wanneer een groter bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nynke31, 12 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik vraag me af wanneer je je kind in een groter (1 persoons) bed kunt leggen?
    Als er bijvoorbeeld maar 1.5 jaar tussen je kindjes zit, kun je de oudste dan al een groter bed geven, omdat de baby dan in het ledikantje gaat.

2. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik deed mijn meiden in een groter bed zodra ze uit het ledikantje wilden klimmen , dat was ook tussen de anderhalf en 2 jaar ....
    Je kunt eventueel een soort rekje kopen voor de kant van het bed die niet tegen de muur staat.
    Die heb ik ook en die werken echt perfect tegen het uit bed rollen .
    Als ze zo klein zijn moeten ze nog aan de maat van het bed wennen .
    Je kunt die rekjes bij de grotere kinderspeciaalzaken kopen ;)

Groetjes Joyce

3. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Klimmen ze dan niet zelf uit dat bedje?

4. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Hangt helemaal van je kind af of ze wel of niet eruit klimmen.
    Mijn zoontje van 2 klom niet uit zijn bed (wil graag opgehaald worden door papa). En klimt ook niet uit die andere lagere bed. Terwijl hij wel zelf op zijn eetstoel en onze stoelen en barkrukken op en af stapt.

Wij hebben voor een junior bed van ikea gekozen (we gaan binnenkort verhuizen en hadden geen zin om nu al een kamer te kopen voordat we in het nieuwe huis zaten). En bij ikea kun je dus ook zo'n apparte stukje kopen voor de zijkantjes. Trouwens ik denk dat als je een normale randje hebt dat je die hogere randje van ikea altijd kunt gebruiken (is rond de ?9 of 15? euro).
    Was lekker goedkoop en dan kunnen we de andere kleine ook nog even daarin stoppen voordat ie naar de grote bed gaat.

Bij ons is hij dus met 2 jaar naar een grotere bed gegaan.
    En als je kind uit zo'n ledikantje wil klimmen net zoals bij JoyzeD heb ik liever dat ze uit zo'n lager bed eruit klimmen ipv zo'n hoge ledikantje :).

Deel Deze Pagina