Heb ik het goed dat de Ramadan morgen begint? En wat zeg ik als ik mensen 'een fijne' Ramadan wil wensen?
misschien een rare vraag/opmerking: De ramadan lijkt mij erg zwaar (zeker nu met dit weer! hopelijk koelt het snel wat af) en 'fijne ramadan' klinkt dan wat..vreemd.. gemeen? Of zie ik het heel verkeerd en is dat niet zo als 'ontvanger' ?
Nee hoor, de Ramadan is geen straf. Het is juist een maand om tot bezinning te komen, familiebanden aan te halen en samen te zijn. Ja het is soms afzien maar allemaal met een goed doel
uiteindelijk dus eigenlijk zeker méér fijne dingen, dan minder fijne dingen, dank je voor het antwoord
knap hoor! Fijn dat ik weet dat het begint kan ik morgen ouders uit mijn klas een fijne ramadan wensen Vind ik altijd wel netjes.
Mag er ook niet gedronken worden overdag? Dat wist ik niet. Lijkt me niet erg gezond met dit weer. Of mag water wel?
Zolang je voor zonsopkomst en na zonsondergang genoeg drinkt is er niks aan de hand hoor. Vasten is juist gezond, het heeft een reinigende werking voor het lichaam. Gezegende ramadan!
Wat leuk dat jullie mee leven En bedankt voor de felicitaties !! Weer is wat anders dan nou die is gek hele dag niet eten of drinken hahaha
Succes en fijne ramadan iedereen die mee doet. De vriend van mijn moeder is Turks en doet dus ook aan de ramadan. Ik heb er respect voor hoor , zeker nu de dagen zo lang licht zijn.