19 weken en het gevoel dat mijn buik op knappen staat

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door caadje1989, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals de titel al zegt, merk ik sinds een paar dagen op dat ik mij `s avonds enorm opgeblazen voel.
    In zoverre; ik eet rond 17.30/18.00 mijn avond maaltijd, daarna drink ik nog regelmatig wat maar blijf in elk geval niet door eten.
    Maar toch het gevoel dat mijn buik continu écht vol is.
    M`n buik was gisteravond ook echt gespannen! en voelde alsof ik op knappen stond!
    Maar ik ben pas 19 weken zwanger.
    Ben op tijd naar bed gegaan omdat het geen prettig gevoel was als ik rechtop bleef zitten of lopen.
    Eenmaal op bed kreeg ik wel trek en begon mijn maag te rommelen, maar wilde niks nemen omdat ik mij nog zo vol voelde. Uiteindelijk toch maar een droge creacker en beker sojamelk genomen om iets wat aan die behoefte te voldoen. Maar prettig voelt het niet.
    Ik heb wel het idee dat deze laatste 2 weken mijn buik sneller groeit dan daarvoor, en ik voel het kindje nu vaker bewegen maar verder geen gekke veranderingen waarvan ik mij kan bedenken waar dit vandaan komt...;)
    Bijgaand 2fotootjes van hoe mijn buik momenteel is met 19 weken (`s avonds is ie wel een stuk ronder van bovenaf)

Zijn er meiden die dit herkennen en weten wat het was of waar het vandaan kwam?
    Erg benieuwd naar jullie verhalen;)

Bijgevoegde bestanden:

2. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Ik had dat ook, ik denk dat het mijn darmen waren die trager aan het werk waren en daardoor uitzetten. Heb het nu nog steeds als ik veel eet.

3. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poeh, dan kan ik een lol op! Het was al niet veel wat ik gisteravond gegeten had. Ik eet sowieso niet meer dan wat ik voorheen gewend was, soms nog minder zelfs.

4. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Heekenbaar. Volgens mij zijn het de darmen die trager werken.
    En dat de baarmoeder omhoog groeit, richting de maag.

5. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Haha, jullie staat nog wat te wachten.. nu zijn het nog darmen.. over zo'n 20 weken kun je zo'n beetje alleen nog rollend de bank of bed af na het eten, zo strak staat je buik dan, alleen dan van 3,5 kilo baby :) het is volgens mij heel normaal. Misschien heb je ook wel een harde buik gehad. Als je het niet vertrouwd even je vk bellen.

6. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Wel gaaf dat je al een buikje hebt,bij mij kwam die met 26 weken pas opzetten!

7. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh my god; hou maar op! hahahaha! Ben al erg klein (1.50m) dus hou me hart vast hoe ik het de tweede helft ga uitzitten haha.
    Het is nog wel te doen hoor maar die gespannen buik gisteravond was niet bepaald prettig;)

Deel Deze Pagina