help...rose/bruin verlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door myster, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Afgelopen woensdag naar de verloskundige geweest en een knipperlichtje gezien :D
    Ik ben vandaag 7 weken en 2 dagen.

Sinds vanmorgen continu buikpijn. Geen ongesteldheidspijn, maar pijn van mijn darmen (had ik voor mijn zwangerschaps ook weleens).

Nu heb ik vandaag meerdere keren heel licht rose-bruin verlies.. en ik maak me hier erg zorgen over...
    kan dit een begin zijn van een miskraam of moet het dan echt helderrood zijn?

alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Hoe is het nu met het roze/bruin verlies?

In de zwangerschap word alles beter doorbloed dus ook de baarmoedermond. Hier kan een vaatje kapot zijn gegaan door bijv. tillen/sporten/moeizame ontlasting/gemeenschap. Dit is niet erg en kan je niks aan doen. Maar dit kan wel het roze/bruin verlies verklaren.
    Krijg je helder rood bloedverlies moet je altijd contact opnemen met de verloskundige.

Groetjes Ineke

3. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Zaterdagochtend kreeg ik helderrood bloedverlies.
    Een hele grote schok! daarna bleef ik bruin bloedverlies houden, maar zonder krampen.

Toch maar de vk gebeld. Ik moest het even aankijken.
    Het hele weekend in enorme spanning gezeten en maandag opnieuw de vk gebeld en verteld dat ik nog steeds bruin verlies had.

's middags kon ik langskomen voor nog een echo.
    Daar zag ik gelukkig een mooi hartje kloppen... het embryo groeit goed.
    Waarschijnlijk gewoon een geirriteerde baarmoeder...

Klopt het overigens ook dat als je tijdens je eerste echo een positieve hartactie hebt gezien de kans op een miskraam beduidend kleiner is??

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Fijn om te horen dat het hartje nog mooi klopte!

Het klopt inderdaad dat als je een kloppend hartje gezien hebt, de kans kleiner is op een miskraam.
    Maar helaas geen 100% garantie.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina