Hoi dames, Even een vraagje omdat ik me nu toch ernstig zorgen ga maken. Ik heb last van een lage bloeddruk 95/96 en dit al sinds het begin van mijn zwangerschap. Verder ben ik altijd al vrij stevig geweest dus dat er nog niks van een buikje te zien is kan wel kloppen. Maar nu blijkt dat ik in 4 weken tijd ruim 10 kilo ben afgevallen!. Moest afgelopen week verplicht van mijn VK en de HA thuis blijven. Op mijn werk nl bijna van mijn graadje gegaan. Nu is het zo dat ik vrij regelmatig eet op een dag en ook probeer om extra vetten binnen te krijgen. De kleine schijnt goed te groeien maar wel ten koste van mij!. Volgens mij VK kan hier niks aan gedaan worden, maar graag wil ik het toch nog even aan jullie vragen. Wil zo graag happy zwanger zijn en genieten, maar zo wordt het met dat wel moeilijk gemaakt! Alvast bedankt voor jullie hulp en tips! Liefs Monique
hoi Monique, over je bloeddruk; maak je geen zorgen, ene lage bloeddruk is naar (ivm het flauwvallen) maar is eigenlijk heel gezond voor jou en voor de zwangerschap. Over het afvallen: een zwangerschap kost veel energie, bij sommige vrouwen gaat dat ten koste van hun eigen gewicht. Maak je in elk geval geen zorgen, je kindje groeit goed en krijgt niets tekort! Let wel op jezelf. Rust is belangrijk, maar blijf wel bewegen, eet veel en over de dag verspreid. Ik zou me kunnen voorstellen dat je een verwijzing vraagt aan je huisarts naar een dietiste om je te helpen. Extra krachtige voeding zoals fortimel kan nu wel handig zijn. Verder zijn noten een bron van goede vitaminen, ijzer en veel calorieën, dus die mag je zoveel eten als je wilt, lekker vers halen op de markt ofzo en veel van eten! Sterkte ermee! Mirjam