In principe is dat ook alles wat de medicatie doet. Toch heb ik wel het idee dat het wegslikken etc. ook minder werd na medicijnen (wel andere, maar zelfde werking) Wat voor reflux kindjes ook echt heel belangrijk is is dat ze regelmaat hebben. Ik merk het nog steeds als we naar een verjaardag zijn geweest of als er hier wat drukte is. Hij slaapt dan slecht/niet en dingen gaan dan net even anders... Die nacht en de volgende dag is het de hele dag door oprispingen. Regelmaat betekent niet dat alles op de klok moet. Het gaat echt om de volgorde van dingen doen. Misschien doe je dat al, dan heb ik niks gezegd Een half zakje lijkt mij overigens ook weinig, maar weet verder niet veel over nexium. Wij hebben dat maar heel even gehad.
Wachtende dat klinkt wel heel erg heftig, jullie kleintje had het echt heel erg. Lijkt me zo sneu om je kindje zo te zien. Heb vandaag de stoute schoenen aan getrokken en de ha gebeld voor medicatie voor Jesper. Gisteren was hij zo onrustig en aan het huilen, we mochten hem echt geen 2 tellen neerleggen dan begon hij weer en als we hem dan rechtop hielden werd hij rustiger (ook in onze armen wil hij niet liggen). Gisterenavond een uur gekrijst na de voeding om vervolgens uitgeput in slaap te vallen,maar zodra we hem in zijn bedje lagen begon hij weer te brullen. Uiteindelijk heeft hij toch een tijdje in zijn bed geslapen. Vannacht weer de halve nacht met hem in mijn armen gezeten en nu vond ik het wel genoeg voor hem. Natuurlijk kan je het afwachten, maar zo onrustig en gespannen als hij is na een voeding vind ik dat sneu. Rozemarijke: wat dat betreft heb jij ook al heel wat meegemaakt met je meiden.
Spruitemoeder, aller-eerst wat een prachtig onderschrift heb je! Bedankt voor je tips, rust en regelmaat zijn we nu sinds een week of twee echt mee begonnen. Idd in de zin van slapen, schone luier, voeden, 'spelen' en weer op bed. En zoveel mogelijk boven in zijn wiegje voor de rust. En of een half zakje weinig is, werkelijk geen idee. Als je na gaat dat het officieel niet eens voor een baby is bedoeld, is het veel. Maar wat de werking betreft. Bij mijn oudste gebruikten we 2x een half zakje op een dag. Morgen weer telefonisch contact met de HA, maar weer eens overleggen. Oxbow, begrijpelijk toch. Dan opeens is het genoeg en wil je dat die geholpen wordt. Heb je medicijnen gekregen? Zoja welke?
Mijn jongste heeft ook last van (lichte) reflux. Even kort mijn ervaringen: Ostepaat hielp hier een beetje, indikken met JBP had geen enkele zin, medicijnen zorgen voor verlichting, stoppen met zuivel (ik geef bv) geeft ook verlichting en een draagdoek voor overdag is zeer prettig. De laatste weken gaat het hier iets beterder. Zoonlief spuugt nog steeds veel en makkelijk, maar hij heeft minder last van het zuur. Helaas wordt hij nog steeds vaak zo'n drie keer per nacht wakker. Inbakeren vond zoonlief wel heel prettig, nog steeds vind hij het fijn om lekker warm ingestopt te worden. Maar dat is meer persoonlijke voorkeur. Veel sterkte en succes! Hopelijk vind je snel de juiste combinatie van medicijnen/leefregels zodat het wat makkelijker gaat.
Ohja dat heb ik ook nog gedaan voor het geval dat het kma zou zijn...echt alle zuivel geschrapt. Haalde ook niets uit helaas..maar omdat neefje en nichtje het hebben vond ik het proberen waard. Een half zakje is niet de maximale dosering. Misschien dat ze eerst eventjes het effect van een half zakje wilde bekijken. Nexium zal ook echt niets aan de reflux zelf doen. Daarvoor zou je motilium erbij kunnen gaan geven (uiteraard op recept).
Hallo dames, Ik lees ook graag even met jullie mee. Mijn zoontje van 3 weken heeft, denk ik, verborgen reflux. Al vanaf dag 1 had ik het gevoel dat hij niet lekker was. Kraamzorg zei, hij is misselijk van de bevalling, en daarna: hij heeft last van krampjes... Maar ik slik zelf omeprazol omdat ik zoveel last van maagzuur heb, en ik zag gewoon aan hem dat hij daar ook last van heeft. Hij spuugt niet veel gelukkig, maar heeft dus wel het slikken, verslikken tijdens bv, veel hikken, vies gezichtje trekken, alleen rechtop tegen mij aan willen slapen, heel veel overstrekken, etc. Ik heb toevallig vanochtend een osteopaat gebeld, kan er helaas pas dinsdagmiddag terecht. Wil dat even afwachten en kijken wat hij zegt en anders ook maar zsm naar de ha. Dat zuur tast alles aan, dus het wordt natuurlijk met de dag erger, pijnlijker en minder slaap. Hoop dat het met jullie kindjes ook gauw beter gaat en we allemaal weer lekker wat kunnen slapen!