Help, pup opgehaald, maar wil ik dit wel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Loes23, 14 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Waar heb je in hemelsnaam gelezen dat mijn hond gedragsproblemen en verlatingsangst heeft? :o: o_O

Het gaat niet enkel om dingen lezen, er zijn oprecht 2 soorten hondenscholen voor puppy en honden cursussen. De hondenscholen met de "vernieuwde" inzichten van het positief bekrachtigen & de hondenscholen met de (negatieve) correctie methodes. Ik heb bewust een hondenschool gekozen & die methode aangehouden wat die trainster zei. Ik wist al dat ik achter hun methodes stond want dat heb ik van te voren uitgezocht en niet maar de eerste beste hondenschool gepakt die het meest dichtbij was.

sidmick vindt dit leuk.
  2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Wat flauw dat je hier niet inhoudelijk op ingaat, terwijl de ander moeite voor je doet om een gedegen, respectvol, antwoord te geven.

Dat jullie aanpak niet dicht bij elkaar ligt betekend toch niet dat er geen gesprek over kan plaatsvinden. Ik vind je best stellig in je berichten, wat helemaal niet erg is, ik vind het alleen flauw dat je nu op deze manier stilletjes naar de achtergrond verdwijnt.

spruitje80, ClaireDeLune, Zuul en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    Oh jij schreef het niet van die verlatingsangst. Mijn excuses.

Wij gaan niet naar een een hondenschool
    Wij kiezen onze aanpak zelf op basis van onze hond en zijn reacties daarop.
    Werkt prima voor ons en onze hond.

Onze vorige hond ging wel naar de hondenschool maar toen had mijn man minder tijd en was hulp van buitenaf wel nodig.

Jess93 vindt dit leuk.
  4. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63

Na 2weken word het beter.je kan hem trainen op alles.ook als je een dagje weggaat de onze word dan smorgens goed uitgelaten en kan echt wel tot uur of 6.als we dan echt langer wegblijven laat iemand m uit .
    Maar leg er snachts een knuffel of shirt bij .

Het komt goed echt

Loes23 vindt dit leuk.
  5. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik kan me gewoon niet vinden in de correctie en laten piepen/huilen methode, dat kan toch? Hier heb ik een stellige mening over ja, maar ik zeg ook nergens dat het mishandeling is als je het wel doet? Volgens mij reageer ik juist ook respectvol door hierover verder niet in discussie te gaan en maar mn eigen inzichten door te pushen, soms is dat beter. Zouden naar mijn mening juist meer mensen hier moeten doen op het forum: leef en laat leven, dat jij dat flauw vindt kan. Dat is jouw mening :)

sidmick en vruchtje24 vinden dit leuk.
  6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Waar ik tegen aanloop (onze hond is nu 16 mnd) is dat ik zelf moeite heb om hem langer 2 a 3 uur alleen te laten. Soort schuld gevoel en hem dan tekort die. Het zou een stuk makkelijker zijn als ik dat gevoel niet meer heb.

7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    En dan is een hond net als een kind.
    Doe wat past bij uw hond en past bij uzelf.

Paardenbloem en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  8. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Herkenbaar. Terwijl hij dan gewoon op de bank in de zon ligt hier. Ik heb een buurmeisje die gek is op hem. Als we langer dan max 4 uur weg willen komt zij oppassen! Kan ik mn schuldgevoel uitzetten haha.

