Help .... Puisten

Discussion in 'Zwangerschap' started by Pompeltje, Jan 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,

Een ijdele vrouw ben ik niet extreem maar verzorgd.
    Nu word ik deze zwangerschap helemaal gek ban de puisten en pukkels en uitslag in me gezicht. Me wangen zitten vol met die rode pukkeltjes daar kan ik mee leven. Maar die puisten ben ik toch zat. Geen kleintje maar van die grote ontstoken waarvan je door de grond gaat als je ze aanraakt al.

Heb dit bij me vorige zwangerschappen nooit zo erg gehad, dus ben op zoek naar de gouden tip om het te beperken.

Rouge/foundation gebruik ik niet, me gezicht was ik netjes met schoon washandje maar E blijven komen....

Dus help ... Wie heeft er tips 😃

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Ik zou je gezicht behalve met een washandje reinigen met reiningslotion en dan tonic, vervolgens een goede dagcreme. Vichy heeft wel mooie producten (normaderm). Voor de rest denk ik dat het toch echt hormonaal bepaald is, dus dat je er weinig aan kunt doen. Ja, zoveel mogelijk vanaf blijven, dan heb je juist meer kans op die lelijke ontstekingen.
    Succes!

3. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

Oct 1, 2006
    3,040
    51
    48
    Female
    Verpleegkundige
    NH
    Ik had laatst hier gelezen dat zinkzalf van zwitzal de roodheid doet weg trekken. ( moet je op doen als je thuis blijft of gaat slapen omdat het erg wit uitslaat. :p )
    En ik gebruik hydrogel benzoylperoxide 50 mg van de kruidvat.
    Het zijn geen wondermiddelen maar het helpt toch wel een beetje. :)

4. Frietje

Frietje Bekend lid

Oct 30, 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Och meis, ik herken het probleem je bent niet de enige. Beste advies is niet aanraken, maar ja nu ik eindelijk nagels heb (beet altijd nagels) is openkrabben mij nieuwe hobby.

Mijn hoofd zit ook echt onder de pukkels, lijk wel opnieuw in de pubertijd ge gaan. Maar heb het ook tussen mijn groter groeiende wordende borsten in????!!!! Moet ik die op dezelfde manier reinigen als mijn gezicht!

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Niets aan doen want er is niks aan te doen, ik zit nog steeds onder :(

6. famke89

famke89 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,495
    375
    83
    Female
    Ik doe mee! Blegh.. had nooit pukkels en zit er nu onder! Word er niet goed van... maja alles voor het goede doel! En zullen vast ook wel weer weg gaan ;)

7. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    Bizar, bij mij juist het tegenovergestelde; Altijd een onrustige huid en nu is mijn huid zo zacht als babybilletjes..

Ik denk helaas dat er weinig aan te doen is, aangezien het hormonaal is. Mijn onrustige huid was ook puur hormonaal, en daar werkte helemaal niets tegen, altijd rond menstru was het raak en leek mn gezicht wel een slagveld :S

Iig niet erin gaan knijpen oid want je wilt geen littekens!

8. laura123

laura123 Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    1,111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben ook momenteel een krentenbol en niet alleen in mijn gezicht maar rug schouders en borstkas zitten onder. . :(

In het gezicht wat concealer erop , foundation en poedertje. Maar je blijft altijd iets zien.

9. Luzzzy

Luzzzy Lid

Oct 17, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Erg hè.....ik heb momenteel een een joekel van een "zwaailamp" op m,n neus zitten. (Vorige week een super joekel net boven m,n lip)

Ik verzorg m,n huid niet heel anders nu, ik reinig het alleen wel wat vaker tussendoor met tonic (cliniq) om ze een beetje uit te drogen.

10. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden, dan zit er niks anders op dan maar niet teveel in de spiegel te kijken ;)
    Creme diverse soorten geprobeerd maar het idee dat het dan erger word. Een soort tonic zal ik wel even nog kunnen proberen dat ze dan inderdaad wat meer uitdrogen met het risico dat ik een giga droge huid krijg want waar die pukkels zitten is na het douche zelfs al super droog.

Is inderdaad voor een goed doel, dus die +- 25 weken moet ik het er maar even mee doen. Is niet anders ;)

Share This Page