Ben te ver aan het doordenken, of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jongemama1993, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Gisteren heb ik een echo gehad, was erg nerveus.
    Maar dat was nergens voor nodig, want het hartje klopte (happy!)

Volgens mijn betekening zou ik 6 weken en 6 dagen moeten zijn gisteren.
    Maar het echo apparaat wees 6 weken en 2 dagen uit (4 dagen terug geplaatst)

Maar wat ik niet snap, en jullie hopelijk wel:

Mijn laatste ms was 7febr. NOD was rond 6/7 maart. Innesteling lijk ik gevoeld te hebben op 1 maart, ik denk het gevoeld te hebben ivm eventjes een paar felle steken in baarmoeder, dat heb ik nooit gehad.

3 maart heb ik voor het eerst positief getest, 4 dagen voor nod..

Maar... Als ik dus volgens de berekeningen van het echo apparaat uitga... Dan kan ik toch nooit 4 dagen voor NOD positief getest hebben? Want 2 maart was de test nog spierwit.

Of ben ik nu een beetje gek aan het worden? Hihi...

Maak me best zorgen dat de groei van mijn beeb achterloopt en het daarom mis gaat (ondanks kloppend hartje!)

2. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    De baby is nog zoooooo klein dat een meting op basis waarvan de termijn wordt bepaald met een millimeter verschil al voor een paar dagen meer of minder zorgt. Over een afwijking van 4 dagen hoef je je dus echt geen zorgen te maken, het zou zomaar kunnen dat als je nog een echo had gehad je een paar dagen verder uitkwam omdat de muisklik nét een stukje verder werd gezet...

Ik zeg: gefeliciteerd met het kloppende hartje!

3. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik ben zwanger via IVF. Betrouwbaarder kun je de bevruchting en de eisprong niet weten, zou je denken..

Embryo's denken er helaas vaak anders over! Mijn termijn klopte bij mijn eerste echo ook niet helemaal.. Soms komt een embryo in een soort van dia-pauze, het staat dan even stil.
    Uiteindelijk zat ik met 12 weken helemaal goed.

En inderdaad, een millimeter kan al voor zoveel verschil zorgen!

Dus, ja, je denkt te ver door, maar ik begrijp je als geen ander..
    Gefeliciteerd, meis!

4. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Een termijn echo is niet voor niets rond de 10 weken. Als het eerder nauwkeurig was deden ze het vast ook eerder. Ontspan en geniet ervan dat het hartje klopt. Daarmee is de kans dat het überhaupt mis gaat al vele malen verkleind.

5. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Ik had nog 2 zwangerschapstesten liggen.

En heb deze gebruikt op donderdag (voor de echo)
    En vanmorgen met ochtend urine..

De test van donderdag was een stuk lichter dan hoe het zou moeten zijn.
    En de test van vanmorgen is gewoon bijna de helft minder?!?!?!

Wat kan dit betekenen??

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Niks:) testen kunnen maar tot een bepaald hcg waarde aan, daarna worden de testen dus lichter. Je hebt een kloppend hartje gezien, stop met testen!

7. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Dit :)

8. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Het schijnt ook met het moment van innesteling te maken te hebben.
    Ik ben 4 dagen vooruit gezet.De dag van bevruchting was op de dag dat ik een inwendige echo heb gehad en de eicel nog niet gesprongen was. Het kan raar lopen.

Bij mijn dochter ben ik 7 dagen teruggezet en ze is 10 dagen te vroeg geboren.;). Het gaat erom dat je een gezond kindje krijgt en het wordt toch geboren (meestal) geboren als het er klaar voor is.
    Lekker langs je heen laten gaan en genieten. Het is maar een datum en bij 12 weken zetten ze de datum vast.

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Een kleine afwijking van het aantal dagen kan makkelijk.
    Daarbij; je innesteling voel je niet, ZEKER niet met steken in je baarmoeder dus van die berekening kun je niet uitgaan.

Deel Deze Pagina