Help ritme en regelmaat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door meisje1977, 2 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Hallo dames,

Ik heb een zoontje van 4 maanden die in de sprong van 5 weken zit.
    Ik had een lekker ritme van slapen-eten-spelen. Ik geef bv.
    Nu is sinds een kleine week het ritme weg doordat hij kleine slaapjes van max 45 minuten doet ipv 1uur-anderhalf uur.
    Ritme is dus slapen-spelen-eten-slapen etc
    Mijn zoontje slaapt ook weer onrustiger en wordt huilend wakker.
    Ik ben weer begonnen met inbakeren.
    s nacht slaapt hij wel redelijk goed
    Hebben jullie nog tips?

2. udition

udition Actief lid

1 dec 2015
    129
    1
    18
    NULL
    NULL
    helpt het inbakeren? Wellicht ligt het eraan dat hij liever ingebakerd slaapt?

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Zijn ritme volgen en erin meegaan. Hij past het vanzelf weer aan :) Let op met inbakeren want ze kunnen elk moment van rug naar buik gaan draaien en dan mag inbakeren niet meer.

4. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Aangezien een sprong tijdelijk is zou ik je ritme gewoon aanhouden. Als hij niet zoveel hoeft te drinken neem ik aan dat hij dat vanzelf aangeeft. Het gaat eigenlijk vanzelf steeds weer over en door het voorspelbaar te maken/houden help je naar mijn mening je kindje weer makkelijk in het vertrouwde ritme te komen.

Edit: ik bedoel dus je volgorde aanhouden, niet proberen de tijden vol te houden die je gewend was.

5. udition

udition Actief lid

1 dec 2015
    129
    1
    18
    NULL
    NULL

Klopt idd, als hij bijna omrolt dan miss een zipadeezip of baby Merlin magic sleeps uit? Die geven meer weer stand en toch omrol veilig. Teminste, als je het gevoel hebt dat het in bakeren werkte.

6. Veera

Veera Niet meer actief

Ik droeg haar met 4 maanden veel in de draagdoek. Bedje zag ze helemaal niet meer zitten

Deel Deze Pagina