⥠BeSafe Izi Comfort X1 Alcantara 9-18 kg tegen rijrichting in - Autostoeltjes en Veiligheidszitjes - Marktplaats.nl
In Zweden is de wetgeving volgens mij hetzelfde als in Nederland en komt dat er op neer dat je je kindje in een goedgekeurd stoeltje moet vervoeren. Alleen is het in Zweden wel gebruikelijk om kinderen tot een jaar of 4 in een achterwaarts stoeltje te houden. Ik heb van mijn zoon nog de Maxi Cosi Tobi staan, maar nu hebben we toch een achterwaartse stoel (2e hands) gekocht. Maar voorlopig zit mijn dochter nog in de Maxi Cosi. Als je kindje zich uit de gordeltjes wurmt, zou je er bijvoorbeeld een vershoudclip op kunnen zetten, zodat dat niet meer lukt.
bedankt voor de reacties. ik ga het er even met mijn man over hebben hoe we het gaan doen nu een beginntje maken aan mijn huis opruimen en koken. hij slaapt nu lekker.( in zijn maxicosi haha hij klom aan het randje van zijn bed dus die gaat vanavond naar beneden vandaar in de maxicosi. is toch nog ergens goed voor )
Hoe groot en hoe zwaar is je kindje? Onze dochter is redelijk klein en heeft toch zeker tot bijna 1,5 jaar in de maxi cosi gezeten. Kan je kindje bijvoorbeeld al goed zelfstandig gaan zitten? En loopt hij al een beetje (langs de tafel ofzo)? Zo nee zijn de spieren écht nog te zwak. Veel kinderen worden echt niet goed vervoerd, ik geloof 1 op de 3 of 4.
Ons zoontje zit ook nog in de maxi cosi, is 80 cm en 10,5 kg. Zitten de gordels wel strak genoeg als je kindje zich er uit kan wurmen?
Mijn dochter is 19 maanden en zit nog in de MC Ze is langer dan gemiddeld, maar het past nog. Overigens zit ze in een andere auto wel in een vervolgstoel. Kijk het even aan hoe lang je 'm nog in een MC kan houden. Het is het beste, met name omdat hij zo jong is.
hij past er nog wel in. is 8,5 kilo en 71 cm. maar hij gaat allemaal zitten. de riemen zitten strak genoeg maar hij heeft zo'n hekel aan de maxicosi dat hij zich er helemaal uitmurmeld en gaat gillen( krijsen ). met wandelen vind hij het ook niks. hij lijkt last van zijn rug te hebben hij bolt zijn eigen steeds )in de maxicosi door het krom liggen. ( we hebben de pebble dus opzich geen slechte) hij kruipt het hele huis al door maar kan nog niet lopen hoor. wel trekt hij zich overal omhoog. box vandaag omlaag gezet. morgen zijn bedje. waar ik bang voor ben is dat hij straks in de auto ineeens naast zijn maxicosi ligt. omdat hij zich er uitmurmeld. ze zijn echt slim!