Voeding...

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door mimi22, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik zorgde altijd dat ik netjes 3 maaltijden per dag at en mijn tussendoortjes nam. En dit vooral toen wij de kinderwens hadden, at ook gezonder enz. Maar nu,... ik krijg geen hap door mijn keel. Ik hoef maar aan eten te denken en ik word misselijk. Ik moet wel zeggen, geef je mij een zak snoep of wat anders lekker, ik het dan wel eet (maar zeker niet zoveel als voorheen)... Ik slik van de kruitvat eigenmerk vitamine voor zwangere vrouwen (icnl. foliumzuur). Vooral het warme avond eten, wil niet lukken. Eet echt met lange tanden en veel moeite een klein beetje op. Een boterham met kaas en stukje fruit dat wil... maar dit is toch lange niet genoeg?! Ik voel me er niet fijn bij..

Waar ik na toe wil is,...
    Ik ben bang dat ik nu onvoldoende voedingstoffen binnen krijg, nu ik 'slecht' eet. Is dit herkenbaar? En zijn er tips voor?

Liefs, Mimi22

2. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Misschien had ik deze vraag bij nader inzien beter bij het kopje GEZONDHEID kunnen plaatsen. Ik zie nu namelijk dat daar meerdere vragen over voeding gesteld worden. Sorry...

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Eet wat je kan eten, je hoeft je echt geen zorgen te maken dat je kindje iets tekort komt; je kindje pakt lekker wat hij/zij nodig heeft! Het kan natuurlijk zijn dat je hierdoor bijvoorbeeld wat af gaat vallen, maar zolang je een gezond gewicht hebt is dat echt geen probleem, dan is er genoeg voor je kindje om zich mee te kunnen redden.
    Waarschijnlijk gaat het over een paar weken een stuk beter :)

(Ik had in het begin ook amper honger, maar dat heb ik vervolgens later wel weer gecompenseerd door echt de hele dag door álles wat maar eetbaar was te eten ;) )

4. Superstring

Superstring Actief lid

3 feb 2011
    172
    0
    0
    mij is gezegd dat de baby pakt wat hij/zij nodig heeft. als je info wilt over eten (als de misselijkheid weg is) kijk dan eens op www.voedingscentrum.nl daar staat een kopje zwangerschap!
    succes

5. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    En ik ga even op de site kijken, dankjewel!

Dit las ik op de site babyopkomst

Deze week (6) ontstaat er een verbinding tussen het (primitieve) hart en de bloedvaten en komt er voor het eerst een circulatie op gang. De navelstreng ontstaat en vanaf deze week krijgt je baby voeding en zuurstof via de navelstreng van de moederkoek. De dooierzak verliest langzaam maar zeker zijn functie en begint te verschrompelen.

En toen dacht ik, oooo ik heb deze week amper gezond gegeten, ivm de misselijkheid en geen eetlust. Maar ik hoef me dus geen zorgen te maken? Ik eet nu wat ik kan, kleine hoeveelheden en probeer dan zo gezond mogelijk....

Nogmaals bedankt ;)

6. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Eet wat je kunt. Hier vanaf 11 weken misselijk. Warm eten een ramp. Eet dan een klein beetje en dan evt rond 8 uur nog bakje youghurt. Je kan beter 6x per dag kleine beetjes eten dan 3x een grote hoeveelheid.
    Je slikt ook een multivitamine dus zal allemaal niet zo'n vaart lopen

Succes

7. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    thnx! Dat is wat ik nu ook doe, ik het het geaccepteerd.
    Al moet ik zeggen dat ik nu ineens al dagen niet meer misselijk ben en weer gewoon alles kan eten. Opzich wel fijn. Soms zit ik wel wat eerder vol. Maar probeer zoveel mogelijk gezond te eten, ook al heb ik de neiging om alleen maar te gaan snoepen...

Deel Deze Pagina