Hoi Hoi, wij gaan dus a.s. vrijdag ontdekken wat wij gaan krijgen een prinsje of een prinsesje, nu zijn de namen al klaar... wat vinden jullie ervan? Joaquin Wimmie voor een prinsje (wimmie staat voor de naam van de vader van mijn vriend is overleden namelijk) Jasmijn voor een prinsesje Doegie
hahaha dat begrijp ik... maar het is dan gewoon JOAQUIN hoor. Laat ik het zo zeggen, heb iemand hier zitten is helemaal weg van voetbal en die kraamt dus al vna die rare dingen uit als zijn favo club op tv is... ja ja nog 18 jaar en dan zie je heel groot op het tshirt staan JOAQUIN ipv zijn achternaam maar goed..... en dan wordt voetballen weer goed... ja ja we laten hem maar in die waan niet waar....
Jeetje, die jongensnaam weet ik niet, Joaquin spreek je uit als Wakien als ik het goed heb (naar Joaquin Phoenix?) en dat in combinatie met Wimmie klinkt mij ietwat gek in de oren..
Ja inderdaad dat vind ik zelf ook, maar ik doe het voor mijn vriend..... gisteren schreef ik het op ivm dat zijn zus de geboorte kaartjes gaat maken, en ik vond het ook niet echt wat... maar jaaaaaaaaa je wilt je ventje ook niet voor de kop stoten toch.... hmzzz wat moet ik hier mee gaan doen? En inderdaad je spreek Joaquin zo uit...
He, Jasmijn heb ik net op mijn lijstje met favo's toegevoegd. En Joaquin vind ik in combi met Wimmie niet zo, misschien nog een naam ertussen voegen?
Ja wellicht een idee, maar ik denk dat we hem maar gewoon moeten schrappen, hij staat inderdaad niet helemaal tof he... ah ja ik kijk wel eventjes wat manneke lief ervna vind.... in ieder geval bedankt alvast voor de meningen stel ik namelijk zeeeeeeeeeeer op prijs... thanks meiden... Liefs Gitje
ik zou van wimmie gewoon iets anders proberen te maken gewoon wim ofzo.. dat klinkty minder gek,,, ik vind trouwens JOAQUIN wel erg leuk... ik houd daar juist wel van
De jongensnaam vind ik echt helemaal niks...moest drie keer kijken voor ik een uitspraak ging gokken. Ben trouwens van mening dat je een naam allebei leuk moet vinden hoor. Ik zou niet akkoord gaan met een naam die mijn man nou eenmaal zo leuk vind. Jasmijn vind ik wel erg leuk!
Kan je niet kijken of er een afgeleide van de naam Wimmie is? Wim kan natuurlijk, maar soms bestaan er wel meer dan 20 afgeleiden, zoals bij bijvoorbeeld Jan ook het geval is. Dan vernoem je hem, zeg maar...
Jasmijn=leuk (mijn dochter heet Yasmin) Joaquin=niet mooi eerlijk gezegd en al helemaal niet met Wimmie erachter Als jedan toch Wimmie wilt houden om te vernoemen dan zou ik Joaquin laten vallen en iets mooiers zoeken..
over smaak valt niet te twisten, maar ik vind dat je er ook rekening mee moet houden dat als het een jongetje wordt hij waarschijnlijk vaak zijn naam moet spellen. En helemaal als je een moeilijke achternaam hebt misschien iets om over na te denken
Daar zat ik dus ook al aan te denken...en als leraren het bijvoorbeeld zien staan moet hij het eerst een keertje uitspreken. Ik had vroeger een meisje in de klas en haar naam werd ook altijd verkeerd uitgesproken. Nou, dat vond ze echt niet leuk. Het begon met CH (uit te spreken als: sja en ga...moest dus sja zijn). Heb het er nog maar eens over
Ik vind beide namen wel erg leuk, alleen Wimmie rijmt er niet zo goed bij. Ik zou in geval van een jongen er dan William (als de echte prins van Engeland ook op z'n Engels dus) van maken, dat is ook afgeleid van Wim. Dus Joaquin William. Had je voor een meisje dan alleen Jasmijn? Of komt daar dan ook Wimmie achter? (of een afgeleide van...)
IK vind beide namen heel leuk, Joaquin stond ook heel lang op mijn lijstje totdat mijn man het resoluut naar de prullenbak verwees. Een bloemennaam voor een meisje is altijd mooi. Of het nu Iris,Aster, Azalea of Jasmijn is. Bloemen namen zijn heel chiq en vrouwelijk.