddels niet eens meer TBU zit aan een wet en regelgeving vast van de overheid... en als je een tbu krijgt krijg je ook vast snel je geld! meestal heb je het geld al op de rekening voor de dagtekening, dus belastingdienst is ook snel met uitbetalen hoor! en als je betalen moet heb je 6 weken de tijd en als je een dwangbevel krijgt dan is er al heel veel schrijven vooraf gegaan en zijn we ook een jaar verder... dus dan heeft iemand het heel ver laten komen in de pratijk. tis echt niet zo dat na 4 dagen al een dwangbevel op de deurmat ligt
Haha kun je nagaan hoeveel ervaring ik ermee heb, nog nooit een dwangbevel gehad of zo... Maar wel nabetalingen. Mijn accountant heeft bericht gehad van de belastingdienst dat ik er recht op zou hebben, ik zelf dus nog niet.
weet je de dagtekening? als het minder dan 3 maanden geleden is en je komt in aanmerking dan krijg je echt wel bericht en zo niet dan moet je even bellen, en dan kan winterswijk het nakijken. Gebeurt wel eens dat iemand er recht op heeft maar geen tbu krijgt, wij schakelen winterswijk in en dan komt het vaak nog goed Heb je ook al een aanslagnummer dan van de TBU of heeft een accountent het toegezegd? als je een aanslagnummer hebt van de TBU en een dagtekening dan zou je zeggen dan moet de betaling klaar staan bij de belastingdienst...
als jou accountent bericht heeft gehad zou jij het inprincipe ook moet hebben/krijgen omdat hij de kopieën krijgt nl. Heb je nog een kopie van je ingevulde aangifte? dan moet je eens kijken naar je ingehouden loonheffing (loonbelasting die je betaald over je inkomen) en het bedrag van de buitengewone uitgaven. Is dit bderag hoger dan je loonheffing en heb je een lager inkomen dan zou je recht hebben op een TBU. Op de aanslag zelf kan je het niet zien maar wel op de ingevulde aangifte.
Ik heb echt niks gehad, hij vertelde het me telefonisch nadat hij voor ons de aangifte 2010 had gedaan, en toen zei hij dit dus.... Ik heb in 2008 inderdaad behoorlijk uitgave gedaan o.a gehoorapparaat en zo. Dus het zou wel kunnen kloppen. Is er trouwens geen rechtstreeks nummer van winterswijk?
Nee geen rechtstreeks nummer en doorberbinden lukt ook niet. gaat allemaal via de mail omdat het moet worden uitgezocht en dan bellen ze jou even terug. je dossier moet er bij komen e.d. Je zou je accountent kunnen bellen om te vragen naar het aanslag nummer. dat is je sofinummer en dan de letters TBU en dan wat cijfers en de dagtekening. als hij dit heeft dan kan je bellen en dan moet je kiezen in het menu voor optie 3 en dan de optie als u een vraag heeft over een betaling. want dan moet de betaling inprincipe klaar staan als er een aanslagnummer is e.d. is de dagtekening in december bijv. 15 december dan is de betaling nog niet zichtbaar nu. maar dan komt het geld ong die datum dus maar soms zeggen de accountents ik heb bericht o.i.d. maar dan bedoelen ze hun eigen berekening. het bericht van de belastingdienst is leidend. Ik hoor heel vaak: mijn accountent zegt dat ik (bijv) 2000 euro krijg, wanneer krijg ik dat? dan vraag ik is er al een aanslag van de belastingdienst? antw. Nee nog niet... dan moet eerst echt de aanslag komen en komt het geld pas ook.
Wij gebruiken bij ons op het accoutantskantoor het belastingprogramma van Elsevier. Deze berekent automatisch of er recht is op TBU of niet. Ik denk dat je accountant naar aanleiding daarvan heeft toegezegd dat jullie hier recht op hebben. Nu de Belastingdienst nog
Ik heb het vermoedde ook hiervan, maar goed blijf wel bij mijn standpunt, als ze geld willen hebben van je gaat dit vele malen sneller als dat je iets moet ontvangen
Klopt dat is nu inderdaad, voorheen was dat dus TBU van de belastingdienst, dit bestaat nu dus ook niet meer