Mijn dochter is nu bijna 7 weken. De borstvoeding loopt heel goed. Overdag slaapt ze niet bijzonder goed maar ze is als ze wakker is gezellig en huilt bijna nooit. Als ze wel slaapt, slaapt ze ook heel diep en wordt dan niet wakker na 3/4 uur. Ik maak haar nu maar steeds wakker maar mag ik haar ook niet laten slapen? Hoeveel tijd mag er max tussen de voedingen zitten rond deze leeftijd? Geldt voeden op verzoek gewoon als je haar laat slapen, gewoon erop vertrouwen dat ze wel wakker wordt als ze honger heeft? Na ongveer 20:00 laat ik haar liggen en duurt het soms max 6 uur voor ze weer komt. Dat lijkt me prima of moet er nog een late voeding in? Ik heb eens gelezen over suikerspiegel die te laag zou worden na lange tijd zonder voeding? Ook las ik dat dit achterhaalt is....... Nou ja, kort gezegd mag mevrouw doorslapen?
Hoi zomerjurk, ikzelf voed op verzoek en sávonds maak ik hem een keer wakker voordat ik zelf ga slapen. Je baby mag gewoon doorslapen hoor, heerlijk. Zodra ze honger krijgt dan komt ze echt wel. Overdag zou ik haar wel wakker maken trouwens na 4 uur, want anders zou ik bang zijn dat ze de dag met de nacht gaat verwisselen. Lekker hoor dat ze al doorslaapt, doet die van mij pas sinds een week! Succes
hier ook een dametje die lang kan slapen.. slaapt overdag en snachts door.. overdag komt ze zelf om de 4 u ongeveer.. soms later, soms eerder.. slaapt nu een week door...afgelopen nacht zelfs vn 11u (laatste voeding) en 7.30u kwam ze weer...heerlijk
De algemene stelregel is dat ze per pond lichaamsgewicht 's nachts een uur mogen slapen achter elkaar, (dus vanaf 6 kilo mogen ze de klok rond slapen, vanaf 4,5 kilo een uur of 8-9 achter elkaar. Maar da's een algemene stelregel, als je kind het zelf anders regelt, is dat prima, zolang ze goed wakker zijn, alert en voldoende plasluiers hebben. Overdag kan ik me voorstellen dat ze in haar wakkere tijd korter tussen de voedingen laat en dat ze als ze gaat slapen er dan dus langer tussen laat? Lijkt me prima, kun je gewoon zo laten en haar zelf laten komen hoor Je hoeft ze nu echt niet meer wakker te maken, (geldt voor de eerste weken).
Overdag zou ik haar toch ook wakker maken na max 4,5 uur. Anders kunnen ze idd de dag met de nacht verwisselen. Heb dat hier zelf gehad, overdag sliep ze 6 uur en in de nacht kwam ze toen om de 3,5 uur. Na een tijdje worden ze dan overdag vanzelf ook wel wakker, ze moeten nog een ritme krijgen. 's Nachts gewoon lekker laten liggen.
Ik liet er overdag maar 3 uur tussen toen ik nog op volledige bv zat, en dan maakte ik haar (nu nog steeds) om 23.00 wakker voor een voeding. Daarna sliep/slaapt ze door tot 8.00... (over het algemeen dan, nu is ze ziek en dan lukt dat niet, maar ze heeft 's nachts in elk geval geen honger want ze wil persè niet drinken) Als ik er langer dan 3 uur tussenliet kon ik er donder op zeggen dat ze 's nachts weer kwam. Jitte is van de kleine beetjes, trouwens, nu nog drinkt ze overdag maar max 120cc gekolfde melk uit een flesje.
Bedankt voor de reacties. Dan 's avonds maar wakker blijven maken. En dan maar hopen dat ze snel van 11 tot 7 door gaat slapen. Maar ik lees al dat dat ook nog wel even kan duren.