Allemaal wespen op kleding!

Discussion in 'De lounge' started by MvLiam, Aug 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Owww.. help!
    Vanochtend dacht ik even slim te zijn en kieperde alle spulletjes die onder in de buggy lagen even eruit. Moest even snel met de hond lopen en wilde de troep uit de buggy als ik terug kwam weer opruimen. Nu zat er waarschijnlijk een potje fruit bij en die is door het kiepen kapot gegaan. Ik kom nu 2 uur later terug van het wandelen en er zitten (echt waar) zeker 40 wespen op.
    Het is voornamelijk kleding van mijn zoontje maar ook mijn sleutelbos ligt er tussen en die heb ik nodig. Heb net al geprobeerd maar ik kan niet eens in de buurt komen of ze vliegen al op me af. Ze lijken wel kwaadaardig. :x

Hoe krijg ik die wespen weg?

2. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    jeetje misschien met water. of ergens iets anders zoets neerleggen. ieww. ik ben doodsbang voor die beesten. hoop voor je dat het lukt!

3. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    Tuinslang erop? Wel even opletten dat je snel naar binnen kan als ze op je af komen.....succes!

Of een fles ranja (of een potje fruit) oid een stukje verder open neerzetten

4. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ja ik had al een fles met ranja verderop gezet maar dat interesseert ze weinig. Ik durf niet zo goed de tuinslang erop te doen omdat ik niet zeker weet wat er nog meer onder ligt. Ik heb zo de hele buggy omgekiept (en daar lag een hele berg op, we hadden de buggy gisteravond als opberger gebruikt hihi) en de kleding ligt bovenop, kan niet zien wat eronder ligt.

We zijn bij mijn ouders thuis en zij wonen aan het rand van het bos. Hier zijn wel vaker wat meer wespen dan normaal maar nu zijn het wel héél veel

5. Das echt een probleem. Ik zat dat van die ranja ook al te bedenken, maar ik zie dat het niet echt helpt..

Ook niet als je idd een potje fruit verderop leegmaakt?? Das vaak nog net iets zoeter dan ranja.. Tis zonde van het potje, maar ja, je moet bij je sleutels kunnen, en om nou aangevallen te worden door die krengen, is het ook niet waard lijkt me..

In elk geval succes...

6. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ja, we hebben last van een wespenplaag! Er zijn in NL nu zo'n 210 miljoen meer wespen dan normaal in deze tijd ;)

Meestal helpt sinas wel, maar ik denk omdat het er zoveel zijn dat het niet meer stopt? Ik hoop dat je ze uit het huis kunt jagen!

7. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Nou we hebben de serre en schuifpui maar dicht gedaan en dat laten we zo. Ze zitten op het buitenterras echt bovenop mijn kledingbult. Sinas/ranja helpt niet, blijkbaar ligt er echt iets lekkers in die bult.
    Heb net met een lange stok geprobeerd mijn sleutels tevoorschijn te toveren maar dat lukte niet. Volgens mijn broer zit er niets anders op dan te wachten tot het avond wordt en dan gaan ze volgens hem vanzelf weg?

8. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    ik las eens dat ze s'avonds naar hun nest gaan, dus ik hoop voor je dat je rond een uur of 21.00 ze niet meer ziet!

succes!

9. Onder water

Onder water Niet meer actief

Jeetje,

Ik raak al helemaal in paniek als er eentje in een straal van 5 meter bij me komt!
    Ik denk dat je inderdaad moet wachten tot het avond word.
    En als ze echt niet weg willen , brandweer bellen ofzo?
    Weet niet of ze voor dat soort dingen ook komen?

10. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

:$:$:$

Kan je geen insecten verdelger (hoe heet zo iemand eigenlijk?:) )bellen?

Brrrr... ik krijg helemaal de kriebels als ik eraan denk!!

11. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    ja ik word ook al helemaal gek als ik eentje zie!
    vandaag nog 1 hier in huis gehad, en die wesp vond mijn jongste pleegdochter van bijna 2 jaar wel erg intressant, hij zat op haar lip!!! gelukkig vloog die even later naar de tafel en kon ik hem vangen.

12. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    en hoe is het afgelopen?

13. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Ben ik ook wel benieuwd naar.

14. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    Brrrrr dood eng lijkt me, ik heb echt een wespenfobie :(

Je moet inderdaad oppassen dat ze niet gaan aanvallen, als ze met zovele zijn dan is dat echt gevaarlijk.

Ik ben ook benieuwd hoe het afgelopen is.

15. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Hmm anders moet je ze uitroken :) maarjah waarmee....

hoe is het afgelopen met je wespen plaag ;)

16. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ze zitten er dus nog steeds, en de kleding ligt er ook nog steeds. Heb gelukkig wel mijn kleding er tussen uit kunnen halen maar ze zitten echt nog massaal op de kleding.

17. Hopen dat er snel een mega regenbui komt! Dan verdwijnen ze wel! :eek:

18. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Anders ga je vanavond bbq en zet je de bbq erbij ze houden niet zo van rook.... maaja kan je je kleren gelijk wassen...

19. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    rode wijn vinden ze erg lekker

20. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    En de tuinsproeier er van afstand opzetten, werkt dat niet? Niet dat ik 't zou durven hoor, met m'n wespenfobie... Brrr!

Share This Page