Zara75 en vruchtje24 vinden dit leuk.
  9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Al fijn dat ik niet de enige ben die daar last van heeft;). Leuk zo'n buurmeisje♡

Ukkie1 vindt dit leuk.
  10. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Maar de mijne was juist van het positief bekrachtigen! Ik neem aan dat de jouwe dit ook was? Dat vind ik wel het gekke uit jouw reactie, je doet alsof mij is aangeleerd door de hondenschool om negatief te corrigeren. Positief bekrachtigen wil absoluut niet zeggen dat je soms iets niet zal moeten negeren. Of in een enkel geval ook iets moet corrigeren. Juist door iets te negeren (ik noem een voorbeeld: bij happen/bijten van puppy's even weglopen, de leuke prikkel stopt) stopt bepaalt gedrag en kun je dát juist belonen.
    Ik blijf je reactie echt heel vreemd vinden. Wat wil je dan met een hond die piept, aaien en 'goed zo' zeggen?
    En puppy's hebben rust nodig, rust die ze soms absoluut niet zelf kunnen pakken en dus aangeboden moeten krijgen middels bijvoorbeeld een bench.
    Uiteraard heeft iedereen een eigen methode en daar kun je zeker niet over in discussie, dat hoeft ook helemaal niet.
    Maar mij duidelijk nu in een kant zetten waar ik absoluut niet sta vind ik echt heel vreemd, en vervelend ook.

Nellie4, Cornflake, Loufoque en 7 anderen vinden dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.375
    30.674
    113
    Vrouw
    Ik las jouw reacties ook niet als negatief of straffend opvoeden hoor.
    Maar juist logisch. Het alleen laten rustig opbouwen, en niet meteen in de stress schieten als hij dan in het begin even "zeurt".

spruitje80 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    #112 Dubbelgeluk, 20 jan 2024
    Laatst bewerkt: 20 jan 2024
    @Loes23 hoe gaat het nu?

Ik zag dit voorbij komen en moest aan dit topic denken. Ik denk dat ik ook voor een hond ga (mag wel even een grapje tussendoor toch? Om het luchtig te houden;))

IMG_1079.jpeg

Meysss, Vero0504, Damay77 en 12 anderen vinden dit leuk.
  13. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Ik zou de puppyren er nog omheen zetten als "slotgracht" :roflmao::roflmao::roflmao:

spruitje80 en sidmick vinden dit leuk.
  14. Loes23

Loes23 Actief lid

23 jul 2013
    415
    382
    63
    Het gaat steeds beter.. emoties zijn gelukkig al wat meer gezakt. De laatste 3 nachten heeft ze doorgeslapen, dus dat was heel fijn. 2 minuutjes piept ze een beetje en dan vindt ze haar rust. Volgens mij doet ze het prima.. ik probeer ook bewust met haar te spelen, steek veel energie in het zindelijk maken, etc. Alles om een fijne band op te bouwen met elkaar. Heel langzaam begint haar aanwezigheid te wennen. Ze is er vandaag 1 week!

Mim89, spruitje80, Krabje en 12 anderen vinden dit leuk.
  15. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Wat fijn! En wat goed dat het na 1 week al zoveel meer gewend is :) Klinkt alsof je er steeds meer van kan genieten! Komt helemaal goed! :thumup:

vruchtje24 en Loes23 vinden dit leuk.
  16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Je weet dat verlatingsangst veelal een aangeboren verschijnsel is en niet per definitie gevormd hoeft te worden?

Anouk2005 vindt dit leuk.
  17. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.180
    1.982
    113
    Wat dapper dat je hebt doorgezet. En heel fijn dat de spaning zakt. Volgens mij doen zowel puppy als jij het fantastisch.

Loes23 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    #118 Neuzeke, 21 jan 2024
    Laatst bewerkt: 21 jan 2024
    Aangeboren, tja het hoort bij hun natuurlijk instinct dat ze dit kennen maar als jij het als baasje goed aanpakt is er goede hoop natuurlijk.

Maar die goede aanpak is niet voor iedere hond hetzelfde en dan moet je als baasje wel wat moeite doen.
    Niet hop blijf thuis en ik ben werken en ook niet bij iedere piep reageren.
    Het kan tijd vragen.

Loes23 en evaleana vinden dit leuk.
  19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Eens!

Neuzeke vindt dit leuk.
  20. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    En hoe gaat het nu? Heb destijds je topic mee gelezen, omdat we rond dezelfde tijd ook een pup kregen :)

Dubbelgeluk en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina