Wie doet er mee?!! Voor degene die het gemist hebben. Er kwam vanmorgen een jongen bij het glazen huis van 3FM. Zijn vader vertelde dat de jongen, Tijn, hersenstamkanker heeft en waarschijnlijk minder dan een jaar te leven heeft. Hij wil graag aandacht vragen voor de actie van serieus request waar ze geld ophalen voor het rode kruis om de strijd tegen longontsteking te steunen. Tijn doet dat door mensen uit te dagen hun nagels te lakken en geld te doneren (kort gezegd). Hij zit al de hele dag in het huis te lakken en gigantisch veel geld opgehaald. Ik doe mee! Wie ook?
Ik kreeg kippevel! Geweldige actie van het mannetje en super stoer dat hun meehelpen aan zijn "droom" Hoop stiekem dat ze hem het eindbedrag ofzo laten overhandigen want hij heeft een GELD opgehaald niet normaal! Top
Ik heb mijn nagels niet gelakt (zit te wachten tot ze lang genoeg zijn om ze te kunnen lakken) maar wel geld over gemaakt via zijn actie. Wat een held. Zo jong, zo verloren maar toch zo sterk en aan andere kindjes denken.
Ik interpreteer die acties altijd andersom. De actie is: - lak je nagels en doneer 1 - als je je nagels niet wil lakken doneer 10 Het doel moet dan zijn dat zoveel mogelijk mensen hun nagels dus NIET lakken 😉. Ik heb iig niet gelakt en 10 gedoneerd, en andere mensen uitgenodigd om hetzelfde te doen.
Super hè. Ivm mijn werk mag ik mijn nagels niet lakken, dus ik 'moet' sowieso doneren. Voor degenen die nog wat kunnen missen.. Hij heeft ook een eigen pagina Geef ze nog de tijd met #Tijn - Dream or Donate
Wij doneren! Ik zag net dat ze van mijn werk ook mee doen de directeur zat ook met gelakte nagels op kantoor
Ik heb gelakt en toch 10,- gedoneerd Lekker eigenwijs! Mijn oudste zoontje wilde ook graag gelakt worden dus die doet ook mee
2,5 miljoen 😳 Wauw! De tranen biggelen over mijn wangen trouwens als ik aan de situatie denk waarin dat gezinnetje nu zit... moet er niet aan denken...
Ik vind het mooi dat er op deze manier geld wordt ingezameld.. dat hij er ook een goed gevoel aan over houdt.. Maar.... Ik had alleen zoveel liever gezien dat dat geld voor onderzoek zou dienen voor hetgeen hij onder de leden heeft..
Ik moest zo lachen wat mijn man voor nieuwsberichten voorlas erover Tijn is één dag burgemeester van Breda geweest, compleet met ambtsketting en dienstauto. Hij mocht mee met de politie, en met de brandweer en ze hadden een heel programma voorbereid voor die dag. op een gegeven moment vraagt de echte burgemeester van Breda aan hem: "Je mag vandaag álles wat je maar kan bedenken, wat zou jij nou zelf echt willen?" "Naar de kinderboerderij!" Zei Tijn Weg programma! En op naar de kinderboerderij Hahahaha!! De vaste supporters club van voetbalclub NAC in Breda heeft nog als ode aan Tijn voor hem met zijn allen het lied "You never walk alone" gezongen. En vanavond is hij met de grote cheque van ruim 8 miljoen door de DJ's en het massale publiek geëerd. Daarnaast is hij zelfs op dit moment wereldwijd in het nieuws (zie de website van de Telegraaf) Het mooiste is niet eens dat hij zoveel geld heeft opgehaald. Het allermooiste is dat die kleine man nu samen met zijn gezin de tijd van zijn leven beleefd. Hij verdient dat als geen ander.
Dat roepen heel veel mensen, maar met waar het geld nu aan wordt besteed, worden véél meer kindjes met dezelfde leeftijd als Tijn en nog veel jonger, geholpen.. Natúúrlijk is het gruwelijk voor dit gezin, maar het is toch niet minder gruwelijk voor alle kindjes en ouders die we niet op tv zien en die heel ver weg zijn..? De ziekte van Tijn wordt jaarlijks bij 15 tot 20 kinderen in Nederland vastgesteld. Met deze actie worden nu dui-zen-den kindjes geholpen.. Ik vind het echt waanzinnig mooi hoe dit verlopen is. Dat er nu door het verhaal van dit jongetje zóveel andere kinderen geholpen kunnen worden én dat de ouders van Tijn ook zo'n mooi bedrag gedoneerd hebben gekregen, waardoor ze de laatste tijd samen door kunnen brengen zonder zich druk te maken om financiën, en dat ze daarnaast ook nog ruim 150.000 euro kunnen doneren aan Stichting Semmy (hoewel, dat was wat er eerst op hun pagina stond, nu staat er ineens dat ze 10 cent van iedere gedoneerde euro aan Stichting Semmy doneren en dat in overleg met de familie wordt besloten wat er met de rest van het geld gedaan wordt.. ).
Shaddixxx had nog niet gehoord dat ze geld gekregen hebben. Van wie dan? Fantastisch hoor! Ik zag op fb ook dat ze allerlei uitjes en een vakantie kregen. Ten minste, dat schrijft zo'n stichting dan in de comments, dus hopelijk vinden die partijen elkaar Verder mooi gezegd trouwens. En ik meen dat onderzoek naar deze vorm van kanker helaas weinig kan veranderen. Ben geen dokter, maar is dit niet op zo'n nare plek dat er niks mee gedaan zou kunnen worden. Ook niet met onderzoek. Fijn dat er een mooi bedrag is opgehaald!
Ik vind het zo ontzettend bijzonder wat deze kleine jongen gedaan heeft. Ik hoop dat hij, samen met zijn ouders, erg genoten heeft van deze periode en van de tijd die nog komen gaat. Wat een kleine held! Maar ook zijn familie, petje af dat je er zo in kan staan als ouders. Ik gun ze nog zoveel tijd met deze mooie jongen. Ook op zijn eigen donatiepagina is een mooi bedrag gestort, daar zal ook wat moois mee gedaan worden. Of genezing van deze ziekte ooit mogelijk zal zijn is natuurlijk de vraag, maar Tijn heeft er wel de aandacht aangegeven. Je staat er hierdoor toch wel even extra bij stil dat je moet genieten in het hier en nu.
Ze hebben een eigen Dream or Donate pagina waar ze een streefdoel hadden van 30.000 euro, zodat de moeder van Tijn ook al haar tijd en zorg in Tijn kon steken de komende (laatste..) maanden, in plaats van dat ze moet blijven werken. Dat bedrag was echt binnen no time binnen, inmiddels staat de teller op 191.363! Maar goed, eerst stond er (bij 50.000 ofzo) op de pagina dat ze hun streefbedrag hadden bereikt en dat alles wat er verder nog gedoneerd zou worden naar Stichting Semmy zou gaan (dus inderdaad voor onderzoek op het gebied van levensverlenging voor kinderen met dezelfde ziekte als Tijn). Nu staat er ineens dat er maar 10 cent van elke euro naar de stichting gaat (da's dus -tot nu toe- 16.000 in plaats van 160.000) en dat 'in overleg met de familie' wordt besloten wat ze verder met het geld gaan doen.. Ik vraag me af waarom dat ineens aangepast is.