gaatjes laten schieten in oren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door odet, 17 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. odet

odet Niet meer actief

hoi hoi

mijn dochter wilde oorbellen, dus heeft ze vanmiddag gaatjes in haar oren laten schieten.
    er werd mij verteld dat ik 2x per dag een druppel erop moest doen en dan moest wiebelen (liefst niet draaien want dat was niet zo goed voor de korstvorming).
    toen ik vanmiddag bij de juwelier was, had de oorbel nog genoeg ruimte om van voor naar achteren te wiebelen.
    toen ik dat dus wilde doen vanavond, bleek dat haar oorlel wat dikker was geworden en ik daardoor dus de oorbel niet kon wiebelen,
    geprobeerd te draaien, maar dat ging niet en ik durfde niet goed hahhaaa.
    wat nu?
    is dat erg als dat een of twee dagen niet gaat?
    en wanneer wordt dat oor weer dun? zodat er weer genoeg ruimte is om het wel goed te doen.
    ben nl bang voor ontstekingen, heb ik vroeger ook gehad en dat deed echt pijn.

wie kan me helpen?

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Bij mij kon ik dat gerust een week zo laten; en daarna ging ik draaien en wiebelen en was het even een dag vervelend maar ging het daarna wel weer. Na een week of 2 scheelt het echt ontzettend als je de zweerknopjes verwisseld voor echte oorbellen van goud of zilver. Ik liet het meestal gewoon 2 weken aanklungelen en daarna wisselen en klaar.

(ik heb in elk oor 4 gaatjes).

3. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Wij adviseren wel om te draaien. Het gaat om littekenvorming aan de binnenkant en niet om korstvorming.

Mijn advies is dan ook om vanaf morgenochtend, dan is de zwelling minder, aan de voor en achterstand een druppeltje sterilon te doen en de oorbel een keer draaien. Elke avond en ochtend herhalen.

Zweerknopjes sowieso 6 weken laten zitten zodat het gat goed vormt. Daarna zeker het eerste jaar dag en nacht oorbellen in omdat het nog snel dicht gaat.

Ontstekingen hoeven niet per se door vuil te komen. Het is een lichaamsvreemde opening dus het lichaam wil de oorbel er wel eens uitzweren. Dus als het gaat ontsteken kun je beter de oorbel eruit halen en het nog een proberen als het dicht gegroeid is.

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Kan geen kwaad hoor...probeer wel lekker die druppel er steeds op te doen...wij hadden iets meegekregen earcare heette het geloof ik,maar ze kreeg ontstoken oortjes..toen gewoon sterilon gehaald en was zo over...werkt toch echt beter ook al is het wat gemeen...

Vraagje: schoten ze tegelijk? Ik zoek voor mijn dochtertje 1 die tegelijk schiet io den Haag...

5. odet

odet Niet meer actief

ja gelukkig schoten ze ze allebei tegelijk, anders was het niet zo makkelijk meer gegaan denk ik.

dus ik hoef me niet zo n zorgen te maken dan?
    @azucena: dat is een fijne duidelijke reactie. bedankt.
    het klinkt ook logisch nu ik het zo lees, dat het gaat zweren om de oorbel eruit te werken.
    ik heb nu aan de voorkant van elk oor gedruppeld.
    ik zal het morgen aan beide kanten doen dan.
    en proberen te draaien.
    bedankt

6. anoniempje1989

anoniempje1989 Niet meer actief

Ik heb bij mijn piercer toch ook het advies gekregen om te wiebelen en niet te draaien
    Met draaien draai je het vuil erin werd mij verteld
    Ik heb niet constant gewiebelt
    gedruppelt wanneer het me uitkwam en het gewoon erlangst laten lopen tot nog toe nergens last van gehad de laatste zitten nu 3weken ofzo

7. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Onze dochter heeft sinds 2 weken ook oorbellen. Hier is het draai advies ook afgeraden. Hier heeft ze antisept gekregen om te druppelen. Schijnbaar is sterilon veel agressiever. Gelukkig nergens last van.

Gewoon blijven druppelen, zwelling gaat vanzelf weer weg. Is vrij normaal op begin.

8. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Bij ons werd gezegd elke dag een kwartslag draaien, niet meer.
    En sterilon
    Raar dat het bij iedereen anders is...

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Nog een andere tip.. Vervang de zilveren achterkantjes door van die doorzichtige plastic dopjes die vaak bij goedkope oorbellen zitten. Mijn dochter had na het schieten ook last van wat dikke rode oren met telkens viezigheid. Kreeg toen die tip van een kennis die bij een apotheek werkt en het was daarna zo weg en het is nooit meer teruggekomen.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Als ze er zijn zou ik kiezen voor titanium zweerknopjes, heb je echt het minste kans op allergische reacties.

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Gebruik alleen goud of titanium/platinum ook dus knopjes achter. Niet die goedkope plastic

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Sterilon wordt btw ook afgeraden, veel te agressief spul.
    Bij mijn dochter heb ik alleen maar een beetje gewiebeld en had ik geen desinfectiemiddel nodig. Ze heeft nergens last van gehad.

13. Druktemakertje

Druktemakertje Actief lid

17 aug 2015
    266
    13
    18
    Huismama
    West-Brabant.
    Hier oudste toen ze net 1 was tegelijk laten schieten.. 1 kant ging ondanks t schoonhouden ontsteken en van dokter een zalfje gekregen. Toen was t zo genezen..
    Nu wil ze t liefst elke dag andere "blingbling bellen" (zucht)
    Binnenkort mag de jongste aan de oorbellen..
    Wij laten ze bij claires schieten..
    Die doen t va 6mnd en 2 tegelijk..

Succes!

Deel Deze Pagina