Dreumes valt af glutenintolerant??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nemo2, 18 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hoi meiden!
    Vandaag weer op het cb geweest, en mijn zoontje is weer afgevallen
    Hij is 12,5 maand en 7600 gram! Veel te weinig dus.
    Hij begon af te vallen vanaf 7 maanden, toen zijn we dus ook gestart met brood geven.

Nu moeten we bloed laten prikken, omdat de kinderarts het vermoede heeft dat het door de gluten komt!

Heeft iemand ook een kindje die glutenintolerant is??
    en hebben jullie tips voor mij, ben zo ongerust :(:(

Hier zijn schema
    08:00 150 melk en een boterham
    10:00 stuk fruit en water
    12:00 boterham en thee
    15:00 soepstengel of wat anders
    17:00 warm eten en yoghurt
    19:00 melk 150

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ik heb zelf coeliakie. Bloed test zegt niet altijd wat! Dus vaak word er nog een darmonderzoek gedaan om te kijken of zijn darmen beschadigd zijn. Daarna kun je de diagnose pas met zekerheid zeggen.
    Heel spannend voor jullie zeg. Ben er voor mijn dochters ook altijd bang voor.
    Maar ik leef zelf nu tien jaar gluten vrij. Het komt erg nauw maar er is heel goed mee te leven hoor. Genoeg lekkere alternatieven. Mocht je meer willen weten kun je lezen op glutenvrij.nl. Daar is heel veel info te vinden.
    Hopelijk is er snel duidelijkheid en kan je kindje weer goed gaan groeien.

3. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Hoi Nemo, hoe is het nu met je? Onze zoon heeft wss coeliakie. Het is een hele zoektocht geweest met veel zh bezoeken.
    Hopelijk hebben jullie snel antwoord en dus gepaste hulp!

Eerlijk gezegd vind ik wel dat je zoontje weinig eet! Mss omdat hij last krijgt na het eten?
    Wat je vast kunt doen om hem aan te laten komen:
    -Tussendoor plakjes worst en kaas geven.
    -Volle Griekse yoghurt met diksap geven.
    -Een klont boter door zijn maaltijd doen. (Bevel Gold bevat veel goede vetten!)
    -Dubbel beleg op brood.
    -maïs chips (goodies) met pindakaas.
    -avocado door z'n Fruit hap, als tweede beleg op brood, of als extra door de avondmaaltijd.
    -gebakken eitje als tussendoortje of op brood.
    -pannenkoeken ipv een boterham voor de afwisseling.

en via de diëtist van het ziekenhuis zul je ongetwijfeld verrijkte voeding aangeboden krijgen. Hopelijk gaat je zoontje snel groeien! Ik weet wat je doormaakt! Je mag me altijd pb-en!

Liefs...:)

4. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ik zelf coeliaki en dochter draagt in ieder geval het gen heb haar nog geen gluten gegeven dus we kunnen ook niet weten of ze coeliaki heeft/gaat ontwikkelen. We wachten tot ze wat ouder is en ook pijn kan aangeven, vond de darmonderzoeken zelf erg naar dus wil dat niet doen als ze nou geen last heeft of als ze overduidelijk last heeft ook niet.

Waar wil je precies tips over ? je mag me ook priveberichten

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Klasgenootje van mijn dochter is glutenvrij gaan eten zonder dat hij medisch onderzocht is (wel nadat de kinderarts coeliaki aannemelijk vond) gewoon dus om te kijken hoe het gaat; het gaat duidelijk veel beter! Zo is hem bv een darmonderzoek bespaard gebleven.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Bij kinderen doen niet alle ziekenhuizen standaard darmonderzoek, er zijn aanwijzingen dat antistoffen bij kinderen voldoende is om de diagnose te kunnen stellen.

Mijn jongste dochter is niet getest, maar eet wel glutenvrij. Zijn we rond haar derde verjaardag mee gestart ivm niet/heel weinig aankomen en veel buikpijn en vreemde ontlasting. Sindsdien gaat het erg goed met haar (wel een gevoelig huidje ed, maar ontlasting is normaal, ze heeft amper buikpijn meer en ze groeit wat meer/komt wat meer aan).

Deel Deze Pagina