Mijn zoontje heeft sinds zondag luieruitslag met open wond. (waarschijnlijk door de antibiotica die hij heeft gehad). Ik maak nu zijn billen schoon met een washandje met lauw water en doe er dan maizena op. Nu moet hij morgen weer naar het kdv en is het niet echt handig voor hun denk ik om hem steeds te wassen met lauw water. Nu vraag ik me af of er speciale billendoekjes zijn die niet irriteren. Mischien de Pampers Sensitive doekjes? Ik gebruik normaal de Zwitsal billendoekjes maar nu dus even niet.
ongeparfumeerde billendoekjes.. zoiets als dit: Billendoekjes en toetenpoetsers : Jackson Reece, plantaardig en bio
Zijn die van Pampers geparfumeerd? Ze moeten namelijk niet ´bijten´ als ik ze gebruik. Mag je Bepanthen en de créme van Weleda ook op open wondjes smeren?
Ik zou er even naar laten kijken. Mijn dochtertje had ook behoorlijk luieruitslag nadat ze in het ziekenuis (1e week) een flinke dosis antibiotica had gehad. Dit bleek een schimmeltje te zijn, die door de antibiotica vaak veroorzaakt wordt. Schoonmaken met billendoekjes mocht niet en de bepanthen creme lieten ze ook achterwege. Ze kreeg speciale zalf voor de schimmel en ipv creme, werd er vitamine a/d olie en maizena op gedaan. Het was met een paar dagen verdwenen.
idd een veel voorkomende bijwerking van antibiotica is een schimmelinfectie dat is dus luieruitslag. Ik zou dus even de huisarts bellen voor een antischimmelcreme. Meestal is een gewone (die je gewoon bij apotheek zonder recept ook kan krijgen) genoeg. Is t echt hardnekkig heb je en sterkere nodig maar daar gaan we maar niet van uit! Die doekjes gewoon laten zitten voorlopig, die prikken ontzettend met rooie billen. Washand met water is dan t beste, dat hebben ze op t kdv ook. Dus gwoon even vragen Ow en als de billen niet meer rood zijn toch nog een paar dagen doorsmeren anders is t zo terug