Tips na narcose/operatie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Leanneke, 14 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leanneke

Leanneke Actief lid

2 mrt 2019
    153
    109
    43
    Vrouw
    Ha meiden,
    ik heb 2 dagen geleden een curettage gehad onder algehele narcose.
    Ik heb dit al vaker gehad, maar deze keer heb ik flink veel last van de narcose; ik ben heel moe en zwaar...
    Wie heeft tips om zo snel mogelijk weer op te knappen? Voeding... een homeopatisch middeltje... of...?
    Ik probeer zelf in ieder geval veel te drinken en tussen het bankhangen door ook wat in beweging te komen...
    Eind deze week heb ik een feest te vieren en hoop dan weer een beetje stevig op mijn hoeven te staan...

2. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Ach meis, wat akelig om te lezen van je curettage en de sterretjes in je handtekening te zien. Heel veel sterkte!!
    Ik gebruikte na mijn operatie nux vomica druppels van Vogel. Voor mijn gevoel werkte dit goed.

3. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Denk dat rust juist ook noodzakelijk is, zo kan je lijf herstellen van je narcose

Leanneke vindt dit leuk.
  4. Leanneke

Leanneke Actief lid

2 mrt 2019
    153
    109
    43
    Vrouw
    Dankje, jij hebt ook al aardig wat achter de kiezen....
    Wat is nux vomica en waarvoor gebruik je het? Is altijd zo lastig te achterhalen met homeopathie....

5. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Dat is heel lastig inderdaad, vooral omdat ze eigenlijk niet echt mogen zeggen waar het voor gebruikt kan worden. Ik gebruik de Nux vomica voor m'n maag (misselijkheid) en spijsvertering, maar het zou ook kunnen helpen bij de naweeën van een narcose, door de narcosestoffen sneller uit je lichaam af te voeren. Ik heb ook wel eens wat gelezen over Drainage compositum, maar dit heb ik zelf nooit gebruikt.

Leanneke vindt dit leuk.
  6. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Rust, goede voeding en een multivitamine kan ook nooit kwaad. Vooral rust is erg belangrijk!

Probeer, als het lukt een beetje buiten in de zon te komen en een kleine wandeling te maken.

Van een narcose kan je nog maandenlang last hebben. Niet om je te ontmoedigen maar zelf had ik er ongeveer 3 maanden last van. Continu moe. Neem vooral je rust!

Leanneke vindt dit leuk.
  7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Vooral rusten en eraan toe geven, het is pas 2 dagen geleden.
    Ik had na mijn operatie in 2013 weken lang last van de narcose, heb de eerste 6 dagen alleen in bed gelegen.

Leanneke vindt dit leuk.
  8. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.100
    113
    Luister naar je lijf.
    Als je nog erg moe bent, doe rustig aan.
    Forceren heb je op lange termijn geen baat bij.
    Gewoon lekker aan toegeven en alles wat langzamer doen.
    Pak je rust/ slaap als je moe bent.

Leanneke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina