bloeddruk laag, normaal, hoog?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door DastyQueen, 12 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Kan iemand mij vertellen wat een "normale" bloeddruk is?
    En wanneer een bloeddruk laag is en wanneer hoog?

    Mijn bloeddruk was vanmorgen 110/50 en volgens de Vk is dit laag. Maar volgens mij is dit normaal?!
     
  2. Wietske88

    Wietske88 Lid

    17 okt 2015
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    De onderdruk is misschien iets aan de lage kant, maar naar mijn inzien is het een mooie bloeddruk!
     
  3. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Is prima hoor. Rond deze termijn krijgt je bloeddruk altijd een dipje, na de 21-22 weken stijgt ie als het goed is weer wat
     
  4. Lies30

    Lies30 Fanatiek lid

    1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Liever iets te laag dan te hoog. Zolang je er geen duizeligheidsklachten bij hebt prima m.i.
    Geen idee trouwens wat tijdens zwangerschap model is, de 120/80 gaat dan volgens mij niet helemaal op. Zal eraan liggen wat je waarden aan het begin van je zwangerschap waren.
     
  5. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb een vergelijkbare bloeddruk. Zat de laatste keer op 100/55. Dat is een "nette lage bloeddruk" volgens de verloskundige. De vorige zwangerschap bleef mijn bloeddruk de hele zwangerschap laag.

    Ik heb van mezelf al een bloeddruk die aan de lage kant is, en ben daardoor ook wat sneller flauw of duizelig. In de zwangerschap is die soms nog net wat lager. Maar het heeft nog nooit voor echte problemen gezorgd.
     
  6. linthee

    linthee Actief lid

    28 jun 2014
    157
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mijn bloeddruk is 96/46, ook laag.. Behalve dat het voor jezelf rot is, kan het volgens mij geen kwaad. Ik weet ook niet goed wat ik eraan kan doen of mee moet
     
  7. ikkemijik

    ikkemijik Actief lid

    22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    De normale bloeddruk van een gemiddelde nederlander ligt rond de 120/80.
    Ik heb normaal 85/45 en dit wordt echt wel als heel laag gezien. Laag is normaal rond de 100/60
    Als je onderdruk 100 of meer is ga je naar een hoge bloeddruk
     
  8. Phoenixxx

    Phoenixxx Lid

    7 aug 2015
    89
    0
    0
    Inderdaad moet je wat betreft je bloeddruk kijken naar je beginwaarde. Waarschijnlijk is jouw normale bloeddruk ook al iets lager.

    Standaard wordt 120/80 als een normale waarde gezien voor een gezond (en niet zwanger) iemand. In de zwangerschap daalt die om z'n dieptepunt rond de 20 weken te hebben. Normaal (voor zover zoiets normaal kan zijn) daalt je bloeddruk dan naar zo'n 110/70 of ietsje lager nog. Dat is goed voor je baby, omdat die de hogere druk wat moeilijker aankan.

    Een lagere bloeddruk kan verder niet zoveel kwaad, vooral niet als je er geen echte klachten bij krijgt. Je kunt wat duizelig of licht in je hoofd zijn, bijvoorbeeld bij het opstaan. Doe dat vooral wat rustiger aan als je die klachten krijgt. Maar voor de rest gewoon gezond eten en drinken, dan is er niets aan de hand.

    Zorg wel dat je altijd voldoende drinkt. Soms kan je bloeddruk wat lager zijn als je steevast veel te weinig drinkt (dus veel minder dan de aanbevolen 2,5L). Je hebt vocht nodig om je bloeddruk op peil te houden. Maar als je dat doet, zou ik me geen zorgen maken. Ga geen extra zout toevoegen om je bloeddruk maar omhoog te krijgen. Daarmee belast je je lichaam alleen maar, terwijl je lichaam zelf een balans heeft. Natuurlijk mag je wel een dropje als je wat flauw bent, maar gewoon lekker met mate.
     
  9. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    Niet zwanger bij mij 110-120 / 70/80 ,bloeddruk hier in de zwangerschap tot 25/28 weken meestal tussen 100/60 tot 80/40 en daar had ik echt wel last van zo laag , was toen ook niet in staat om te werken.

    beter te laag als te hoog
     
  10. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.180
    2.374
    113
    110/50 is laag.

    110/ 70 of 120/80 is normaal.
    Vanaf een onderdruk van 90 wordt het aan de hoge kant.
     
  11. Manoes

    Manoes Actief lid

    16 jul 2015
    339
    0
    16
    Ik heb ook 100/50 en voel me verder prima.
     
  12. ImNicoll

    ImNicoll Lid

    7 jan 2015
    17
    0
    0
    In je zwangerschap is je bloeddruk lager als normaal..
    Er wordt met name naar de onderdruk gekeken.
    Onderdruk boven de 95 kunnen complicaties optreden..

    Mijn druk is constant rond de 110/55 geweest.. Prachtige lage druk zegt de verloskundige elke keer..

    Succes
     

Deel Deze Pagina