Iedere nacht wakker...16 maanden....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marieke1978, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi,

Mijn zoontje wordt iedere nacht wakker...tegen 12 uur en slaapt dan pas weer om ongeveer 3 uur. Op de arm valt ie zo in slaap maar als ik buk om hem in bedje te leggen, gilt ie moord en brand. Dit spelletje gaat zo door totdat hij te moe is om nog te huilen en dus wel in slaap valt.

Ik weet van de angst periode rond deze leeftijd, maar ben eigenlijk op zoek naar mensen die dit herkennen en hoe hebben jullie het aangepakt?

Mama is een beetje heel erg moe aan het raken hier, haha..

Groetjes Marieke

2. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Hoi Marieke,

Ik leef helemaal met je mee en ik herken het ook.
    Onze zoon Dani van 13 maanden is precies zo!!! echt precies!

Vaak rond 12 uur en dan nog tussen 3 a 4 en dan issie meestal een uurtje wakker.
    Uiteindelijk leggen we hem bij ons neer, vaak nog ff vervelend, wat drinken geven en dan weer slapen.

Als we hem dan weer op zn bedje leggen dan krijst hij het ook uit..

We laten hem soms wel eens 30-45 minuten gaan, maar het wil maar niet baten.

aanpakken? pfff een superstrak avondritme en hem niet te snel eruit halen..

Wat we na de kerst gaan proberen is een cd-speler op zn kamer zetten met slaapliedjes erop.
    misschien helpt dat.

3. babysaluki

babysaluki Niet meer actief

Hier hebben we deze fase ook een maand of 2 gehad... Ik haalde dr eerst steeds eruit, maar ik merkte dat er niet iets ernstigs was. Dus heb ik dr ook steeds een paar uur laten huilen... uiteindelijk is het langzaam over gegaan. maar het heeft lang geduurd...

4. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi,

Oh hemeltje....dat belooft dus nog wat ;)

Hij is ook totaal niet ziek, geen honger of dorst....toch gewoon een normale fase dus? Begon me al zorgen te maken soms :(

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier heel wat van die periodes gehad die enkele dagen, enkele weken of een paar maanden duurden... Heb haar bijna altijd bij ons genomen, altijd getroost, behalve in de tijd toen ze rond 14 maanden 's avonds gewoon niet wílde slapen. 's Nachts heb ik haar bijna nooit laten huilen omdat bij ons in bed nemen het makkelijkst was, dan sliepen we tenminste allemaal nog :)
    Nadien ook nooit problemen gehad, van de ene op de andere nacht sliep ze gewoon weer door... sterkte, het gaat over!

6. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Hier helpt het om haar tijdens zo'n periode in het campingbedje naast ons bed te leggen. Dan ligt ze niet bij ons in bed, maar wel er bij. Dat vindt ze fijn en we slapen dan allemaal goed.
    We hebben nu ook weer zo'n periode..ze wil 's avonds niet gaan slapen en vroeg in de ochtend wil ze niet meer in haar eigen bed.
    Succes, het is heel erg vermoeiend als je kind niet lekker slaapt, en ik wil niet iedere nacht zo lang op zijn en bezig zijn, dus dan gaat ze maar in het campingbedje. Het zal vast wel een keer overgaan denk ik dan maar.

7. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 17 maanden en bij ons precies hetzelfde als wat jij omschrijft!
    Ik laat hem niet huilen want hij gaat helemaal over zn toeren, zelf in onze handen...
    Hij heeft er nu ook oorontsteking bij na het rs virus te hebben gehad, dus ik geeft dit de ''schuld'' zeg maar...
    Heb geen tips wil je alleen succes wensen, zal vast een keer over gaan :D haha, hoop ik iig!!

8. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Ik leef heel erg met je mee!!! Onze dochter heeft deze fase gehad tot ze 9 maanden was. Wij hadden ook van alles geprobeerd! Hoe slaapt jullie zoon overdag?? Bij onze dochter hadden wij het idee dat het een ritme aan het worden was. Ze was altijd op dezelfde momenten wakker... Zoals ik al zei hebben we van alles geprobeerd maar niks hielp, totdat we op vakantie gingen. We hebben haar letterlijk uit het ritme gehaald. Overdag sliep ze namelijk goed maar de nachten waren altijd drama. We zijn overdag toch wat gaan doen zodat ze soms in de auto moest slapen of in de buggy. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo want ik vind het belangrijk dat ze in bed slaapt en niet onderweg. Maar goed op vakantie gaat alles natuurlijk een beetje anders. Ze was dus zo uit haar ritme dat ze soms zo moe was van de dag dat ze 's nachts doorsliep. Na een week sliep ze door tot de dag van vandaag.

Ik denk dat het soms ook een ritme kan zijn van het kind en als ik jullie was zou ik eens proberen om het ritme te doorbreken, makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het... succes!

Deel Deze Pagina