Wat voor een ontlasting heeft jou baby??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door pippeloentje, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Misschien een gekke vraag, maar ik vraag me af hoe de ontlasting van een baby die volledig bv krijgt er ongeveer uit moet zien.
    Vasco heeft eigenlijk altijd dunne beetje korrelige spuitpoep.
    Soms is het ook heel slijmerig. Meestal geel of groen van kleur.
    Is dat normaal? Hebben jullie beebs dat ook?

2. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Toen zoonlief nog volledig BV kreeg had ie hele dunne mosterdkleurige poep, vaak met korreltjes idd.

Groene (schuimige) poep kan duiden op veel voormelk geloof ik.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.346
    36.205
    113
    Hier altijd dunne (spuit)luiers. Mosterdkleurig, maar nog nooit dikkere poep gehad eigenlijk.

4. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Mijn dochter van 4 maanden poept ineens maar 1 keer per week en dan is het wat dikker dan ze eerst had. Het is meer plakkerig en dikker zeg maar. En ze laat vieze windjes tussendoor :)

Ik weet niet of het normaal is na 4 maanden dat ontlasting anders wordt want ze krijgt alleen bv nu.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dun, meestal gelig, soms wat korrelig. Zoetige geur (leek op versgebakken broodjes, ben wel eens snel een bakkerszaak uitgelopen omdat ik dacht dat er verschoond moest worden...waren het de croissants...)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Gele spuitpoep is normaal bij volledige borstvoeding, groene poep kan verschillende oorzaken hebben: iets wat jij zelf gegeten hebt, (te) veel voormelk of krampjes.
    Zodra je met bijvoeding begint en dat een beetje op gang is, moet de poep steviger en donkerder worden, beetje klei-achtig zeg maar. Gebeurt dat niet, dan is er vaak iets niet helemaal in orde. Hier hadden we dat dus met Thirza: die bleef maar spuitpoep hebben en vaak ook groen. Bleek dus KMA te zijn, (maar dat is dan wel weer vrij extreem, dunnere poep kan ook onschuldiger oorzaken hebben :)).

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In principe mag bij borstvoeding poep alle kleuren hebben behalve wit en zwart.

Alleen als een kindje ook klachten heeft kan de kleur van de poep ook in de richting van de oplossing van het probleem wijzen. Maar bij een kind zonder problemen is groene poep niet erg (kan komen door de spinazie of ijzertabletten die mama eet, bijvoorbeeld).

8. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Oohh roken die poepluiers maar naar vers gebakken broodjes hahaha :D Ik vind het niet zo lekker ruiken namelijk.

Hier ook mosterdgele luiers, meestal zonder korrels ;)
    En ja die spuitluiers, praat me er niet van.
    Kunnen jullie ook 1-3 keer per week alles verschonen omdat het bij de rug op zit? :p

9. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Hahaha ik vind die gele luiers naar karnemelk ruiken, beetje zurig!

Bedankt lady's dan weet ik iig dat zijn "karnemelk" normaal is! :D

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik mis gewoon de zoetige lucht van de volledig bv-luiers, haha! Nu ruikt het meer naar grote mensen-poep sinds de bijvoeding en ik ben niet gauw vies van iets, maar 't stinkt wel!:p

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Ja met de bijvoeding was 't wel afgelopen met die zoetebroodjeslucht inderdaad.

12. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Hier ook mosterdgele poep met wat stukjes soms (waar die vandaan komen????). Maar eigenlijk nooit spuitluiers! Daar hebben we dan wel geluk mee. Hij poept trouwens ook niet zo vaak, maar 2 keer per weer ongeveer. Soms is het wat dikker, en soms wat dunner. Lekker onderwerp trouwens, haha!!

13. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Ja he haha
    Nou ik vind de poep niet echt zoetig ruiken, eerder zurig. Echt karnemelksepoep.
    Maar ik dacht is het wel normaal. En hier kan je dan het beste je vraag kwijt. :)

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Vraagje van een nog niet zo'n ervaren BV mam: wat is in hemelsnaam "KMA" ???

Hier sinds een dikke week heel dunne poep. Steeds kleine beetjes met stukjes, maar de rest zo dun dat het in de luier trekt. Voorheen had het een soort van dunne satésaus consistentie en rook het inderdaad weëig en zoetig. Nu is het en een beetje slijmerig en stinkt het echt vies. De huisarts zegt, dat als ze niet overgeeft, ze geen koorts heeft en geen krampjes, dat het normaal is. Maar is dat echt zo? ik vind het een nogal grote verandering, want ik voed gemiddeld nog met gemak 7 keer per dag (ze is nu 3 maanden oud) en dit wijkt zo af van wat het eerst was....

15. raspberry

koemelkallergie, maar da;s zo'n lang woord :)

16. raspberry

@Helen: kan trouwens zijn dat ze even wat onder de leden heeft, maar ook gewoon een beetje diarree-achtig. Is idd niet erg, gaat vanzelf wel weer weg, als het van een virusje ofzo komt. En BV-poep kan nogal verschillende vormen aannemen door de loop van de tijd, dus kan ook gewoon normaal zijn voor je kleintje.

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

@Helen: misschien ben je zelf weer wat anders gaan eten? Meer ui, prei, knoflook, verse peper door het eten gedaan of heb je kool gegeten?

18. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Niets meer dan anders. Ik heb in mijn zwangerschap ook alles gegeten en ga nu met de BV op dezelfde voet door. De eerste 3 maanden was er ook niets aan de hand en dus snap ik het niet helemaal.

Virusje ofzo zou kunnen, ze zit sinds 1 december op het KDV en snottert, niest en kucht sindsdien. Maar echt ziek worden doet ze niet, er is niet eens verhoging. Allen zijn haar pa en ik resp. beroerd en echt ziek geworden...

Deel Deze Pagina