Help.. roze CB ovulatietest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MB1998, 18 jan 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MB1998

MB1998 Lid

17 jan 2025
    13
    6
    3
    Vrouw
    Hi allemaal,

Eind januari gaan wij voor het eerst beginnen met proberen voor ons eerste kindje! Super spannend, maar we zijn er helemaal klaar voor.

Ik heb al een redelijk regelmatige cyclus (25-27 dagen), maar vind ik het toch fijn om een ovulatietest te gebruiken, zodat ik wat meer zekerheid heb.

Ik heb de roze ovulatietests van CB aangeschaft (zie afbeelding), maar nu kom ik erachter dat er ook een paarse variant is. Ik weet niet zo goed wat het verschil is. Ook las ik iets over een knipperende smiley, maar dat kon ik niet terugvinden in de gebruiksaanwijzing van de roze CB test.

Waarschijnlijk is deze vraag al eerder in het forum gesteld, maar als groentje kom ik er gewoon niet helemaal uit en kon ik niet zo snel iets terugvinden.

Heeft iemand tips om straks zo goed mogelijk de roze CB test te gebruiken?

Alvast heel erg bedankt!

Liefs Mar

Bijgevoegde bestanden:

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.797
    8.466
    113
    Vrouw
    Heel eerlijk, ik zou ze überhaupt nog niet gaan gebruiken in ronde 1.

Maar als je het dan toch wil zou ik zeker de roze gebruiken, niet de paarse. De roze hebben idd geen knipperende smiley en dat is juist een stuk fijner. De roze geeft gewoon een leeg rondje of een smiley en verder niks. Die paarse kunnen dagenlang onzekerheid geven.

3. MB1998

MB1998 Lid

17 jan 2025
    13
    6
    3
    Vrouw
    Dank je wel voor je berichtje!

Oh gelukkig! Ben wel benieuwd, waarom ik ze nu nog niet zou gaan gebruiken? Dank je wel weer! :)

Liefs Mar

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Waarom wil je meteen beginnen met ovulatietesten? Dat haalt volgens mij meteen de ontspanning eraf.
    Ik zou gewoon je ac in de kast laten en gewoon een aantal maanden afwachten. Wie weet ben je binnen een paar maanden zwanger. En gebeurd dat niet kun je altijd nog die ovulatietesten erbij pakken.

5. MB1998

MB1998 Lid

17 jan 2025
    13
    6
    3
    Vrouw
    oh oke, sorry hoor... ik dacht dit is een handige manier om wat meer zekerheid te hebben met wanneer ik mijn ovulatie heb.

Ik doe dit ook nu maar voor het eerst, in ieder geval bedankt voor je reactie.

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    eens, vooral bij een regelmatige cyclus.

7. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.797
    8.466
    113
    Vrouw
    Om de reden die de anderen ook aangeven. Ik zou het eerst gewoon wat meer ongedwongen aan gaan. Je zegt nu al dat je het lastig vindt om het los te laten en dat gaat met het doen van ovulatietesten nog moeilijker worden. Daarnaast is een ovulatietest geen zekerheid en zegt het lang niet alles over de slaagkans, dus eigenlijk is het een beetje schijnveiligheid. Het kan heel helpend zijn hoor maar vooral voor vrouwen met hele onregelmatige cyclussen of die net een miskraam hebben gehad oid. Als je cyclus gewoon prima is voegt het weinig toe naar mijn mening.

Ik heb zelf 37 rondes gehad voordat ik zwanger werd en de eerste 23x moest ik vanuit het ziekenhuis ook ovulatietesten doen. Ik was er aan gewend en het kon ook niet anders maar dat vind ik dan wel een ander verhaal. Ik had het heel graag gewoon op z'n beloop kunnen laten want dat had alles een stuk minder serieus gemaakt.

Maar je moet doen waar je je goed bij voelt. Houd er alleen rekening mee dat het niet in 1, 2 of 3x hoeft te lukken en hoe langer dat duurt hoe frustrerender het wordt (ook met ovulatietesten)

8. MB1998

MB1998 Lid

17 jan 2025
    13
    6
    3
    Vrouw
    Klopt inderdaad! Bedankt voor de uitleg. Ik heb ze besteld met het idee dit is hoe het hoort. Of eigenlijk met de gedachte zo wordt het makkelijker. Verder nog niet echt een goed idee van gehad, maar nu ik jullie zo hoor, hou ik ze nog wel even in de verpakking. Hopelijk blijft ik daar dan zelf ook wat rustiger van haha!

Nogmaals bedankt voor je berichtje!

Zxcvb en Narcisje vinden dit leuk.
  9. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.797
    8.466
    113
    Vrouw
    Graag gedaan!

Lijkt me heel verstandig. Gewoon halverwege je cyclus om de dag seks hebben en proberen los te laten dat het de eerste keer moet lukken.

Dat heb ik met ons laatste embryo ook gedaan en zie m'n banner :)

10. Miireii87

Miireii87 Actief lid

7 nov 2024
    454
    313
    63
    Vrouw
    Ik zou het ook niet doen. Een ovulatietest zegt niets over of het eitje ook daadwerkelijk springt. Daar krijg je alleen maar meer stress van. Dit ondervind ik nu zelf. Het kan een handig hulpmiddel zijn maar als je gewoon regelmatig menstrueert, zou ik gewoon genieten van de periode en ongedwongen proberen zwanger te worden.

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Daar hoef je echt geen sorry voor te zeggen hoor:D
    Ik heb nooit heel bewust afgesproken met mijn man dat we na een bepaalde datum zouden gaan proberen zwanger te worden. Het blijft voor mij een bijzonder iets dat dan anderen dat wel d6ien en dan meteen vanalles uit de kast willen trekken om het maar zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen.
    Ik snap best dat je met elkaar afspreekt dan en dan stoppen we met ac. Maar eigenlijk zou dat, zeker de eerste maanden, het enige 'moeten' zijn dat veranderd. Gewoon omgaan met elkaar zoals voorheen en er niet gek van opkijken dat het een paar maanden kan duren voor je zwanger bent. Hoe graag je het ook wil dat het zo snel mogelijk gebeurd.

Ik hoop gewoon voor jullie dat je er ontspannen in kan blijven staan en dat jullie wens snel vervuld wordt.

12. MB1998

MB1998 Lid

17 jan 2025
    13
    6
    3
    Vrouw
    Dank je wel voor je berichtje! Mijn man en ik hebben afgesproken wanneer we zouden beginnen, omdat we nog een verre reis zijn gaan maken. Dat wilde ik niet zwanger doen, dus hebben we afgesproken dat we daarna zouden proberen en dat moment is nu.

Ik zal de ovulatietest nog even in de verpakking laten, dat zal waarschijnlijk al wat meer rust geven. :)

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina