Hoofdpijn ADHD???

Discussie in 'De lounge' gestart door Bellybell, 2 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.796
    4.582
    113
    Weet iemand of het gevoel dat je bij ADHD in je hoofd hebt, vergelijkbaar kan zijn met hoofdpijn? Of dat dat gevoel als hoofdpijn ervaren kan worden??

Ervaringen zijn zeer welkom :)

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Nee dat heb ik nooit ervaren.
    Het voelt bij mij altijd als orde in chaos :)

3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.224
    28.192
    113
    Ik snap je niet helemaal denk ik. Adhd geeft je geen gevoel in je hoofd? Ook geen hoofdpijn.

Ik stel de vraag terug: Geeft dat gevoel dat je bij neurotypisme in je hoofd hebt jou wel eens hoofdpijn?

NiekeKris en Bellybell vinden dit leuk.
  4. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.796
    4.582
    113
    Ik zal het even verder uitleggen, ben wat onduidelijk ;)
    Mijn dochter klaagt al maaaaaaaaaaanden over hoofdpijn. Dokter geweest, vanalles met voeding geprobeerd, meer eten, meer drinken, geen suiker, minder schermtijd, meer slaap, noem maar op of we hebben het geprobeerd.

Nu geeft zij (9 jaar) bijna dagelijks aan hoofdpijn te hebben of te hebben gehad. Er zijn sterke vermoedens van ADHD door de partij die haar 1,5 jaar geleden onderzocht heeft voor diagnoses (ze is wat jong in haar doen en laten en daarom wouden ze er nog geen stempel op plakken. Deze onderzoeken zijn geweest toen ze van normaal onderwijs naar SBO ging).

De huisarts neemt het niet heel serieus naar mijn gevoel. Ik vind het best zorgelijk als een kind van 9 zeker 4 keer per week hoofdpijn heeft. Ik weet zelf ook niet zeker of het 100% hoofdpijn ís of dat het bijvoorbeeld ook de drukte in haar hoofd kan zijn die vervelend is en niet fijn voelt (en in haar ogen dus pijn doet???).

bosi333 vindt dit leuk.
  5. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Nee totaal niet. Meer als complete chaos en het gevoel dat je bij alles wat je doet door de modder moet ploegen…

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Misschien omschrijft zij het als pijn maar bedoelt ze chaos of overprikkeling. Misschien kun je naar een psycholoog gaan?

Ik denk dat je zeker zoiets als pijn kunt ervaren.

Onze zoon heeft vroeger heel vaak het alice in wonderlandsyndroom gehad bij overprikkelig of koorts. Dan wordt alles ineens klein of groot, of gaat alles snel of ziet hij enge schimmen.
    Toen omschreef hij het ook als een storm of pijn in het hoofd.

hier waarschijnlijk ADD

7. Minoesje

Mijn oudste heeft ook adhd en veel hoofd en buikpijn. Daar vermoeden we echter dat het door spanning komt omdat ze zich zo slecht kan concentreren op school en het daardoor zo saai vind. Het uit zich ook vaker op schooldagen.

evaleana en bosi333 vinden dit leuk.
  8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja ook herkenbaar. Onze zoon ook. Precies dit.

9. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Vriendinnetje van mijn dochter (10 jaar), had ook veel hoofdpijn. Ook weinig effect van dingen die jij benoemt, maar bleek slechte ogen te hebben. Nu een bril en al veel minder hoofdpijn. Dus ik zou zeggen; ogen laten opmeten!

10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.355
    113
    Vrouw
    Ik heb vaak spanningshoofdpijn. Daarnaast lichamelijke pijntjes door het niet automatiseren van een goede houding.

Echt goed overprikkeld vind ik lastig te omschrijven. Iets in de richting van imploderen of zo. Of een migraine aanval zonder aura. Dit kent een opbouw. En als het niet lang genoeg rust krijgt bouwt het steeds sneller op.

11. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Dit inderdaad! Jongste heeft adhd maar bleek erg slechte ogen te hebben.

12. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.796
    4.582
    113
    Is 3 wk geleden bij de oogarts in het ziekenhuis geweest voor controle, en alles was 10000% in orde! :)

13. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    #13 evaleana, 2 feb 2023
    Laatst bewerkt: 2 feb 2023
    Dit heeft mijn dochter ook.

Ook was ze een tijd heel vaak misselijk, ik heb haar regelmatig helemaal bleek - bijna groen - van school gehaald. Niet direct door adhd, maar wel door de druk die zij op school heeft ervaren door haar adhd.

14. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.007
    113
    Overprikkeling kan zeker hoofdpijn geven

15. Minoesje

Klopt helemaal, hier vandaag nog toevallig…

16. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Geen adhd, maar autisme.
    Maar als ik echt overprikkeld ben, dus na een werkdag bijvoorbeeld, heb ik eerst een heel vol hoofd en dan komt vaak ook hoofdpijn.

17. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.796
    4.582
    113
    Iemand een idee hoe ik dit verder kan uitzoeken of aanpakken? Hoe kom ik erachter of het écht hoofdpijn is of een ander gevoel? Bij wie moet ik zijn??

Dankje voor jullie reacties. Doet me goed om te lezen dat mijn gedachtegang wel degelijk zo kan zijn..

18. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Je zou eens naar een kinderfysiotherapeut kunnen gaan om te kijken of ze spanning in haar schouders en nek heeft, daar krijg je ook hoofdpijn van.
    De spanning kan weer van de overprikkeling komen.

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Misschien een verwijzing naar een kinderarts? Die kan zowel medisch als psychisch meekijken.

20. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Hier heeft zoon ook regelmatig hoofdpijn, bij hem komt het vanuit spanning vanuit de nekspieren. Hij heeft veel baat bij een osteopaat (met een fysiotherapeut achtergrond).

Deel Deze Pagina